Nou heb ik een leuke download server op gezet met een 1,7 ghz 256 rdram en zo'm kleine ...even reken 40 x 3 plus 80 = 200 gig dus ongeveer. Nou is een 40 gig uit het tijdperk dat een 40 gig nu super veel was en duur , en de rest komt allemaal met 7200 rpm dus beetje uit deze tijd periode. Nu vraag ik me af omdat ik redelijk veel download , kan ik dit allemaal in de eeuwigheid opslaan en bewaren of moet ik om de zoveel jaar een nieuwe schijf aanschaffen want anders ben ik straks heel veel data kwijt?. Tevens schaf ik bijna elke maand ene neiuwe schijf aan maar het is altijd wel handig om te weten
Ik denk dat je voor een IDE harddisk die veel aanstaat op niet langer dan 3 jaar betrouwbaar opslaan moet rekenen.
is dat an 3 jaar fulltime aan??? want mij server staat 24/7 aan
want die oude 40 gig heeft al twee een oververhitting gehad plus nog een blikseminslag en werkt nog perfect...okay door zijn ouderdom erg warm is maar goed
want die oude 40 gig heeft al twee een oververhitting gehad plus nog een blikseminslag en werkt nog perfect...okay door zijn ouderdom erg warm is maar goed
Statistisch gezien maakt het niet uit of je een nieuwe schijf erin zet en daarheen je data copieert, en wacht tot die crasht, of wacht tot je oude schijf crasht.
(WD zegt zelfs dat schijven in de eerste 3 maaanden het meeste crashen door fouten in de handling)
De enige manieren om meer zekerheid te krijgen tegen dataverlies bij diskcrash is backupen (tape ofzo) of raid (software raid 5?).
(WD zegt zelfs dat schijven in de eerste 3 maaanden het meeste crashen door fouten in de handling)
De enige manieren om meer zekerheid te krijgen tegen dataverlies bij diskcrash is backupen (tape ofzo) of raid (software raid 5?).
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
raid kan iemand me nou even duidelijk uitleggen wat de voordelen daar van zijn en wat je er allemaal voor nodig moet hebben?? of een duidelijk link met plaatjes en zo???
Levensduur van schijf: hangt van veel factoren af: IDE/SCSI, mate van gebruik, power-on, kwaliteit, etc.. Het is ondoenlijk om hier een concreet antwoord op te geven. Voor de overige (RAID) vragen, zie de FAQ's
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()