Toon posts:

Disk drive probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Sinds een tijdje heb ik volgende probleem met mijn floppy disk drive:
Ik zet de diskette erin en wil bijvoorbeeld met windows verkenner de inhoud van de diskette verkennen, na een hoop geratel zie ik een klein windowtje verschijnen met de volgende boodschap:
"Geen toegang tot A:\
Het apparaat is niet klaar."

Het is dus niet zo dat de disk drive helemaal niet reageert, dat wel, maar al een hele tijd kan ik geen diskettes meer gebruiken omdat ik gewoonweg de disk drive niet kan gebruiken, kan niks opslaan op een diskette of de inhoud van de diskettes bekijken.

Online heb ik heel veel naar soortgelijke problemen gezocht. Microsoft denkt de oplossing gevonden te hebben (http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q131690), maar nee dat is het ook niet.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je er wel mee opstarten in een DOS omgeving oid? Zo ja, dan ligt het aan Windows. Zo nee, dan is het iets hardwarematigs (BIOS/bekabeling/drive) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik open mijn pc kast nooit, dus aan de bekabeling kan het toch niet zitten? Maar het kan misschien met de BIOS te maken hebben. Wat kan ik daaraan veranderd hebben dat ik dit probleem heb? Hoe kan ik het weer herstellen?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 12:46
Zit dat ding niet gewoon vol stof? Waardoor de leeskop (weet niet hoe een floppy ding in elkaar steekt) niet meer kan lezen ofzo?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik vroeg: kun je er wel mee opstarten in een DOS omgeving oid?

Verwijderd

Topicstarter
Master__R schreef op 18 oktober 2002 @ 12:07:
Zit dat ding niet gewoon vol stof? Waardoor de leeskop (weet niet hoe een floppy ding in elkaar steekt) niet meer kan lezen ofzo?
Ik denk niet dat het stoffig is daarbinnen, want ik gebruik die floppy drive heel af en toe. Dus zo snel kan ie ook niet zijn kapotgegaan is mijn mening.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 12:03:
Maar het kan misschien met de BIOS te maken hebben. Wat kan ik daaraan veranderd hebben dat ik dit probleem heb? Hoe kan ik het weer herstellen?
-bios: je kunt een B: drive hebben aangemaakt.
-Zet in ieder geval "seek on boot" eens aan in je bios. Die geeft dan een foutmelding als je hardware/kabel stuk is.
-rommel eens met LS-120 support.

En het klinkt dom, maar open je kast eens en druk de kabels aan. Ook door het verplaatsen van je kast kan er iets los zijn geraakt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[qoute]
Ik denk niet dat het stoffig is daarbinnen, want ik gebruik die floppy drive heel af en toe. Dus zo snel kan ie ook niet zijn kapotgegaan is mijn mening.[/quote]

de ventilator van je voeding blaast naar buiten, dus ergens zuigt je kast. Misschien wel door de floppy heen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Hoe oud is die drive? Het kan best zijn dat ie zijn beste tijd gehad heeft. Voor een paar euro heb je echter een nieuwe floppy drive, die dingen kosten niet veel. Misschien dat er bij vraag&aanbod wel een FDD aangeboden staat. Good luck.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 18 oktober 2002 @ 12:41:
Ik vroeg: kun je er wel mee opstarten in een DOS omgeving oid?
Nee dat ook niet denk ik. Bijvoorbeeld met zo een Windows opstartdiskette is het me onlangs in ieder geval niet gelukt. Het is echter wel zo dat de floppy drive de diskette wel ff checkt, even ratel ratel, maar daarna doet ie er dus niets mee.

Verwijderd

uit de pricewatch:
ongeveer 10 euro
pricewatch: Samsung 3,5" Diskette Drive 1,44MB

7 euro in vraag&aanbod
http://www.tweakers.net/aanbod/cat/65

Verwijderd

gewoon vervangen dat ding. voor 15 euro heb je een nieuwe.
Waarschijnlijk is je leeskop kaduuk.

Verwijderd

Anyway; neem de goede raad die hier wordt gegeven en doe er iets mee. Stof kan een goede reden zijn en dat je em weinig gebruikt heeft daat *nix* mee te maken. Als je denkt dat het niet stoffig is maar het niet zeker weet dan denk ik dat het moeilijk wordt je verder te helpen.

PS Check de bekalbeling (dat je de kast nooit open hebt gemaakt is geen reden om niet de bekabeling te contoleren)

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt, maar ik weet ook wel dat diskdrives goedkoop zijn. Ik wil weten of dit echt stuk is of dat er iets anders aan de hand is.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Goedzo, je hebt geleerd om te troubleshooten:
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 12:48:
Nee dat ook niet denk ik. Bijvoorbeeld met zo een Windows opstartdiskette is het me onlangs in ieder geval niet gelukt. Het is echter wel zo dat de floppy drive de diskette wel ff checkt, even ratel ratel, maar daarna doet ie er dus niets mee.
Trek je conclusies :) In het vervolg dus zélf eerst dingen uitproberen/uittweaken zoals een echte Tweaker betaamt! Zie ook de FAQ Forumgedrag.

Je kunt in ieder geval de FDD ontstoffen, een nieuwe FDD nemen of gewoon garantie verhalen bij de leverancier..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.