Edonkey wil niet connecten

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb al de faq's van Edonkey's site gelezen, de server.met vervangen en tests gedaan op http://www.preinheimer.co...ontest/connectiontest.cgi maar 't wil gewoon niet werken. (tests geven errors aan, op zowel poort 80 als op 4662)

De situatie:
Ik heb een server met Sygate erop om inet te sharen (w98 bak) en de client heeft winME. Het netwerk werkt prima en heb nix te klagen.
Nu heb ik in Sygate de poorten 4661 TCP, 4662 TCP en 4665 UDP opengegooit op aanraden van de edonkey faq.
Heb ook eens een error gekregen van een laag id in het edonkey programma, en de stappen gevolgt op de edonkey site, maar kwam er niet veel verder mee.

Als iemand me plz kan uitleggen of een link heeft naar een ander topic waar ditzelfde probleem naar voren komt, graag! ik zit nu al ruim 45 min te prutsen en 't lukt me gewoon niet meer :| Alle hulp is welkom

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik dacht dat de servers random porten konden gebruiken (als in serverA gebruikt port 1234 en serverB gebruikt 4567).
Ik denk dat je dus een volledig transparante NAT moet gebruiken, en dan beetje bij beetje de firewall dichtzetten.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Ed.
Volledig transparante NAT?
sorry, ik ben geen volleerd netwerktechnicus

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 20:42
moet je ff eDOnkeybot downloaden (als je dat nog niet gedaan hebt) en aanzetten (geen warez toch??? anders sorry) die voegt extra servers toe geloof ik

• Ed.
Ik ga 'm downloaden, maar mijn probleem is denk ik dat ik überhaupt niet kan connecten naar servers toe...

[edit]
ik kreeg trouwens net deze error in Edonkey na het gebruik van de Edonkeybot:

ERROR: Your port 4662 is not reachable. You have a LOWID, look http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html ! Please correct your network config

die site heb ik al doorgelopen, maar ik kom er niet uit :/

• frim
  • Niet online
je moet neit alleen de poorten opengooien, je moet ze ook mappen naar je eigen bak.

• Ed.
en hoe poortmap ik dat dan in sygate? want dat heb ik nog nooit gedaan...

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gebruik emule :) dan zit je met een paar sec. op een server

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
idd gebruik deze eens!

www.emule-project.net/

got topic: Emule opensource donkey
lees dit eens door, en trek je conclusie! :)

edit: dit help niet echt met je probleem van poortmappen, maar dit programma is zeker te overwegen. lees dit ook eens: Hoe deel ik Internet ?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Ed.
Super programma zo te zien! Heb 't meteen geinstalleerd, maar krijg deze error:
10/18/02 15:02:23: Geen geldige servers voor verbinding gevonden in de serverlijst
10/18/02 15:02:23: Verbinding verbroken

Ik heb verschillende server.met bestanden geprobeerd

• Ed.
*dubbelpost*

• Ed.
Thx voor de links! helaas blijken ze allemaal dood te zijn (en dat ligt dus aan deze pc... hij kan op de één of andere manier geen verbinding maken :( )
Pagina: 1