hoe ga ik dit oplossen, van me oude comp is me diskettedrive kapot en heb win xp, en wil formatten, maar is er ook een andere manier om in win xp in dos te komen?
Windows XP cd erin proppen en gewoon de setup procedure volgen en dan gewoon formattern. Daarna de setup met F2 afbrekken.
Een nieuwe disk drive kost maar iets van €11,- ofzo, ook nog een optie
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Idd of even een floppydrive uit een ander kompjoeter sjorren. Wat je ook kan doen is een dosflop op cd branden en daar van bootenCalitomnication schreef op 18 oktober 2002 @ 10:34:
Windows XP cd erin proppen en gewoon de setup procedure volgen en dan gewoon formattern. Daarna de setup met F2 afbrekken.
Leeg
Bootable Win95, 98, ME cd
kom je ook DOS in -------> Opstarten Met CD-rom Ondersteuning. ( Optie 2 )
kom je ook DOS in -------> Opstarten Met CD-rom Ondersteuning. ( Optie 2 )
hmm ok ben in dos terecht gekomen, maar het commando format c: werkt niet, iemand idee hoe dat komt?
Zoals ik al zei, gewoon de setup procedure volgen en daarmee formatteren. Format C: werkt niet meer sinds Windows Me..
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
heb je van floppy geboot?
want hier staat standaard geen Format commando op idd.......
want hier staat standaard geen Format commando op idd.......
Verwijderd
Je kan met een ME of 98 cd wel zo in DOS opstarten maar dan kan je toch niet formateren je zal dan echt de melding krijgen "Onjuiste DOS versie".
Je kan zoals al eerder is vermeld wel Formateren met de XP of Win2K setup.Ook kan je eenvoudig formateren als je het programaatje Partition Magic van Powerquest gebruikt je kan dat in XP instaleren en van daaruit ook alles formateren en eventueel opnieuw partitioneren.
Een floppy drive heb je dan echt nergens voor nodig.
Je kan zoals al eerder is vermeld wel Formateren met de XP of Win2K setup.Ook kan je eenvoudig formateren als je het programaatje Partition Magic van Powerquest gebruikt je kan dat in XP instaleren en van daaruit ook alles formateren en eventueel opnieuw partitioneren.
Een floppy drive heb je dan echt nergens voor nodig.
met een Win 9x cd kun je zkzk wel formatteren......
zolang je HD maar een FAT32 Partitie is....... als het NTFS Partitie is kan je idd niet formatteren.....neej....
zolang je HD maar een FAT32 Partitie is....... als het NTFS Partitie is kan je idd niet formatteren.....neej....
kijk wat ik wil doen is dit, me huidige win xp die erop staat is gecrasht ofzo want hij blijft met opstarten hangen, is oude comp, nu wil ik formatten en win xp er op nieuw opzetten, nu heb ik een win xp cd rom maar daarmee is er geen functie om te formatteren, alleen repareren, maar dat heb ik al geprobeerd. Ik heb ook nog een win 98 cd daarmee kwam ik in dos, maar kan ik hem daarmee ooke eerst formatten en dan win xp cd erin?
van cd geboot of floppy?
op een standaard floppy staat namelijk geen Format executable
op een Win9x CD moet je eerst naar de Win98 map. daar staat pas een Format executable
op een standaard floppy staat namelijk geen Format executable
op een Win9x CD moet je eerst naar de Win98 map. daar staat pas een Format executable
Waarom door na in dos komen met win xp ?
Ook kan je in de WOS FAQ kijken en een bootdisk downloaden. Zie verder Calitomnication, de search en de Windows handleidingen
NTFS partitie verwijderen & weer aanmaken: boot van CD, schroev de HDD er uit en doe het in een andere PC, gebruik iets als delpart, etc etc.
FAT32 partitie verwijderen & weer aanmaken: zie boven of de standaardmethoden die overal te vinden zijn.
Succes en lees Software Algemeen - Policy en FAQ Forumgedrag: topicstart even
Ook kan je in de WOS FAQ kijken en een bootdisk downloaden. Zie verder Calitomnication, de search en de Windows handleidingen
NTFS partitie verwijderen & weer aanmaken: boot van CD, schroev de HDD er uit en doe het in een andere PC, gebruik iets als delpart, etc etc.
FAT32 partitie verwijderen & weer aanmaken: zie boven of de standaardmethoden die overal te vinden zijn.
Succes en lees Software Algemeen - Policy en FAQ Forumgedrag: topicstart even
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()