Toon posts:

[SCSI] IBM DMVS 9.1 GB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een IBM DMVS SCSI 3 schijf aan mijn scsi-adapter hang wordt deze wel herkend in de adapter-bios maar hij wil 'm niet starten. Ik kan geen verify en een low-format doen.

Mijn scsi-adapter: Tekram DC-395UW/F, wel werkende schijf : HP/ Seagate Cheetah SCSI2. Terminator is aanwezig,aan het einde van mijn kabel. Als ik mijn Hp-schijf ertussen uithaal en alleen de IBm-schijf gebruik herkend ie 'm wel maar wil ie wederom niet 'starten'. Hij komt dan met de boodschap 'Device not ready encountered'.

Mijn scsi-adapter ondersteunt zowel scsi 2 als scsi 3. Ook een jumpertje op autostart helpt niet. SCSI-id's zijn uiteraard verschillend (HP op 0-0, IBM op 1-0).

Ik heb me suf gezocht, niets in het manual gevonden, de laatste bios op mijn adapter geflashed, etc. etc.

Verwijderd

Sommige drives hebben een jumper die verteld of de schijf zelf mag opspinnen of moet wachten op het commando van de scsi controller, dit is om voeding overbelasting te voorkomen in brute raid set's heb je dit jumpertje reeds gevonden ?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, heb mijn autostart-jumpertje gebruikt, en ook in de controller-bios de 'Send start-command' aan gezet. Hoor 'm nu wel spinnen, maar nog steeds een 'Device not ready encountered' De BIOS ziet 'm wel, geeft ook de specs, behalve de grootte van de schijf. Mijn voeding is een Chieftec 350 W. Ik heb twee van die IBM schijven, beiden geven hetzelfde probleem.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
misschien heb je een scsi id gekozen wat al bezet is?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gecheckt, mijn HP heeft id 0 , IBM heeft id 4.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn beide IBM dmvs-schijfjes aangesloten, maar nog steeds een 'device not ready encountered' als ik een low-level-format probeer. Anybody?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
de tekram heeft een LSI chip en word dus zowiezo door windows 2000 setup herkend. Ook in die setup valt die schijf niet aan te spreken?

specs

Verwijderd

Weet je zeker dat die schijven nog goed zijn? Geen vreemde geluidjes tijdens het up spinnen? (bv. meerdere keren van toeren veranderen etc.)

Een 'Device not ready encountered' error van je controller houd 9 van de 10 keer in dat je schijf frelled is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 12:32:
Weet je zeker dat die schijven nog goed zijn? Geen vreemde geluidjes tijdens het up spinnen? (bv. meerdere keren van toeren veranderen etc.)

Een 'Device not ready encountered' error van je controller houd 9 van de 10 keer in dat je schijf frelled is.
Hmm, het zijn nieuwe IBM-schijfjes (wel dd 20/08/00) , ik heb er twee, 't zou vaag zijn als ze beiden frelled zijn. Ik hoor ze wel opspinnen bij een power-on, ze worden in de bios herkend. Ik vermoed een compatibliteits-probleem met de controller. Mijn HP (Seagate-Cheetah SCSI2 schijf draait nl wel okay. Helaas op max 15mb/s.

Verwijderd

Als je adapter een UW is, zet de 'SE' jumper op je IBM eens aan
Pagina: 1