[w2k]Printen via server werkt slecht.

Pagina: 1
Acties:

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Jongens ik heb een vreemd probleem.
Sinds gisteren (daarvoor deed hij het goed) kan ik vreemd genoeg mijn HP840c niet meer gebruiken om te printen van een win98 comp naar een w2k server.

Als ik print uit win98 dan gaat dit opzich goed maar krijg ik na een paar minuten de melding dat de printer verbinding via de server verbroken is.
Nou heb ik even getest wat hij doet bij een test pagina via de server en de win98 computer en dit gaat wel goed vreemd genoeg.
Printen vanaf de server gaat opzich ook goed alleen als ik iets print duurt het zeker 10 minuten voordat hij eindelijk klaar is en zeker 2minuten voordat hij uberhaubt al iets van beweging vertoont.

Nou staat de kwalitijt wel op hoog maar volgens mij maakt dat niets uit.

Hebben jullie een id?

Overigens staat de printerpoort op ECP

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:59
Wij hebben het hier ook.. Vaak duurt het zo lang (en nu heb ik het over onze printserver) omdat de queue zo ontzettend vol staat. Zijn er van die grapjassen die een document van 5 MB door de server heen proberen te persen... en dat duurt gewoon even.

Probeer anders de drivers van de printer eens opnieuw te installeren. Hebben wij ook gedaan.. toen wassie weer iets sneller..

Suc6

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
tsja nieuwe drivers dat werkt dus gewoon niet vreemd genoeg. Wat ik wel vreemd vind is dat win98 een time out geeft wat eigenlijk niet zou mogen ook omdat de que leeg is.
Naja ik probeer vanavond even of andere instellingen helpen. En anders ram ik de drivers van win98 wel ff openiew erop al denk ik neit dat het helpt.
Maar hij heeft het sinds ik een nieuw cartrige er in heb zitten zou dat uitmaken. lijkt me niet maargoed

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:35

Johnny E

Dôh !!

check ook eens de c:\winnt\system32\spool directory op oude mislukte spl files, maw print jobs die mislukt zijn zullen hierin blijven staan. Als er teveel job instaan wordt de spooler service trager en trager en zal hij uiteindelijk failen.

Houdt ook rekening met de vrije ruimte op de default winnt partitie.
Je kan eventueel de spooler verplaatsen naar een andere directory door de systeem variabel te veranderen.

suc6

Specs!