[SIMM] Identificieren raar ontwerp

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Gisteren heb ik voor EUR 0.50 twee SIMMs die er erg interessant uitzagen op de kop getikt. Nu weet ik hoe ik voor ' traditionele' 72p SIMMs (=met een stuk of 8 chips erop) moet uitvogelen hoe/wat/waar ze zijn, maar bij deze ga ik de mist in.

Beschrijving:
- 72p
- 4 chips per SIMM (2 voor, 2 achter)
- de chips lijken niet op de ' gewone' FP/EDO chips maar zijn veel platter; de behuizing is identiek aan die van chips op een SDRAM DIMM die ik ernaast heb liggen.
- de chips zijn horizontaal in het centrum van de SIMMs gemonteerd.

Opschrift op SIMM:
Vrij weinig- hooguit een 'PF1153' in de hoek (Google: niets dat met computers te maken heeft), verder zit er een garantiesticker op zonder merk met boven een P/N: P020371541 (Google: helemaal niets) en onder een ander nummer: -45-79-.05 (Google: evenmin iets)

Opschrift op chips:
code:
1
2
3
LGS
GM71C18163BT6
9647 KOREA

Hier haal ik uit dat de chps door LG gebakken zijn, die laatste 6 op de 2e regel indiceert allicht 60ns, bovendien dateert het de chips van voor 1999, gezien dan LG haar chipdivisie aan Hyundai verkocht.

Op de getallen googlend krijg ik een hoop info, maar niets wat helemaal zinnig overkomt- een Chinese site heeft het over iemand die issues heeft met een GM71C1816 chip op een VX mobo (rest is Chinees, meer haal ik er niet uit), 9647 komt terug bij Dell geheugenupgrades (PC133 SDRAM :o )

Kortom, uit de getallen word ik niet veel wijzer.

Ik weet dat ik ze gewoon in een mobo kan prikken om te kijken, maar vooral met oog op de PC-Dump morgen wil ik op zicht die krengen kunnen identificeren- altijd handig om te weten wat uit de grabbelton relevant is :)

Dus, wie helpt?

edit:
M'n instinct zegt dat dit 32MB SIMMs zijn, vandaar dat ik hier zo in geinteresseerd ben- maar ik ga de verleiding ze in een mobo te mikken om te zien weerstaan totdat ik het ook uit de opschriften kan lezen

[ Voor 0% gewijzigd door dion_b op 18-10-2002 12:32 . Reden: verduidelijking ]

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Goldstar EDO 1Mx16 chippies?. Althans, dat is wat google mij geeft hier.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

die 9647, duidt op 1996, week 47... dus inderdaad voor 1999...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Abbadon schreef op 18 oktober 2002 @ 12:24:
Goldstar EDO 1Mx16 chippies?. Althans, dat is wat google mij geeft hier.
Yup, met die info is het duidelijk- 4 1Mx16 chips=8MB only :'(

Naja, nog steeds niet slecht voor EUR 0.50 ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://server.nb.nu:1337/mem.jpg

• sebastius
  • Laatst online: 18-08 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zijn gewoon simmetjes hoor. Heb ik wel vaker gezien ooit.

Verwijderd

Zien er heel normaal uit, flikker ze in een mobo dan weet je wat en hoe.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:36
Dat plaatje van Erik1 is gewoon een 4MB SIMM, of als ie aan de andere kant ook nog een heeft een 8MB SIMM. heb er zat van hier.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat is'm niet (anders had ik niet de topic geopend, dit soort EDO zie je vaak zat), het gaat hier om kleinere, veel plattere modules. Maar de behuizing is niet zo relevant als wat erin zit...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1