Toon posts:

Als UPC me niet help, moet ik het zelf maar doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat de service van UPC slecht was, wist ik al lang, maar bij mij liep alles helemaal in het honderd:

23 September zou de monteur komen om alles te installeren.. die komt. maar kan het volgens hem niet aanleggen omdat het signaal vanaf mijn meterkast niet correct naar mijn huis wordt doorgestuurd. Volgens hem moet er een lijnmeting komen, tijdens de lijnmeting wordt de kabel dan goed naar mijn appartement doorgetrokken. Hij maakt een afspraak voor een lijnmeting voor de 30e.

30 September komt ipv de lijnmeter weer een monteur (de verkeerde gast dus), die zegt dat hij helemaal niks voor me kan doen. Maar is wel zo vriendelijk om er persoonlijk zorg voor te dragen dat hij voor zowel de afspraak met de lijnmeter als ook de monteur zorgt. Hij zou er dus voor zorgen dat ik nog dezelfde dag door de lijnmeter en de monteur wordt gebeld voor 2 nieuwe afspraken.

07 Oktober: Er is natuurlijk niks gebeurd, ik werd niet gebeld, en er waren dus geen afspraken. Dus besloot ik maar om naar de UPC winkel te gaan. Omdat ik zo slim was om voor de opening aanwezig te zijn, had ik het geluk om slechts 1,5 uur te wachten. De medewerker (wel vriendelijk trouwens, maar dat zijn ze helaas allemaal) zorgt voor een afspraak met de lijnmeter en met monteur. Ik moet een week wachten op de lijnmeter, en een extra maand op de monteur.

14 Oktober: Lijnmeter komt langs: "Oooh,.. ik zie het al, de monteurs zijn te laks geweest om zelf even de lijn door te leggen". Dat was dus wel de bedoeling, de lijn was verder prima. Hij zij dat de modem ook gewoon onder kon staan (in mijn meterkast), maar dat de monteurs gewoon geen zin hadden om ff dat lijntje door te trekken. Als ik dat had geweten, had ik het zelf wel gedaan, ik heb nog kilometers kabel van mijn vorige huisje over...

Nu: Wachtende op de volgende monteur bedacht ik bij mezelf, heee waar heb ik die monteur eigenlijk voor nodig? Ik heb toevallig nog wel een kabelmodempje liggen van Motorola, misschien lukt het wel om hem zelf aan te leggen totdat de monteur komt. Maar bij mijn aansluiting van @home (maastricht), moest ik mijn computer een speciale naam geven om de server hem te laten herkennen.

Moet dit bij UPC ook? Kan ik er op een of andere manier achter komen wat ik moet instellen?

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 09:38

MrG

Bij motorola surfboard
sluit m aan zonder coax kabel
ipconfig /release
ipconfig /renew
sluit coax aan
ipconfig /renew
open je browser
volg de stappen
klaar

Verwijderd

het macadres van je motorola is niet bekend bij upc dus ik betwijfel of je connectie krijgt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee, bij UPC heb je geen aparte naam nodig, maar het MAC adres van je Motorola modempje wordt waarschijnlijk niet geaccepteerd en dus krijg je geen IP enzo. Ik denk overigens dat het Motorola modem op een andere freq. zit dan UPC...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Hoef ik mijn computer geen speciale naam te geven zoals "CMXXXXX-" bij @home?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 09:47:
het macadres van je motorola is niet bekend bij upc dus ik betwijfel of je connectie krijgt.
Dit modem komt niet van @home af, maar van Chello zelf... Maar niet van de aansluiting waar ik nu op zit.

