[Red Hat 7.3 server]

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
Ik moet voor school een Linux server installeren en configuren het volgende moet werken:
- Proxy server
- DHCP server
- Web server
- FTP server
- Firewall
- Samba file server

Verder moeten er gebruikers en groepen worden gemaakt met rechten voor toepassing die hierboven staan.

Ik heb al zelf gezocht naar oplossingen maar ik kan niets nuttigs vinden. Het is niet de bedoeling dat GOT users die hier wel verstand van hebben gaan zeggen dat ik een noob ben. DAT WEET IK AL :/ . De bedoeling is dat als je nuttige informatie hebt over een van de bovenstaande onderwerpen. Dat je dan die informatie deelt met andere. Ik zou graag zien dat in dit topic alleen nuttige informatie wordt geplaatst, informatie waar mensen die net iets minder met Linux overweg kunnen wat aan hebben.

Alvast bedankt aan iedereen met een nuttige reactie. :)

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://nl.linux.org daar staan handleidingen voor verschillende dingen, veel succes. En verder wat wil je nou? dat wij al die installaties hand in hand met je door nemen? Je moet gewoon wat lezen! En niet zeggen dat je niks kan vinden :X

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
de meest nuttige informatie zul je in de faq lezen, en moeten zoeken met google :)
voor een webserver kan je het beste apache pakken, ftp server pak je proftpd :)
samba spreekt voor zich, firewall ipchains / iptables
proxy en dhcp weet ik zo geen namen van eigelijk :)

denk dat je met google nu heeeeel ver moet komen :)
om linux te leren zal je echt moeten lezen, alles voorgekauwt krijgen schiet je niet veel mee op :)

[ Voor 0% gewijzigd door veldmuis op 18-10-2002 11:15 . Reden: brakke zin :+ ]

Verwijderd

Heb je Linux er eigenlijk al op staat???
Als ik het zo lees lijkt het wel dat je nog niets heb geprobeerd, maar gewoon je opdracht heb op geschreven en dat wij die dan even gaan oplossen?

Als je Linux er op heb staan en je hebt een echte vraag over een overwerp kom dan maar terug.

Verwijderd

tja FTP is niet mijn ding zeg maar... nooit behoeft gehad om ernaar te kijken maar in ieder geval enkele honderden pagina's leesplezier zo!

nog een tip print ff die howtos uit leest een stuk prettiger :) mag vast wel van school toch

oh en als je nog wilt weten welke distro daar is ook nog wel een topic voor!

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb Linux al geinstallerd ik kan er namelijk wel iets mee,.... maar ik dacht mischien is hier wel een super slimme GOT user die hier ff in het kort de tekst commando geven die ik nodig heb ook tips zijn zeer welkom

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Goed firewall voorbeeld : http://projectfiles.com/firewall/

Verwijderd

the_dgc schreef op 18 oktober 2002 @ 11:32:
Bedankt voor de reacties. Ik heb Linux al geinstallerd ik kan er namelijk wel iets mee,.... maar ik dacht mischien is hier wel een super slimme GOT user die hier ff in het kort de tekst commando geven die ik nodig heb ook tips zijn zeer welkom
ff in het kort??? dat is denk ik onmogelijk maar begin maar met
./configure
make
make install
:)

Verwijderd

www.util.nl n00b page

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Bij nader inzien toch maar dicht vanwege het toch wel aardig hoge 'dit mag je zelf uitproberen en opzoeken' gehalte.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.