Een vriend van mij heeft een aopen mk33 moederbord. Hij had xp geinstalleerd en daarna had hij problemen met de geluidskaart. Nou van alles geprobeerd onder xp maar geen resultaat. Ik ben gaan kijken bij aopen en zag dat een oude versie van de bios problemen had met de geluidskaart, oplossing: bios flashen en er nieuwe opzetten. Ging allemaal goed en zonder problemen. Na het opstarten van de comp. geen geluidsproblemen meer, ik dacht probleem opgelost. Nog ff een keertje rebooten en toen begon er een ander probleem.
Ik krijg nu bij het opstarten in het bios constant een lange piep, alle instellingen naar gelopen maar alles stond goed. Computer ff uitgezet en 10 sec. gewacht toen weer aangezet en geen problemen. Huh???
Nou nog een keer rebooten en weer die piep! Ik word helemaal gek.
Weer naar aopen gesurfd (andere comp.) en daar de manual gedownload. Volgens de manual heb ik het troubleshooting gebeuren geprobeerd maar het mocht niets uitmaken.
Ik denk dat het iest met de cache van ????? heeft te maken maar ik kan er geen chocola van maken.
Heeft iemand deze problemen ook al een s een keer gehad met hetzelfde moederbord of een soortgelijk moederbord??
nog ff wat extra info.
de biosversie was r1.08 en nu staat er r1.14 op
Ik krijg nu bij het opstarten in het bios constant een lange piep, alle instellingen naar gelopen maar alles stond goed. Computer ff uitgezet en 10 sec. gewacht toen weer aangezet en geen problemen. Huh???
Nou nog een keer rebooten en weer die piep! Ik word helemaal gek.
Weer naar aopen gesurfd (andere comp.) en daar de manual gedownload. Volgens de manual heb ik het troubleshooting gebeuren geprobeerd maar het mocht niets uitmaken.
Ik denk dat het iest met de cache van ????? heeft te maken maar ik kan er geen chocola van maken.
Heeft iemand deze problemen ook al een s een keer gehad met hetzelfde moederbord of een soortgelijk moederbord??
nog ff wat extra info.
de biosversie was r1.08 en nu staat er r1.14 op
[ Voor 0% gewijzigd door 4p0c op 18-10-2002 12:45 . Reden: extra info ]