Attachment ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Hallo, als trouwe gotter maar ook als trouwe vbber ben ik eigenlijk vrij gecharmeerd van de optie om een .txt te attachen aan een post, bijvoorbeeld mijn config file van MySQL (die gvd niet wil werken met INNODB) hehehe
Met en max van 5Kb ofzo? Misschien een tipje om de posts wat overzichtelijker te maken in bepaalde gevallen...

Misschien kun je dit uitbreiden tot php/txt/js/html/xml enz.. alle text bestanden dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is toch niet zo'n groot probleem om dit bestandje ergens op het web neer te zetten en er een linkje naar te plaatsten?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Het is een handige extra, dievoor GOT grote gevolgen kan beteken (veel posts met attachments == veel dataverkeer) en het is ook anders op te lossen voor de mensen die er behoefte aan hebben (zie Janoz).

Echter wat dus wel zou kunnen is een kleine groep de optie te geven om dit te kunnen doen. Het is namelijk niets meer dan een kleine handigheid, die dan niet echt veel gevolgen zal hebben, omdat niet veel posters de mogelijkheid zullen hebben.

Ideaal extra'tje voor een betaalde account dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je doet het voorkomen alsof de optie om text te attachen al in het forum zit.. Als dat zo is, heb ik wat gemist geloof ik? :?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

JvS schreef op 18 oktober 2002 @ 11:01:
Je doet het voorkomen alsof de optie om text te attachen al in het forum zit.. Als dat zo is, heb ik wat gemist geloof ik? :?
Xces schreef op 18 oktober 2002 @ 10:02:
Hallo, als trouwe gotter maar ook als trouwe vbber ben ik eigenlijk vrij gecharmeerd van de optie om een .txt te attachen aan een post
Hij heeft het volgens mij hier dus ook niet over GoT ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vind t een beetje onzinnig. Je kan t ook ff op je webspace zetten, iedereen heeft wel een paar Mb bij z'n provider, en als t toch maar om een paar Kb gaat, kan je dat ook nooit de kop kosten qua dataverkeer... (en anders mail je m mij maar.... kheb nog een xs4all account met webspace :P).
Het enigste voordeel zou zijn dat over een jaar de file nog steeds beschikbaar is, iets wat je nu natuurlijk vaak niet hebt omdat mensen t na een tijdje weer deleten (maar ja, aan de andere kant, hoe relevant is een my.ini van een jaar geleden...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

het zou wel leuk zijn als een extra voor betalende leden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:47
Deze functie zit in ieder geval wel al in React. Het staat alleen uit op GoT :)

Zie onderstaande screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.parse.nl/~jasper/temp/upload1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.parse.nl/~jasper/temp/upload2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Photoshop... ;)

Ik ben het ermee eens dat het wel een leuk extraatje zou zijn voor betalende users :) Om het nou voor iedereen mogelijk te maken lijkt mij geen geweldig plan;

- Teveel ruimte
- Teveel bandbreedte
- Teveel load (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
:?
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zou hij hier overheen gelezen hebben?
(Parse devver)
maar ik ken het van andere fora en zie er niet echt een heel groot voordeel in.
Ik ben bang dat men dan ook code even op die manier upload (PW) waardoor een topic juist veel lastiger leesbaar is.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alfredt schreef op 18 oktober 2002 @ 12:37:
[...]

[...]

maar ik ken het van andere fora en zie er niet echt een heel groot voordeel in.
Ik ben bang dat men dan ook code even op die manier upload (PW) waardoor een topic juist veel lastiger leesbaar is.
true, maar nu mag je tenslotte ook geen hele code posten ;) dus waarom dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Alfredt schreef op 18 oktober 2002 @ 12:37:
[...]

[...]
Of het was als grapje bedoeld ;) Maar goed, beetje veel users, beetje veel uploaden (ook als het het max kb laag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
We Are Borg schreef op 18 oktober 2002 @ 12:51:
[...]

Of het was als grapje bedoeld ;) Maar goed, beetje veel users, beetje veel uploaden (ook als het het max kb laag)
Momenteel werkt het als volgt in React. Er is in te stellen hoeveel MB iemand mag uploaden en of er sowieso geupload mag worden.

In de toekomst wordt het misschien mogelijk om deze instellingen te koppelen aan gebruikersgroepen, waardoor je het voor alleen Tweakers.net abonnees kan toelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jasper schreef op 18 oktober 2002 @ 13:24:
[...]

Momenteel werkt het als volgt in React. Er is in te stellen hoeveel MB iemand mag uploaden en of er sowieso geupload mag worden.

In de toekomst wordt het misschien mogelijk om deze instellingen te koppelen aan gebruikersgroepen, waardoor je het voor alleen Tweakers.net abonnees kan toelaten :)
zou op zich mooi zijn, maar toch, wat kost de moeite om het ff bij je provider te uploaden, en daarbij komt dat het niet heel erg vaak nodig is om hele files te uppen, meestal is een fragment wel voldoende, desalnietemin zou het een leuke optie zijn voor betalende leden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik denk dat het probleem van 'vrije schijfruimte' niet het ergte is ... ik bedoel, als je een max. van 100 kb instelt... dan kun je 10.000 files per gig kwijt :) Da's best veel ! Hang er een 40 gig schijf in, en je kan er 400.000 kwijt ! Dat is ongeveer 8 per user.

Ik kan me ditzelfde verhaal herinneren, maar dan met plaatjes, overigens !

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
We Are Borg schreef op 18 oktober 2002 @ 12:51:
Of het was als grapje bedoeld ;)
And Bingo was his namo!

Sjj. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Erkens schreef op 18 oktober 2002 @ 13:34:
zou op zich mooi zijn, maar toch, wat kost de moeite om het ff bij je provider te uploaden, en daarbij komt dat het niet heel erg vaak nodig is om hele files te uppen, meestal is een fragment wel voldoende, desalnietemin zou het een leuke optie zijn voor betalende leden
Dat brengt gaten in oude topics, als de txt/jpg/whatever na 3 dagen er af wordt gedonder. Daar heb je dus met zo'n uploader geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Glimi schreef op 18 oktober 2002 @ 16:51:
[...]

Dat brengt gaten in oude topics, als de txt/jpg/whatever na 3 dagen er af wordt gedonder. Daar heb je dus met zo'n uploader geen last van.
Nou nee, da's niet helemaal waar.
Een gebruiker managed zijn eigen bestanden. Hij kan deze dus ook weer verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Glimi schreef op 18 oktober 2002 @ 16:51:
[...]

daarbij komt dat dat nu ook zo is, met images etc ;)
en zoals onze parse devver zei, kan het dan ook nog steeds, want stel je hebt 1MB, je wilt dat plaatje ff uppen, geen ruimte, och dan gooi ik die andere zooi er ff af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik zag dat er wel in de user control panel een optie is om images te attachen, tot max 100kb. Extra attachments voor text ofzo zou dus ook niet te veel moeite moeten zijn aangezin het standaard in Parse schijnt te zitten. Had eigenlijk niet verwacht dat er zo veel replys op dit topic zouden komen :)

Misschien toch wel een ideetje. Ik heb zelf wel webspace, maar het nadeel met veel accounts is dat externe links soms dood zijn, dus je zou het wel extern kunnen koppelen, maar dan komt punt 2 weer naar voren, dat dan een link checker ideaal zou zijn, hier zit weer het nadeel aan dat je dit moet maken "eens in de zoveel tijd" en moet letten op de load van de servers..

Just my 2 cents ;)
Pagina: 1