Toon posts:

Passwords

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje thuisliggen. 5 PC's via UTP geschakeld, en op deze Win2K PC draait een DHCP server die IPs en de DNS server automatisch uitdeelt.

Volgend vraagje: Hoe stel ik in dat je wachtwoorden nodig hebt om in te loggen, zodat je je eigen instellingen hebt op de PC waar je op zit en je eigen files. De DHCP server draait Win2K, de rest Win98.

Verwijderd

Ik weet neit helemaal zeker of ik het goed begrepen heb, maar als ik het goed begrijp wil je dus voor iedere individuele user, een eigen homedir maken, welke voor anderen niet toegankelijk is?

Ten eerste moet je ervoor zorgen dat de schijf in je server NTFS is en geen FAT. Verder maak je gewoon een netwerkprofieltje aan wat wordt gekopieerd als je inlogt op het netwerk op de clients en welke tijdens het uitloggen weer verwijderd wordt. Hierin maak je ook meteen een station aan welke verwijst naar een netwerkadres. Dit adres is gewoon een voor iedereen apparte map, welke dmv. NTFS zo staat ingeteld dat die bepaalde gebruiker CHANGE rechten heeft, de admins FULL CONTROL hebben, en verder helemaal nix... Hierdoor komt Pietje, als deze gewoon onder Pietje is ingelogd never de nooit niet onder Jantjes homedir!