[JS] Script werkt goed (in MOZ) zonder !DOCTYPE, maar met...

Pagina: 1
Acties:

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Even een vraag over het volgende.

Binnen een bestaande pagina welke ik momenteel aan het bewerken bent wordt er gebruik gemaakt van een Dynamic Drive script. Namelijk Top navigation bar.

Op zich is dit allemaal niet zo'n probleem en werkt het allemaal binnen IE en ook binnen Mozilla/NS.

Maar, als ik nu het volgende:

HTML:
1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd">
toevoeg aan de pagina (het moet toch een beetje volgens de w3c standaarden zijn) gaat het niet meer werken onder Mozilla. De dropdowns worden dan allemaal op dezelfde plek (helemaal links) weergegeven.

Hier de twee versies:
  1. Versie met !Doctype definitie
  2. Versie zonder !doctype definitie
Weet iemand van jullie wat hier de oorzaak van is :? Is het bijvoorbeeld zo dat met de !Doctype definitie het binnen Mozilla niet meer mogelijk is om de style attributen dan goed te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Woudloper op 18-09-2005 23:12 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:19

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het al een keer eerder geroepen; een positie of maataanduiding in CSS dient vergezeld te gaan met een unit-aanduiding; 'px' in dit geval.
Verander in je js de volgende 2 regels in functie displaySubMenu en het werkt prima in Mozilla:
JavaScript:
1
2
submenu.left = calculateSumOffset(menu, 'offsetLeft') + 'px';
submenu.top  = ie ? (menu.style.top+19) + 'px' : (menu.style.top+23) + 'px';

:)

Intentionally left blank

Verwijderd

Als je meer naar w3c toe wilt gaan, heb je al gechecked met de W3C validator?

http://validator.w3.org/c...GoT/dd_demo/sample_A.html

Die geeft namelijk aan dat je het e.e.a. probeert wat niet kan met de door jouw gekozen html versie... Het moet alleen volgens de w3c standaard zijn als het dat ook daadwerkelijk is...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

crisp schreef op 18 oktober 2002 @ 09:46:
Ik heb het al een keer eerder geroepen; een positie of maataanduiding in CSS dient vergezeld te gaan met een unit-aanduiding; 'px' in dit geval.
Verander in je js de volgende 2 regels in functie displaySubMenu en het werkt prima in Mozilla:

:)
sterker nog; het moet vergezeld gaan met een maateenheid...
Ik heb daar oit eens een fijne reference van gehad..die ben ik ff kwijt maar hier staat er ook wat over

www.jurgroessen.nl

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
crisp:
Verander in je js de volgende 2 regels in functie displaySubMenu en het werkt prima in Mozilla.
Thanx :) Ja, zo gaat het dus wel werken.... Ik kan mij trouwens die melden (jouw bericht in een topic) wel vaag herineren... Maar aangezien ik over het algemeen werk met IE (ivm Intranet e.d) had ik daar even niet aangedacht...

Weet iemand overigens waarom het dan wél werkt als ik de pagina aanroep zonder !Doctype :?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:19

crisp

Devver

Pixelated

Woudloper schreef op 18 oktober 2002 @ 11:44:
[...]

Thanx :) Ja, zo gaat het dus wel werken.... Ik kan mij trouwens die melden (jouw bericht in een topic) wel vaag herineren... Maar aangezien ik over het algemeen werk met IE (ivm Intranet e.d) had ik daar even niet aangedacht...

Weet iemand overigens waarom het dan wél werkt als ik de pagina aanroep zonder !Doctype :?
Dat is dan de zogenaamde quircks-mode; Mozilla zal dan denk ik aannemen dat 'px' bedoeld wordt. Op het moment dat je 'm dmv de doctype in strict mode zet gaat 'ie ook valideren en maakt 'ie die aanname niet. (even simpel geschetst, zo diep zit ik ook niet in die materie).

Intentionally left blank

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
DaZaffiro:
Als je meer naar w3c toe wilt gaan, heb je al gechecked met de W3C validator?

http://validator.w3.org/c...GoT/dd_demo/sample_A.html

Die geeft namelijk aan dat je het e.e.a. probeert wat niet kan met de door jouw gekozen html versie... Het moet alleen volgens de w3c standaard zijn als het dat ook daadwerkelijk is...
I know, dat heeft o.a. te maken met de charset e.d. Ik had dat al gezien, maar dat was niet de reden waarom het positioneren van de <div> niet werkte naar mijn idee. Vandaar dat ik die fouten er dus in had laten zitten...

offtopic:
gelukkig denken de browsers nog met de gebruikers mee door sommige fouten e.d. te negeren

[ Voor 3% gewijzigd door Woudloper op 18-09-2005 23:13 ]

Pagina: 1