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Kun je geen modem gaan halen bij UPC en zeggen dat je het zelf en voor eigen risico gaat doen?

edit : Je hebt dus al een goed modem. Sluit het aan en bel de helpdesk

Verwijderd

Topicstarter
SEPP schreef op 18 oktober 2002 @ 09:50:
Kun je geen modem gaan halen bij UPC en zeggen dat je het zelf en voor eigen risico gaat doen?
Kan dat?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
Sluit nou gewoon dat ding aan en kijk of het gaat werken!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Nee heb je en ja kun je krijgen. Neem legetimatie mee en alle correspondentie die je hebt liggen. Je weet maar nooit. Je kunt het verhaal uitleggen en vertellen dat volgens de kabelmeter alles in orde is. Het aansluiten is verder niet zo moeilijk meer.

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
Nee, kan niet, je kunt dit modem nergens bij UPC halen, die liggen bij de aannemers in het magazijn. Verder lukt het je niet, omdat je het modem aanmelden moet bij APS, zodat het modem vrijgegeven wordt om te geruiken. Dit zou je eventueel aan de hand van je klantnummer nog bij de helpdesk kunnen opvragen.

Maar dan mag je hopen dat UPC de retour heeft opengezet, zodat het modem on-line komt.
De vraag is alleen dan nog, is je binnenhuis installatie wel retourgeschikt?
M.a.v. waar sluit je het modem op aan?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:59

Martijn02

/* No Comment */

Rattlehead schreef op 18 oktober 2002 @ 09:55:
De vraag is alleen dan nog, is je binnenhuis installatie wel retourgeschikt?
M.a.v. waar sluit je het modem op aan?
in de meterkast zei hij, dus dat zal wel goed zitten

• Rattlehead
Martijn02 schreef op 18 oktober 2002 @ 10:04:
[...]

in de meterkast zei hij, dus dat zal wel goed zitten
Die kans is idd erg groot, maar je weet het nooit zeker, je komt soms de raarste situaties tegen. Ook kom je dingen tegen waar mensen veel te veel aan de kabels omprutsen, wat je dan helemaal weer moet herstellen. :9

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad in de meterkast, de lijnmeter zei dat die lijn prima was. en dat ie daar gewoon op aangesloten moest worden...

Ik heb trouwens wel gewoon een IP adres als ik op de status van de verbinding klik..

• Rattlehead
Dus dan heb je alles al aangesloten! Maar wat voor een ip-adres is dat? Een 192-ip omdat je de UTP kabel wel hebt aangesloten op het modem, maar de coax nog niet denk ik!

Verwijderd

Topicstarter
MrG schreef op 18 oktober 2002 @ 09:46:
Bij motorola surfboard
sluit m aan zonder coax kabel
ipconfig /release
ipconfig /renew
sluit coax aan
ipconfig /renew
open je browser
volg de stappen
klaar
Hoe zeker ben je er van dat dit lukt? Kun je me misschien wat meer info geven. ik heb namelijk de duitse versie van XP, en dan is het wat lastig met zulke korte aanwijzigingen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Een vriend van mij heeft het ook (ongeveer) zo gedaan. Dat ging toen om een verhuizing waarbij de monteur tot 3 x toe niet kwam opdagen om de boel aan te sluiten op het nieuwe adres. Hij heeft het toen ook zelf gedaan en de helpdesk vond dat ook een goed idee (ze zijn blij dat ze van je af zijn...)

Het enige (en toch wel belangrijke) verschil is dat hij z'n eigen modem nog had.
Hoe kom je nou aan dat modem? Dat is denk ik ook de eerste vraag die de helpdesk je gaat stellen (helemaal als het er 1 van hun is!)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
mijn ip adres is: 10.31.128.6
en op mijn modem branden alle vier de lampjes..
en "activity" knippert

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 20:11
Ik neem aan dat die commands bij de duitse versie gewoon nog hetzelfde zijn!? (bij de nederlandse iig wel).. Je trekt gewoon een dos box open en voert dat in.. Ik weet niet of het wat gaat helpen maar kwaad kan het iig ook niet.

Mjah das gewoon een netwerk IP die 10.nogwattes.. Je moet een IP van chello krijgen.

• Rattlehead
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 10:27:
[...]

