Toon posts:

PCI-X (64-bit PCI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een moederbord met een PCI-X slot (een 64-bits PCI slot dus). Genoeg borden te vinden zou je zeggen. Niet dus. Ik zoek namelijk een bord met 1 processor. Ik ben op diverse sites geweest van mobo fabrikanten maar ik kan die borden alleen maar vinden in een dual uitvoering :(. Weet iemand waar ik die borden met PCI-x en 1 processor kan krijgen? Of heeft er iemand hier misschien een naam van zo'n mobo?

Verwijderd

die zijn er niet volgens mijn omdat die 2 cpu`s 2x 32 bitt zijn.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Die borden bestaan niet in uniprocessor variant. PCI-X zul je alleen op dual Xeon borden vinden zoals enkele Supermicro en Tyan borden met Intel E7500 of ServerWorks chipset. Trouwens is een 64bit PCI slot niet per definitie een PCI-X slot hoor, er zij ook gewone 64bit PCI sloten die op 33 en of 66MHz lopen (PCI-X doet zelfs 100 en 133MHz).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:53

servies

Veni Vidi Servici

Hooghuis: misschien moet jij je undersign maar 'ns veranderen want je hebt het nog heel hard nodig... |:(

Het zullen in het algemeen server-planken zijn die zo'n slot hebben... Ik weet niet wat de gemiddelde prijs is van PCI-X kaarten, maar misschien is die wel zo hoog dat de fabrikanten er vanuit zijn gegaan dat iemand die zo'n kaart nodig heeft dan ook wel een dual plank wil hebben...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik geloof dat er wel een supermicro bordje is met 1 proc en 64 bit pci, maar da's toch een server plankje, zonder AGP.

specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een lichtpuntje: de aankomende (rond december in Nederland, gok ik) E7205 Granite Bay chipset ondersteunt naast de Xeon ook de gewone P4 en omvat onder andere de 82870P2 PCI-X hub welke 4x 66MHz / 2x 100MHz / 1x 133MHz PCI-X slots ondersteunt. In de toekomst komt overigens ook nog de Springdale Chipset, vergelijkbaar met Granite Bay, maar dan met ondersteuning voor Dual Channel DDR (II?) ipv voor PC2700 DDR :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is heel mooi! Weet je toevallig ook welke fabrikanten deze chipset op hen moederborden gaan voeren? Zijn er ook moederborden met PCI-X en AGP die rond eind november geintroduceeerd worden? Dat zijn namelijk de HCC-dagen. Dan kan ik namelijk de onderdelen die ik op de HCC gekocht heb gelijk inelkaar zetten :) . Anders moet ik nog weken wachten op me mobo :(
BalusC schreef op 18 oktober 2002 @ 09:15:
Een lichtpuntje: de aankomende (rond december in Nederland, gok ik) E7205 Granite Bay chipset ondersteunt naast de Xeon ook de gewone P4 en omvat onder andere de 82870P2 PCI-X hub welke 4x 66MHz / 2x 100MHz / 1x 133MHz PCI-X slots ondersteunt. In de toekomst komt overigens ook nog de Springdale Chipset, vergelijkbaar met Granite Bay, maar dan met ondersteuning voor Dual Channel DDR (II?) ipv voor PC2700 DDR :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoek rond op de betere reviewsites zoals www.tweakers.net naar "granite bay" :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb al ergens gelezen (geloof tweakers.net) Dat EPoX met een bordje komt met die chipset... Kgeloof dat dit bordje ook 8X AGP heeft :-)

Of waren dit enkel geruchten?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 13:47

Shuriken

Life is all about priorities

Dit is het enige board wat ik kan bedenken de Tyan Trinity GC-SL.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyan.com/products/assets/images/tr_gcsl.gif
Specifications

Erg goedkoop is ie niet :9 Pricewatch

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Das een heel bordje :9. als ie PCI-X sloten heeft kan Ik er ook een adaptec U320 SCSI controller inzetten, toch? :?

