Bestanden INDEX op startpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 19:55

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Webdesign Guru's,

Een paar dagen geleden had ik een topic geopend over de mogelijkheed tot een index van nieuwe bestanden op je startpgina. Deze werd direct gesloten :'( door Cheatah voordat hij de vraag goed begreep.

HET MAG NIET VIA PHP OFZO WERKEN. Daar hebben ze hier geen verstand van en het moet toch makkelijk te onderhouden zijn als ik andere dingen te doen krijg.

Hier het bericht nog een keer:

> Beste Got'ers

> Ik wil graag op het Intranet waar ik werk een startpagina maken met headlines > zoals die bij Tweakers is. Deze moeten automatich worden bijgewerkt als er een > bestand in een van de aangegeven mappen is bijgeplaatst.

> Ik wil geen gebrui, maken vanprogrameertalen als PHP of XML en zoek dus een > simpelere oplossing.

Einde vorige posting

Ik zoek dus gewoon een progje dat checkt of er op de server (in aangegeven mappen) nieuwe files zijn bijgekomen en het resultaat hiervij in een tekst os HTML bestand zet. Zo kan de gebruiker direct naar het laatste bestand (in dit geval notulen).

s.v.p. niet weer sluiten :'( voordat iemand heeft kunnen reageren. dat zijn geen grappen. tnx. ;)

Michiel Booij

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Verwijderd

Volgens mij heeft het sluiten van je topic weinig te maken met je vraag maar meer met je aanhef en afsluiting. Je zondigt tegen alle regels als je begroetingen en zo gebruikt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:19

crisp

Devver

Pixelated

Je zoekt een programma, maar wilt geen gebruik maken van programmeertalen?
Dat lijkt mij een controdictia in terminus (schrijf ik dat zo goed? Latijn is wel erg lang geleden), of zoek je iets dat al compleet af is, en je zo kunt gebruiken en precies doet wat je wilt? Dat laatste noemen wij een script-request, en dat is hier ook niet toegestaan...

In elk geval is dit niet met client-side scripting op te lossen...

Intentionally left blank

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mogelijk kun je geoon die index in een hidden frame inlezen en vervolgens met javascript de innerHTML opvragen (eventueel moet je de beveiliging laag zetten, maar met een intranetje is dat een optie)

maar waarom neem je niet aan dat je het jezelf enkel moeilijker maakt door het anders te doen dan de beste manier om dit te doen, clientside scripting hiervoor gebruiken is moelijker dan PHP (dat immers ontwikkeld is voor mensen voor wie echt programmeerwerk te lastig is) te leren, bovendien is het hoogstwaarschijnlijk buggier

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

crisp schreef op 18 oktober 2002 @ 12:21:
... Dat lijkt mij een controdictia in terminus ...
offtopic:
contradictio in terminis ;)
RM-rf schreef op 18 oktober 2002 @ 12:30:
mogelijk kun je geoon die index in een hidden frame inlezen en vervolgens met javascript de innerHTML opvragen (eventueel moet je de beveiliging laag zetten, maar met een intranetje is dat een optie)

maar waarom neem je niet aan dat je het jezelf enkel moeilijker maakt door het anders te doen dan de beste manier om dit te doen, clientside scripting hiervoor gebruiken is moelijker dan PHP (dat immers ontwikkeld is voor mensen voor wie echt programmeerwerk te lastig is) te leren, bovendien is het hoogstwaarschijnlijk buggier
Ik wil er niet van uitgaan dat ze wel javascript kennen als ze geen php kennen :)
Maar ik denk toch, als je bestanden en directories wil gaan inlezen, dat PHP perfect voor je is. En geloof me, de basis valt reuze mee B)

Misschien kun je ze overtuigen :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27

Pelle

🚴‍♂️

Cheatah sluit 'm niet voor niets. Topics heropenen doe je in overleg met een modje, of je gaat naar Lieve Adjes als je het niet eens ben met de gang van zaken.

Verwijderd

Okay, een duidelijkere uitleg: via HTTP kun je geen complete directories van de server inlezen. Een HTTP request noemt een bestand dat de client wil downloaden, en de server geeft dat bestand al dan niet, afhankelijk van het bestaan van het bestand, en de diverse beveiligingen.

Je zult dus op de server iets moeten hebben draaien dat wél directories kan inlezen, en het resultaat kan terugsturen naar de client. Bijvoorbeeld PHP, ASP, JSP, Perl, ColdFusion, wat je maar wilt.

Als je daar geen verstand van hebt, dan kun je het wel vergeten dat het automatisch gaat. Jij hebt als developer maar ervoor te zorgen dat het script goed werkt, en dat er niets of erg weinig geconfigureerd hoeft te worden.

Wat jij nu zegt is: ik wil met een auto van A naar B, maar er mag geen motor in, want ik weet niet hoe die werkt.

Mogelijke oplossingen voor dit probleem:

1: Zie ervanaf, en ga iets doen waar je wel verstand van hebt.
2: Leer datgene waar je geen verstand van hebt.
3: Rip een kant-en-klare oplossing van www.hotscripts.com.

Het is niet zozeer dat ik je vraag niet begrepen heb hoor, ik weet precies wat je bedoelt. En ik weet ook dat het niet mogelijk is met jouw voorwaarden.

Veel duidelijker dan dit ga ik het niet omschrijven, ik heb ook weleens betere dingen te doen. Dat eerste slotje was volgens mij volkomen terecht, en er staan zelfs meer antwoorden in die post dan je zelf denkt. Crisp zegt hierboven toch praktisch hetzelfde als wat ik denk.

En ik denk dat jij hier komt voor de makkelijke oplossing, wat feitelijk inhoudt dat je zelf niet zoveel hoeft te doen. En dat gaat niet werken op dit forum. We willen je niet alleen aan een antwoord helpen, we willen vooral dat je er iets van leert. En in dit geval leer je dat als je iets voor elkaar wilt krijgen, dat je moet zorgen dat je weet waarmee je te maken hebt. En dat je als je iets niet beheerst, dat je het gewoon moet gaan leren.

En ik moet nog even meedelen dat het topic simpelweg opnieuw posten als er een slotje op komt, niet de bedoeling is. Daarover mag je mailen, en over beleidszaken kun je in Lieve Adjes terecht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.