[debian] waar beste deb`s vandaan halen?

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik ben nu wat aan het goochelen met debian (ben aan het overstappen van mandrake) en ik had gisteren al een install gedaan met oa X en KDE, maar XFree86 versie was 4.10 en kde was 2.2, dus allemaal erg oud.

Waar kan ik dus het beste de nieuwste deb`s vandaan halen? (Liefst ook meteen goed geoptimaliseerd).

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ga Debian 'unstable' draaien voor het nieuwste van het nieuwste

code:
1
2
3
$ cat /etc/apt/sources.list
deb ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/debian/ unstable main non-free contrib
deb ftp://non-us.debian.org/debian-non-US unstable non-US/main non-US/contrib non-US/non-free

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Hij haalt alles al vers van het inet, maar in die lijsten (die ook van inet komen) staat alleen oud spul.
Ga Debian 'unstable' draaien voor het nieuwste van het nieuwste
Ik zal zo even een ghost image ervan draaien zodat ik wat kan experimenteren. Thanx :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Alarmnummer schreef op 18 oktober 2002 @ 11:54:
[...]

Hij haalt alles al vers van het inet, maar in die lijsten (die ook van inet komen) staat alleen oud spul.

[...]

Ik zal zo even een ghost image ervan draaien zodat ik wat kan experimenteren. Thanx :)
Hou er wel rekening mee dat DeBian standaard niet de nieuwste versies gebruikt, omdat deze nog als unstable of testing staan :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

FastBunny schreef op 18 oktober 2002 @ 12:30:
[...]

Hou er wel rekening mee dat DeBian standaard niet de nieuwste versies gebruikt, omdat deze nog als unstable of testing staan :)
Dus zoals Lawine al aangaf unstable gaan draaien. :X

Overigens kun je zelfs wat packages uit experimental draaien (voor gnome2 is dit noodzakelijk).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

je kan ook testing draaien die pakketten zijn een a twee weken ouder dan unstable maar je krijgt daardoor geen broken dependecies.
Je kan ook unofficial apt-sources gebruiken voor kde3 staan ze op deze pagina:
http://mypage.bluewin.ch/kde3-debian/
Als je wil kan ik mijn sources.list wel posten (kde3+kde apps+openoffice)

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gewoon de snelste mirror... in mijn geval ftp.nl.debian.org.. en dan testing, en bepaalde packages uit unstable indien echt nodig.. (xfree 4.1 had bij mij een gigantische memoryleak :?)

Get:29 http://ftp.nl.debian.org unstable/main xvfb 4.2.1-3 [1204kB]
Fetched 31.9MB in 6s (4674kB/s) :Y)

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Pagina: 1