Toon posts:

netwerk met isdn kaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
me pa heeft nieuwbouw huis met een isdn installatie erin
waarbij het mogelijk is vanuit alle kamers te isdn-en,
hij heeft namelijk een kpn isdn homevox.
nu heeft hij 2 computers allebij in een andere kamer staan
en in allebei de computers een isdn kaart.
het internetten werkt op allebei de pcs tegelijk,
mijn vraag is nu: is het mogelijk een netwerk te hebben
tussen deze 2 pcs? er zitten geen netwerkkaarten in maar
natuurlijk wel de isdn kaarten, hoe pak ik dit aan om
hier een werkend netwerk mee te maken?

je kunt geen tcpip>isdn adapter maken in de netwerk instellingen
en ook geen netbeui>isdn adapter.
er staat wel ndiswan>isdn adapter (geen idee wat dat inhoud)
op beide pcs staat trouwens windoos 98

Verwijderd

een echt netwerk wordt denk ik heel moeilijk.

maar wat je misschien wel kan doen is de ene pc laten "inbellen" via de telefooncentrale naar de andere pc. en die als een soort server laten werken.

het is allemaal een beetje vaag gesteld. maar dat komt omdat ik niet precies weet of het werkt en hoe het dan zou moeten werken, maar denk dat je die richting op moet.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet ook niet precies maar beneden staat de homevox in de meterkast en in elke kamer staat een kastje waar je pc in kan prikken en dan kan internetten
maar ik dacht dat een isdn kaart meteen als netwerkkaart gebruikt kon worden, dit is dus niet zo of wel? het is ook zo balen er is weinig over te vinden.

maar in principe is dit toch al een netwerk?
die homevox die elke kamer een aansluiting geeft waar je je pc kan aansluiten?
ik snap het niet helemaal

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Is IPSec via internet geen oplossing?
Kijk eens op http://vpn.ebootis.de

Verwijderd

Topicstarter
dacurve schreef op 18 oktober 2002 @ 10:54:
Is IPSec via internet geen oplossing?
Kijk eens op http://vpn.ebootis.de
er draaid win98 op beide pcs dus gaat niet

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 11:03:
[...]

er draaid win98 op beide pcs dus gaat niet
Zoek eens met google op ipsec en windows 98, genoeg manieren om het ook onder win98 aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
moet het niet makkelijker op te lossen zijn ik snap er nix van
ik bedoel gewoon in windows

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

volgens mij kun je niet met isdn een directe verbinding maken intern, dan is de enigste oplossing eigenlijk een vpn (waarbij je telkens in moet bellen bij een ISP).

Anders ontkom je er niet aan om netwerkkaarten te kopen en gebruik maken van de bestaande bekabeling (zijn zat topics/discussies over geweest) :)

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
Leon schreef op 18 oktober 2002 @ 11:15:
.......(waarbij je telkens in moet bellen bij een ISP).....
kost onnodig inbelkosten en tikken zeker?

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

1) Als je dat zou doen dan heb je een mega traag netwerk (max 128 kb/s == 18 Kb/s)
2) Het is niet mogelijk. Je kunt intern alleen bellen met analoge toestellen. Die kun je een nummer geven. Bijv. het toestel in de slaapkamer zit op lijn1 (==intern nr. 1) en het toestel in de woonkamer zit op lijn2 (==intern nr. 2). Voor zover ik weet is het niet mogelijk om tussen isdn apparaten te schakelen, dus kunje ze ook niet benaderen (intern tenminste).

Als ik jou was zou ik een mooi netwerkje aanleggen (die utp bekabeling past er nog wel bij langs die van isdn :->) dan heb je op een eenvoudige manier een goede oplossing.

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Eventueel zou je een draadloos netwerk kunnen nemen!!!!

• hufkes
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

de enige manier die een oplossing kan zijn zonder extra kabels te trekken is zoals dr.carter al zei zorgen dat je de ene pc zo instelt dat hij als inbelserver geldt (ala je isp zeg maar) en dan met de andere via je tweede isdn-lijn inbellen. Beide windows netwerkomgeving installeren (bestanden / printers delen dus + evt. netboeie) Op die manier gebruik je dus gewoon één uitgaande telefoonlijn die via extern naar de 2e inbelt. Je betaald dus evenveel als wanneer je je gewone isp belt. (voor vpn moet je 2x inbellen isp!)

Voor alleen zo nu en dan een bestandje oversturen is dat wellicht voldoende, als je echt meer wilt, printer delen of zo, dan zou ik toch gewoon een netwerkje aanleggen.

[-1 dubbelpost] Eventueel kun je je vader omlullen om een draadloos netwerkje te gebruiken.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op 18 oktober 2002 @ 12:19:
[-1 dubbelpost] Eventueel kun je je vader omlullen om een draadloos netwerkje te gebruiken.
een draadloos netwerk kost ongeveer hoeveel?

• hufkes
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 13:02:
[...]

een draadloos netwerk kost ongeveer hoeveel?
Beetje zelluf zoeken mag ook wel mien jong, maar vooruit: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/59

http://80.247.198.48/prod...hp?product_id=93&grp_id=6

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op 18 oktober 2002 @ 12:19:
de enige manier die een oplossing kan zijn zonder extra kabels te trekken is zoals dr.carter al zei zorgen dat je de ene pc zo instelt dat hij als inbelserver geldt (ala je isp zeg maar) en dan met de andere via je tweede isdn-lijn inbellen. Beide windows netwerkomgeving installeren (bestanden / printers delen dus + evt. netboeie) Op die manier gebruik je dus gewoon één uitgaande telefoonlijn die via extern naar de 2e inbelt. Je betaald dus evenveel als wanneer je je gewone isp belt. (voor vpn moet je 2x inbellen isp!)

Voor alleen zo nu en dan een bestandje oversturen is dat wellicht voldoende, als je echt meer wilt, printer delen of zo, dan zou ik toch gewoon een netwerkje aanleggen.

het is alleen voor nu en dan een bestandje
maar hoe krijg ik dit voor elkaar (dat de ene pc als inbelserver geldt)
want een wireless is te duur en daarbij komt dat pc 1 wel usb heeft en
pc 2 niet, dus die wireless kit gaat niet werken
Pagina: 1