Hoe zeker ben je er van dat dit lukt? Kun je me misschien wat meer info geven. ik heb namelijk de duitse versie van XP, en dan is het wat lastig met zulke korte aanwijzigingen.
Sluit modem aan zonder coax kabel. Start de computer op en controleer het ip-adres. Dit moet nu een 192.168.100.xxx adres zijn.
Dan weet je zeker dan de verbinding tussen modem en computer goed is.
Zet de computer uit, doe het modem van de stroom en sluit de coaxkabel er op aan.

Wacht tot het modem online komt. Zoniet, dan is er wat met de kabel aan de hand, waarschijnlijk het retoursignaal. Is het modem online, start de computer en controleer opnieuw het ipadres. Dit moet nu een 10.xxx.xxx.xxx ipadres zijn.

Start IE op en je krijgt de aps pagina van UPC in beeld. Zoniet, surf naar een willekeurige pagina en je komt er toch.
Doorloop deze aanmeldprocedure, met de naam en wachtwoord die je van UPC hebt gekregen en herstart de computer.
Je zou nu een verbinding met internet moeten hebben.

• Rattlehead
BTW, heb je al een inlognaam? Geef anders ff je klantnummer van UPC als je die hebt, zoek ik hem ff op in APS. Dan moet je alleen nog ff de helpdeks bellen voor je wachtwoord, gewoon zeggen dat je die kwijt bent.

Verwijderd

als je een 10 ip hebt dan ga je automagisch naar een provisioningspagina toe!
gewoon alle stappen volgen ip renewen en gaan ;)

Verwijderd

ik kan het weten want ik heb een jaar monteursondersteuning gedaan ;)
moesten ook provisionen voor sommige prusters!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:33

MaDLiVe

.-Observer-.

Rattlehead schreef op 18 oktober 2002 @ 10:35:
BTW, heb je al een inlognaam? Geef anders ff je klantnummer van UPC als je die hebt, zoek ik hem ff op in APS. Dan moet je alleen nog ff de helpdeks bellen voor je wachtwoord, gewoon zeggen dat je die kwijt bent.
Gefeliciteerd! ;)

Mmm, nog even over de modem, die van mij was dus kapot gegaan en ik heb hem op afspraak wel kunnen afhalen bij de UPC shop bij sloterdijk. Moest na het aansluiten nog een paar keer heen en weer bellen en het was gefixed.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Rattlehead schreef op 18 oktober 2002 @ 10:33:
[...]

Sluit modem aan zonder coax kabel. Start de computer op en controleer het ip-adres. Dit moet nu een 192.168.100.xxx adres zijn.
Dan weet je zeker dan de verbinding tussen modem en computer goed is.
Zet de computer uit, doe het modem van de stroom en sluit de coaxkabel er op aan.

Wacht tot het modem online komt. Zoniet, dan is er wat met de kabel aan de hand, waarschijnlijk het retoursignaal. Is het modem online, start de computer en controleer opnieuw het ipadres. Dit moet nu een 10.xxx.xxx.xxx ipadres zijn.

Start IE op en je krijgt de aps pagina van UPC in beeld. Zoniet, surf naar een willekeurige pagina en je komt er toch.
Doorloop deze aanmeldprocedure, met de naam en wachtwoord die je van UPC hebt gekregen en herstart de computer.
Je zou nu een verbinding met internet moeten hebben.
De eerste 2 stappen zijn zonder problemen. Maar wanneer ik mijn IE opstart, krijg ik toch gewoon geen verbinding. En wil ie weer met mijn telefoonmodem gaan conntecten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 11:54:
[...]

De eerste 2 stappen zijn zonder problemen. Maar wanneer ik mijn IE opstart, krijg ik toch gewoon geen verbinding. En wil ie weer met mijn telefoonmodem gaan conntecten.
dat ligt niet aan chello maar aan je windows!
ff je telmodem disablen en hij pakt automatisch je nic!
gaat gegarandeerd werken (8>

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 12:08:
[...]

dat ligt niet aan chello maar aan je windows!
ff je telmodem disablen en hij pakt automatisch je nic!
gaat gegarandeerd werken (8>
via "internetopties" heb ik dat gebrobeerd,.. maar dan blijft ie gewoon lang naar mijn proxyinstellingen zoeken, om vervolgens bij "page not found" uit te komen..

