Vcore op 2.10

Pagina: 1
Acties:

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Hij staat in Hardware doctor op 2.0 tot soms 2.10
Ik heb een Be6 II PIII 700
Niets overgeklokt toch zo hoog hoe kan dat?
Iemand een idee.
Verder nog V3 en Live Isdn kaart
128mb sdram ata100 maxtor 20 GB.
Graag reacties op mail bbalk@dds.nl

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Kijk eens op je convertor-kaartje. Misschien staat de spanning daar nog op 2,0 Volt? Gebeurt namelijk vaker bij mensen die overstappen van een Celeron I naar een Pentium III, weet ik uit ervaring.......

mARCO

sigloos

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
What the F*** is een converter kaartje !?
Help me out here.
Hij deed het eerst wel normaal op 1.65 maar sinds ik ME heb en een isdn kaartje erin heb hangen doet hij raar.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Je hebt een BE6-II, dat is een Slot 1 moederbord. Als je daar een FC-PGA processor op wilt laten draaien, ben je een printplaatje nodig waar je de proc opsteekt, en die je vervolgens in het slot duwt. Zo'n printplaatje heet een Slot1-to-Socket370 convertor, oftewel een convertor-kaartje

Ik nam aan dat je een FC-PGA P3 hebt, maar je kunt natuurlijk ook een Slot 1 exemplaar hebben. Mijn excuses voor de te snelle conclusie.

Dan jouw probleem: Ik heb zelf ook een BE6-II en ik draai ook in ME, maar ik heb geen problemen met Hardware Doctor. Het lijkt me trouwens ook stug dat het een (software)probleem is van Hardware Doctor zelf.

Dan zit het wellicht in het IDSN-kaartje. Wat gebeurt er als je die er eens uithaalt? (weet ik, klinkt stom, maar toch) Kijk trouwens meteen even de BIOS-instelling na, of je daar de processor-spanning wel goed hebt staan.

mARCO

sigloos

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
Maar marco, de vraag is :

Heeft hij wel een Fcpga?

Een p-3 is namelijk ook nog in slot 1 gemaakt.

Kijk is in het bios, onder Vcor, zet deze als het kan op "default" en als dat niet kan op 1.65v.

Greetz Da-Adder

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

.... en daarom zei ik ook: "Ik nam aan dat je een FC-PGA hebt, maar je kunt natuurlijk ook een Slot 1 exemplaar hebben".......

mARCO

sigloos

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
En ik heb een slot 1
Hij loopt ook telkens vast na 5 a 10 min ik ga proberen om mijn isdn kaartje eruit te gooien
Kan het zijn dat het een irq probleem is ??

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Je hebt een oud bord dat geen voltages van 2.00 of lager ondersteund. Een coppermine met een volt. van bv 1.65 zal daardoor ook op 2.00 draaien. Als ik jouw was zou ik een converter kopen ( als je geen slot1 proc. hebt ) die lagere volt. ondersteund. Heb je een slot1.. leer er dan mee leven.. het is op zich niet heel erg, ruil hem om of koop een nieuw mobo.

Veel suc6

http://www.xbmcfreak.nl/

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Erhnam Djinn: de BE6-II is geen 'oud bord' en ondersteund voltages zo laag als 1,3 Volt.

En als hij na 5 tot 10 minuten vastloopt,
lijkt me dat een warmte-probleem. De processor wordt zo heet door de hogere spanning (+ 20%) dat de heatsink het niet meer kan wegwerken.

Controleer trouwens nog even in de BIOS (bij Softmenu) wat daar de spanning en temperatuur zijn. Als je zeker weet dat je in de BIOS de Vcore op 1,65 V hebt staan, maar je ziet dáár ook 2,0 V, is misschien je moederbord wel defect..... Zou je garantie op moeten hebben, doet Abit vaak niet moeilijk over.

mARCO

sigloos

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Nou nog een keer ik heb een slot 1 een alpha koeler erop dus de temp kan het niet zijn.
Hij heeft hiervoor prima gelopen. op 933 nu op 700 .....
Ik heb wel mijn bios geflashed !!
behuh.bin file.
Mijn voltage staat ingesteld op 1.65(bios)
Alleen PC health status is 1.95 tot 2.10
Verschilt.
Hierdoor loopt hij na 5 a 10 min. vast.
Heel vreemd kan het aan WINME liggen? Verkeerde bios?
Laatst wel een nieuwe harde schijf erop gezet udma66 ! maxtor

Verwijderd

ach het heeft wel een voodeel hoor...

zo Burn je je cpu lekker in....

misschien geeft je bios het verkeerd aan.... zet hem dan op 1.55 volt of 1.45 volt misschien dat je proggie in windows dan wel 1.65 V weergeeft...

ik heb celeron 600... multipleier 9..in me bios geeft ie niej meer als 8.0 x... terwijl ik hem wel op 900 mhz heb draaien

was ff voobeeldje

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Helpt ook niet als ik hem op 1.35 zet blijft zo hoog ook in me bios :((
Klote zooi.
Wie helpt er met die bios !?
En euh als ie kapot zou zijn? krijg je dan een nieuwe via abit of via het bedrijf van wie je het gekocht hebt?

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Ik heb even een nieuwe bios erop gegooid maar dat mocht niet baaten dus hij zal wel kapot zijn.
Mocht iemand nog suggesties hebben mail even naar me bbalk@dds.nl
Hoi
Pagina: 1