Toon posts:

[WinXP en W2K] vaag netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb thuis een netwerkje tussen mijn winXP prof. machine en mijn W2k laptopje.....

Nu is het volgende het geval: als ik een bestand van mijn computer naar mijn laptop kopier dan gaat alles goed en als ik een bestand van mijn laptop naar mijn pc wil kopieren krijg ik na een poging van de laptop een foutmelding met de volgende tekst: cannot copy [filename] the specified networkname is no longer available. het gekke is dat dit aslleen gebeurd met grotere bestanden (groter dan een MB of 3).

Ik heb alle instellingen nagekeken en kon zelf niets vreemds vinden, het netwerk heeft standaard IP's (192.169.0.1 voor de pc en 192.169.0.2 voor de laptop en als subnetmask 255.255.255.0, verder doet het internetsharing gedeelte het gewoon.

Wie weet raad? alvast bedankt!

LeftySatch

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

met wat voor een programma kopieer je je bestanden, gewoon met de standaard windows?
of met ftp?

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Bekend probleem, lang gezocht, ik draai XP met norton pf daar lag het dus aan, nieuwe versie van norton gehaald en no more problemos...

Verwijderd

Bekijk dit eens

[rml]Ondanks volgen vd handleiding geen werkend netwerk[/rml]

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2002 11:04 . Reden: ben een beetje dom ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik de oplossing voor mijn probleem nog niet uit jullie tot nu toe gestelde oplossingen weten te halen... nogmaals dank voor jullie respons

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11

Reptile209

- gers -

Heb je dus op beide PC's alleen TCP/IP aanstaan? Staan e firewall van XP en de eventuele Norton-dingskes uit? Heeft de gebruiker (makkelijkst is dezelfde met hetzelfde WW) voldoende rechten op de betreffende share?

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1