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:35
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 11:54:
[...]

http://prov.upc.nl moet je in je internet-explorer intypen

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nu....

1000x dank

• Rattlehead
Werkt het nu helemaal?

Verwijderd

Topicstarter
Nou...

Helemaal werken is overdreven.. Het zit namelijk zo.. Ik heb het modem overgenomen van mijn vorige huisbaas. Zijn emailadres en paswoord heb ik zo bij de hand. Maar ik vraag me af of dat ik tijdelijk zijn account zal gebruiken, of dat ik het beter zal laten, en nog een paar weekjes wacht totdat de echte monteur langskomt.

Kan ik dat zo maar doen? Dus geen nare gevolgen voor mij of voor mijn ex-huisbaas?

Verwijderd

Topicstarter
gefeliciteerd trouwens

• Rattlehead
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 14:53:
[...]

gefeliciteerd trouwens
Bedankt! :*)

Maar ik zou niet op de account van je huurbaas gaan internetten, de kans bestaat dat die account der zelfs al is uitgegooit, want daar is UPC wel snel mee (als die account is opgezegd welteverstaan). Maar je inlognaam staat wel in het provisioning systeem van UPC, dan moet je ff je klantnummer geven van UPC, dan kan ik als monteur zijnde wel ff kijken of die d'r in staat.

Verwijderd

Topicstarter
Klantnummer heb ik nog niet voor zover ik weet.. we hebben alleen nog maar gebeld, ik geloof ook niet dat we al post hebben gehad of zo.. Ik zal nog wel eens gaan kijken..

Kan ik niet gewoon proberen op zijn account te surfen... Hij heeft er toch de ballen verstand van, en gebruikt internet niet eens meer..

Verwijderd

hetzelfde bij @home dit gezellige mensen kwamen ook even een modem instaleren.

betaal 60euro voor 2schroeven in de muur draaien wn 2 stekers eruithalen en 6erinsteken.

had ik zelf wel kunnen doen

• Rattlehead
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 16:27:
Klantnummer heb ik nog niet voor zover ik weet.. we hebben alleen nog maar gebeld, ik geloof ook niet dat we al post hebben gehad of zo.. Ik zal nog wel eens gaan kijken..

Kan ik niet gewoon proberen op zijn account te surfen... Hij heeft er toch de ballen verstand van, en gebruikt internet niet eens meer..
Je kunt het proberen, maar uiteraard voor eigen risico.
Het klantnummer staat btw ook gewoon op je factuur van kabeltelevisie, als je die tenminste al hebt.

• Stan
  • Laatst online: 16-08-2024
Het enige wat zou kunnen lukken IMHO is de buurt sniffen, wat ook zeker de moeite waard is en erg leuk en leerzaam :D
Omdat de 'normale' filters misschien niet in dit modem zitten of niet voor de range van je buurt zal dat misschien kunnen, ligt er ook vooral aan of dat interne IP adres (10.x.x.x) het IP van die modem is, of van je PC, en de modem een ander heeft (dat denk ik).
Internetten zal je zeer waarschijnlijk niet lukken omdat inderdaad je MAC-adres (van ZOWEL PC als kabelmodem) in de routeringssytemen van je provider moeten zitten om je een extern (internet) IP te geven. Ik neem aan dat je dit echt nooit van de grond krijgt, je kunt proberen wat je wilt, het zou wel erg gaaf zijn, maar wat ik denk; dat wordt wachten op de monteur, en laat alles voor je regelen tot het werkt (en betaal niet voor de tijd dat het niet werkt natuurlijk, regel dat!).
Pagina: 1