Toon posts:

[win2k]Flexplek met windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben een ontzettende newbie met windows2000 server...
Ik heb dus een win2k server hier staan en daar moeten gebruikers op aanmelden via een Windows2000prof. Pc. Dit gaat allemaal prima met Active desktop enzo..

Alleen wil ik nou van 1 win2k pc een "flex pc" maken. Iedere gebruiker moet dus al zijn instellingen hebben als hij aanmeldt... nou gaat dat wel prima met alle drive-mappings en zo maar hoe krijg ik het nou voor elkaar dat ook de email instellingen (Office2000kmb) steeds met de gebruiker mee veranderen?
Ik moet zeker iets met die Documents en Settings doen? Hoe doe ik het precies??

Probleem is wel dat een gebruiker ook al een vaste plaats in het kantoor kan hebben waar gewoon 98 draait, lijkt me dat de mail die hij daar ophaalt niet op die flexplek te zien zal zijn (en andersom ook)... ofniet? (maarja ..das eigenlijk niet echt mijn probleem, dat kan ik ze nog wel uitleggen)

Oja, ik heb gezocht maar kan zo snel niet echt iets vinden, zal wel omdat het een te makkelijk probleem is, maargoed ik kom er gewoon ff niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Om de vraag wat simpeler te stellen:

Hoe laat ik de Email-instellingen (outlook2000) meekomen bij het aanmelden van een Windows2000 pc op een Windows2000 server??

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 15:43

Metzie

Nyaano !

Roaming profile instellen. Lastige alleen is dat dat niet met 98 werkt, alleen met NT4/w2k/XP. ALs je dus eenmalig z'n profiel goed instelt op een w2k machine, dan kan hij achter alle machines outlooken die nt4/w2l/xp draaien.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

dit kan heel makkelijk met roaming profiles, staat allemaal in de help

Verwijderd

je moet elke gebruiker aanmelden op het werkstation en de instellingen overnemen.
exchange configureren (als dat draait).
Je KAN ook kijken of je active directory voor Windows 95 + 98 aan de praat krijgt. Dit is te downen bij microsoft. http://www.microsoft.com/...bulletins/adextension.asp

dit is.......als ik het goed begrijp natuurlijk......