Toon posts:

W98 SE weer profiles kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!!!
Ik heb:
MSI KT3 Ultra
AMD Athlon 1900
W 98 SE NL, met alle updates.
Mcafee Virusscan Online laatste Update
Ik meld aan met Windows Family. Nu al voor de 4e keer start mijn PC vreemd op. Bij het DOS-scherm krijg ik zoŽn fijne Windowsmelding "Beschermingsfout" start opnieuw, dan krijg ik meding "oude registerbestanden worden teruggezet, reboot"
Daarna Winaspi.ddl is missing. Bij het opstarten bestaan de profilen niet meer, en de hardware kenttie ook niet meer. Maar de profiles staan nog wel in de windors-dir. Hoe krijg ik alles terug, Alles bestaat, maar bij aanmelden geeft windows de bestaande profile keuzes niet meer op. Heb winaspi.bak gerenamed naar.ddl, maar helpt niet (wat doet winaspi eigenlijk?)

Verwijderd

Windows Family aanmelding uitschakelen, misschien helpt dat.
en je kunt natuurlijk ook altijd nog windows er opnieuw opzetten

Verwijderd

Windows ligt gewoon in de kreukels. Heb je mischien meteen ook maar wat nieuwe hardware (fout) geinstalleerd of zo. Er zit een fout in jouw registry na je wijzigingen. Kan zelfs een rotte plek op je disk zijn. Probeer het eerst stap voor stap. Een wijziging, rebooten, ghost, volgende wijziging. Op die manier kun je er precies achter komen wat er mis is.

Verwijderd

Topicstarter
Windows draait maandenlang ok. niets gewijzigd (alleen vandaag toevallig een complete virusscan gedraaid) en dan ineens wat ik bovenaan heb beschreven. (gelukkig heb ik nog een Ghost). Maar dit moet toch op te lossen zijn. Ineens alle hardware kwijt lijkt mij ook te komen doordat windows zijn profielen niet meer ziet (en ze zijn er nog wel).

Verwijderd

Haal je geheugen er eens uit en zet ze er weer in. Klinkt raar maar dat kan wel eens de oorzaak zijn.. een beschermings fout in in veel gevallen geheugen problemen

een disk scan is ook niet verkeert.. als je een bad cluster hebt kan dat ook problemen veroorzaken maar probeer eerste het geheugen maar... als je meerdere modules er in hebt zitten.. en er uit en er weer in helpt niet.. haal dan al het geheugen er uit en zet alleen 1 module er in.. doet i het dan nog.. zet dan alleen de andere er in..