Toon posts:

Server-client oplossing voor bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft een verzekering & makelaardij bedrijf en heeft hiervoor 1 bedrijfscomputer.

Door de jaren heen hebben we al zo'n 6 nieuwe pc's neer gegooit.
Mn broertje heeft zijn eigen pc gekregen omdat de bedrijfs pc te vaak verkloot was (mede dankzij zijn internet aanmeld & download manie).

Nu heb ik voor de zoveelste keer mn vaders pc bij mij thuis gekregen en nu is het weer grondig mis ('corrupt linked file' * 91200 -> chkdsk /R -> unexpected error).
Mijn vader is er zat van, ik heb het ermee gehad, mn moeder miept dat ik alleen maar met 'dat rot ding' bezig ben als ik eens op visite ben.

Nu vraag ik mij af: hoe moeilijk wordt het om een simpel servertje neer te gooien en daar zijn 101 assurantieprogramma's op te draaien ?
Is het een beetje simpel om vanaf een client pc gewoon de applicaties op de server pc aan te roepen ? Ik wil beide machines gewoon op WinXP hebben draaien.
Alle administraties wil ik dus hebben draaien op de server.

Het idee is dat de client pc wel internet heeft en de server niet.
Mn vader heeft een router maar er kunnen geen extra kabels door het huis meer worden getrokken dus de server zal in de meterkast moeten.
Kan ik met remote desktop van XP zelf vanaf de client machine in het kantoor (aan huis) de backups en dergelijke op de server uitvoeren ?
Kan ik drive image automatisch een kopie van de client partitie op de server laten zetten ?

Ik wil alles eigenlijk zo simpel mogelijk en zo automatisch mogelijk anders kan ik elke week weer opdraven.

Iemand suggesties ?

PS. Please geen gedoe met Linux, ik heb geen tijd om me daarin te verdiepen.

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Heeft da proggie zelf geen client server ding ????
Anders kan je misschien via vnc of pc anywhere gaan werken .....
ofwel zelf iets writen he :p

Because Great minds Think alike

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Voor zover ik uit je post kan afleiden, wil je alleen een server, zodat die onaangetast blijft voor je broertje. Install windows 2000 / Xp op die PC en maak 2 users, voor je pa en broertje. Geef je broertje beperkte rechten, desnoods geen internet.
En als je broertje begint te blaten dan vertel je em dattie een baantje moet zoeken en zijn eigen PC moet aanschaffen, i.p.v. de spullen van een ander om zeep te helpen.

OT: volgens mij is dit geen PNS?

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, mijn broertje heeft zn eigen bak en zit niet meer aan de bedrijfs pc.
Wat ik wil is alle assuraties laten draaien op een server en de client start ze gewoon (via een snelkoppeling) op server. Gewoon een stukje extra beveiliging.
Mocht de client weer in de soep draaien dan hoef ik niet voor elk assurantie programma 40 diskettes opnieuw te installeren en allemaal verschillende backups terug te zetten.
Ik heb er vrij veel vertrouwen in dat de server gewoon blijft draaien en alleen de client af en toe opnieuw ge-drive partioned moet worden. Beetje citrix idee alleen dan wat goedkoper.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Het willen draaien van de applicaties op de server is op zich een nobel streven. Helaas zul je wel rekening moeten houden met licenties. Sommige applicaties vereisen andere licenties op het moment, dat je deze vanaf een server draait.

Gezien jouw wensen lijkt het me verstandig om een Termininal Server op te gaan zetten, maar hier komt natuurlijk wel wat (leer/studie)werk bij kijken.

offtopic:
IMHO ook niet echt PNS

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

well,
Citrix is niets anders remote desktopje spelen (duh omvat het veel meer)
En met die remote desktop valt net zoveel te vernaggelen als op een local client.
Zorg gewoon dat je een goede policy hebt voor het account van je vader, dan kan ie (bewust of onbewust) ook niets fout doen.
Voor het recovery stukje kan je een pakket als Norton Ghost of DriveImage nemen. Je maakt dan als het ware een 'fotokopie' van je partitie, en je kan die ten aller tijde terug zetten.

Succes :)

The more you know, the more you know you don't know.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
tja...niet echt je bedoeling misschien, maar waarom doe je geen hangslotje aan de pc van je vader zodat-ie niet openkan? Dan zet je een wachtwoord op zijn computer in het BIOS, en installeer je fatsoenlijke firewall/antivirus software, en kan er toch niets misgaan :?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, niet echt dus. Hij vernaggeld niets want pc's interresseren hem niet, hij klikt alleen op de icoontjes op zn desktop: win 3.11 voor XP zullen we maar zeggen.
Hij bekijkt 1 internetpagina en dat is dus ook zn start page.
Niemand raakt verder de pc aan. Norton Antivirus 2003 draait erop. Firewall in de SMC barricade router. Niks aan het handje zou je zeggen.... mis dus. Altijd weer problemen: computers zijn rotzooi!
Overigens lijkt me dit wel on topic want ik zoek een netwerk hardware oplossing voor een probleem, dat het probleem hier verder wordt uitgediept betekend niet dat het niet meer on topic is.... lijkt mij.
Pagina: 1