Nanotech Processor transistoren of mechanische schakeling?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik ben voor de VU bezig met een project en in mijn geval gaat dat over nanotechnologie. Ik ben belast met het zoeken van toepassingen en kom dus ook langs het gebied ICT, maar nu lees ik op sommige bronnen dat de CPU's met nanotech mechanisch zullen zijn, en andere bronnen vertellen dat het nog gewoon electrische schakelingen betreft, kan iemand mij vertellen welke van de 2 waar is, en het liefst met een URl van een betrouwbare bron erbij. Verder ben ik nog lichtelijk op zoek naar een analogie van de verwachte kracht van deze CPu's net zoals de analogie 1000 Gigabyte in een suikerklontje zoek ik er ook een voor de toekomstige nanoCPU's

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
niemand die hier een beetje verstand van heeft?

Breek je nek voorzichtig

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aub niet kicken binnen 24 uur..

Er meldt zich heus wel iemand.. Overigens meen ik me te herinneren dat zoiets ook op de frontpage voorbij is geweest.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Ik weet in ieder geval wel dat er ook met nanotechnologie gewoon electronische schakelingen zullen worden gemaakt.. In ieder geval ook op basis van magnetisme.. Mram is zo'n voorbeeld.
(tja, da's meer een combinatie van magnetisme en elektronica, maar in ieder geval geen mechanische schakelingen :))

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Naja ik meen mij iets te herinneren van dat het niet meer vergelijkbaar is omdat ze meerdere posities kunnen onthouden/met andere posities kunnen werken, dus niet meer enkel 1 en 0. Maar dat zou dan toch mechanisch werken of zie ik dat verkeerd?
Ik las ergens anders dat je juist kleinere transistoren kon maken met nanotech, en andere sites spraken over het vervangen van transistoren door wat ik hierboven aangaf.
Ik weet dus niet welke waar is, of dat ze allebij waar zijn maar in een bepaalde volgorde komen gaan in de toekomst

Trouwens excuses voor het kicken zo snel na posten, maar ik zat met een deadline vanmiddag, dus ik moest het weten.

[edit]

HIER vind je heel summier iets van een mechanische nanocomputer met een plaatje van een mechanische AND schakeling

maar ik hoorde dus ook zaken over supergeleiding enzo, en dat zou dus duiden op electrische processen

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Goed, ik ben zelf nog ff verder gaan graven en vlak nadat ik het bovenstaande vond vond ik dit:

Mechanical nanocomputers would use tiny moving components called nanogears to encode information. Such a machine is reminiscent of Charles Babbage's analytical engines of the 19th century. For this reason, mechanical nanocomputer technology has sparked controversy; some researchers consider it unworkable. All the problems inherent in Babbage's apparatus, according to the naysayers, are magnified a millionfold in a mechanical nanocomputer. Nevertheless, some futurists are optimistic about the technology, and have even proposed the evolution of nanorobots that could operate, or be controlled by, mechanical nanocomputers.

A quantum nanocomputer would work by storing data in the form of atomic quantum states or spin. Technology of this kind is already under development in the form of single-electron memory (SEM) and quantum dots. The energy state of an electron within an atom, represented by the electron energy level or shell, can theoretically represent one, two, four, eight, or even 16 bits of data. The main problem with this technology is instability. Instantaneous electron energy states are difficult to predict and even more difficult to control. An electron can easily fall to a lower energy state, emitting a photon; conversely, a photon striking an atom can cause one of its electrons to jump to a higher energy state.

Het kan dus allebij, zowel mechanishc al electrisch

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1