Viper 2/Savage2000 en Morrowind problems

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het leuke is dat morrowind op zich nog aardig draait in combinatie met m'n viper 2 kaart. Jammer is echter wel dat de local map bij mij een zwart vlak blijft en de world map soms ook verdwijnt. Lastig. :(
Daarnaast is de aankleding van mijn high elf in het venster linksonder niet te zien; sterker nog, er is helemaal niets te zien.
Andere drivers en morrowindpatches hebben overigens niet geholpen.

Heeft iemand anders met een viper 2 kaart (savage2000 chipset) deze problemen in morrowind opgelost? Zo ja, welke instellingen moet ik daarvoor in bijvoorbeeld S3tweak aanhouden?

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2025
ik denk dat je viper kaart het gewoon niet aan kan en dat hij speciale features in het spel niet kan laten zien.
want hoe oud is die kaart nu al? 3 jaar?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
joostve schreef op 18 oktober 2002 @ 10:17:
ik denk dat je viper kaart het gewoon niet aan kan en dat hij speciale features in het spel niet kan laten zien.
want hoe oud is die kaart nu al? 3 jaar?
het is niet dat een oud kaartje is , maar de driver ondersteuning is gewoon bagger
daar ligt het aan....

• Bar_en_boos
  • Niet online
De viper 2 is inderdaad een kleine 3 jaar oud en de driverondersteuning is inderdaad ook bagger (lees: geen). Tot volgend jaar zal ik het er helaas mee moeten doen. Pixelshading doet ie bijvoorbeeld niet. Dat neemt niet weg dat ie morrowind gewoon nog zou moeten kunnen draaien. En dat doet het voor het grootste gedeelte ook gewoon. :)

De beschikbare tweaktooltjes voor S3 kaarten (incontrol tools en met name S3tweak) bevatten nogal wat instellingen om dingen aan/uit te zetten, zoals sideband adressing, verschillende buffers, AGP, D3D-opties etc. etc. Echt een woud van mogelijkheden, zodat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik hoop dat iemand de juiste combinatie van instellingen heeft gevonden waardoor morrowind probleemloos kan draaien. Vandaar mijn vraag.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
zat er nier op got niet zo een S3 goeroe?

JGV ofzo???
met getweakte S3 drivers???

Moet je daar maar ff op zoek gaan

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

SonyEricsson schreef op 18 oktober 2002 @ 11:57:
zat er nier op got niet zo een S3 goeroe?

JGV ofzo???
met getweakte S3 drivers???

Moet je daar maar ff op zoek gaan
Dat klopt ja... _JGC_

Z'n site: JGC's Tweaked Savage Driver Site

[ Voor 0% gewijzigd door White Dust op 18-10-2002 12:02 . Reden: te vroeg op verstuur gedrukt |:( ]

• Bar_en_boos
  • Niet online
Yep. JGC. Ik gebruik zijn getweakte drivers omdat ze een stuk sneller zijn dan de officiele. Heb mijn vraag op z'n forum ook als eens gepost, maar blijkbaar speelt niemand daar morrowind. Dat liep dus op niets uit.

• Bar_en_boos
  • Niet online
*Kick*

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mn nivdia tnt2 kaartje, iemand een oplossing?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Baleog, wil je even Strenger modbeleid in SPV! doorlezen en vervolgens een nieuw draadje openen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.