Verwijderd

Topicstarter
Shuriken schreef op 18 oktober 2002 @ 11:25:
Dit is het enige board wat ik kan bedenken de Tyan Trinity GC-SL.

[afbeelding]
Specifications

Erg goedkoop is ie niet :9 Pricewatch
top bordje, alleen geen AGP :'(. alternatieven? Nu speel ik nauwelijks spelletjes op mijn computer, maar ik kijk er wel DVD en TV op enzo.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 12:03:
Das een heel bordje :9. als ie PCI-X sloten heeft kan Ik er ook een adaptec U320 SCSI controller inzetten, toch? :?

Yup :) Ik weet niet wat voor kaart je precies bedoelt, maar de Adaptec 39320D U320 dual channel is een 133MHz PCI-X kaart. Wat wil je daar allemaal wel niet aanhangen? :P (trouwens is deze kaart PCI 2.1 compatible, dus je kunt 'm ook in een 'normaal' PCI slot steken).

Dat Tyan bord staat op de Tyan site als 'Coming soon', dus weet ik niet of je 'm al snel kunt halen ondanks dat 'ie in de pricewatch staat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 12:09:
[...]

top bordje, alleen geen AGP :'(. alternatieven? Nu speel ik nauwelijks spelletjes op mijn computer, maar ik kijk er wel DVD en TV op enzo.
waarom heb je dan een AGP slot nodig, als je toch nauwelijks spellen speelt?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 12:09:
[...]

Daarvoor is echt geen mega snelle videokaart nodig, meer een hele goede qua 2d, kijk eens om naar de verschillende PCI uitvoeringen van de Matrox kaarten (G400 of hoger) die is meer dan voldoende voor dat doeleinde...

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

voor tv kijken kun je beter een tv-kaart kopen en voor dvd kun je een pci videokaart halen...
niet echt ideaal in mijn ogen, maar ja, het is een mogelijkheid
8)7

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bigbakkus schreef op 18 oktober 2002 @ 12:26:
voor tv kijken kun je beter een tv-kaart kopen en voor dvd kun je een pci videokaart halen...
niet echt ideaal in mijn ogen, maar ja, het is een mogelijkheid
8)7
Hoezo losse PCI kaart voor DVD :?

De onboard ATi Rage XL heeft ingebakken motion compensation, dus de meerwaarde van een losse PCI kaart is me niet duidelijk. Gewoon een PCI TV kaart erin en klaar is kees :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 18 oktober 2002 @ 12:15:

[...]

Yup :) Ik weet niet wat voor kaart je precies bedoelt, maar de Adaptec 39320D U320 dual channel is een 133MHz PCI-X kaart. Wat wil je daar allemaal wel niet aanhangen? :P (trouwens is deze kaart PCI 2.1 compatible, dus je kunt 'm ook in een 'normaal' PCI slot steken).

Dat Tyan bord staat op de Tyan site als 'Coming soon', dus weet ik niet of je 'm al snel kunt halen ondanks dat 'ie in de pricewatch staat.
Kan maar PCI-X is sneller :9

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waarom neem je niet gewoon een 760MPX plank? Dat zijn de goedkoopste borden met 64-bit PCI en AGP. Dat-ie geen PCI-X (100 of 133MHz) ondersteund maar alleen 66MHz PCI boeit niet zoveel aangezien je de bandbreedte van PCI-X toch nooit gaat voltrekken.

Ik heb zelf een G450 PCI gehad als tweede videokaart en ik vind het beeld van m'n G550 AGP op de tweede monitor merkbaar sneller dan bij de PCI kaart. Bij een desktop of workstation zou ik echt de voorkeur geven aan een AGP videokaart.

Verwijderd

probeer de NUVIA van RioWorks,P4 met 1 PCI-64 slot
http://www.rioworks.com/Motherboard.html
Pagina: 1