Ik heb een oude ACER CDRW 8x4x32. Voorheen deed ie het prima. Maar nu komt het. Windows herkent em wel als ACER, daar zijn geen problemen mee. Maar als ik er een cd-rom in doe hoor ik em wel lezen maar hij leest het cdtje niet. Ik heb verschillende cds geprobeerd maar tevergeefs. Soms herkent ie ze als een muziek cd terwijl het geen muziek cds zijn. Is ie nu gewoon dood of kan die gemaakt worden? Ik heb ook zitten kloten met DMA.
Verwijderd
Hij is zeker dood. dat had ik vorige weekl met mn nieuwe brander ook net 2 weken oud.
Omgeruild en die ander doet het weer. Die van mij was een AOPEN 40x speed
Omgeruild en die ander doet het weer. Die van mij was een AOPEN 40x speed
Verwijderd
Ik heb ook zulke ACER CD-Writer. Ik heb ook problemen gehad met het toestel, maar dat is nu meer als een jaar geleden. Had toen nog een PII233 MHz. Bij het schrijven met Nero, wou hij er gewoon niet aan beginnen. Nero crashte gewoon. Ook als ik er een (gebrande/volle) cdrom instak, leek in Windows XP de cd-rom gewoon een lege CD-writeable te zijn. Ook blockeerde ie de bootup als ie normaal zou moeten herkend worden door de bios.
Ik heb nu ondertussen wel een nieuwe computer en daar steekt hij opnieuw in en tot nu toe geen enkel probleem d'r mee gehad. Ik vindt 'm trouwens onzettend stil tov van 50x cdrom lezer.
Je kan ook proberen de writer uit 'apparaatbeheer' te verwijderen (, rebooten) en windows opnieuw de drive laten herkennen.
Nog een mogelijkheid de firm-ware verversen: http://support.acer-euro.com/drivers/storage/cr40.html zodat hij het eventueel wel weer doet
Of gewoon je CD-rom drive (als die hebt verwisselen) met de ACER (zodat bv je ACER master staat en je cdrom als slave) experimenteer er een beetje mee
Ik heb nu ondertussen wel een nieuwe computer en daar steekt hij opnieuw in en tot nu toe geen enkel probleem d'r mee gehad. Ik vindt 'm trouwens onzettend stil tov van 50x cdrom lezer.
Je kan ook proberen de writer uit 'apparaatbeheer' te verwijderen (, rebooten) en windows opnieuw de drive laten herkennen.
Nog een mogelijkheid de firm-ware verversen: http://support.acer-euro.com/drivers/storage/cr40.html zodat hij het eventueel wel weer doet
Of gewoon je CD-rom drive (als die hebt verwisselen) met de ACER (zodat bv je ACER master staat en je cdrom als slave) experimenteer er een beetje mee