Toon posts:

[98se/2k] Vastlopende computer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pentium pro 200 die de hele tijd vast loopt.

In windows 98se loopt hij heel snel vast doet dus helemaal niks meer zelf numlock kan ik niet meer aan of uit zetten! Ook in windows 2000 doet hij dit het duurt wat langer maar hij loopt ook vast! :(

heb al geprobeerd met alle onderdelen er uit te werken maar dat helpt ook niet..

het moederbord is een Ai6nfa van intel heb geprobeerd er een nieuwe bios in te flashen maar dan zegt het flash programma dat het een onjuiste versie is!

Ook geeft hij aan dat com poort 3 een conflict heeft met compoort 1 heb alle compoorten uitgeschakeld op com1 na. ook nu loopt hij nog vast.

iemand suggesties?

edit

pentium pro 200
128mb edo
intel Ai6nfa
1mb S3 pci vga kaart
1,5GB western digital hdd
8x4x32 Sony brander

Verwijderd

Moederbord kaput? denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog zo'n zelfde pc en daar doet hij het zelfde! lijkt me stug dat allebei de moederborden kaduuk zijn :? ik hoop het teminste niet!!!!!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Defect memory?? Of misschien dat de koeling niet voldoende is?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Lijkt mij ook een koeler probleem, vergeet niet dat je hier een echt kacheltje heb en dat koeling veel voor een PPro kan betekenen. Verder wil ik graag vermelden dat je het best een NT versie kan draaien, anders heb je niet echt veel aan dit soort processor, hij is geoptimaliseert voor true 32 bit OS'en. Met 16 bit is ie even snel als een P1 op die snelheid.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
ja draai nu ook windows 2000 en als hij draait draait hij ook goed! ben nu niet meer thuis maar zal hem eens schoon maken en van een nieuw laagje artic silver voorzien!
maar kan het geen irq confict zijn ofzo met die compoorten? of iets anders? hoe los ik dit dan op?

Verwijderd

is je pc wel geaard????? als hij dat neit is heb je wel eens kans op wat meer vastlopers dan gewoonlijk. vrag mij neit waarom

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt denk ik niet aan de hardware allebei de pc's hebben het en ze hebben het allebei.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> WOS

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

misschien je proccessor eens verwisselen als je een vervangende kan vinden?

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

een interupt conflict zou onder 2k minder een probleem zijn dan onder w9x. Maar voor alle goede orde is je cpu wel koud genoeg om te werken, ik weet uit ervaring dat ze enorm warm kunnen worden en dat je eigenlijk wel goede koeling moet hebben om ze goed te laten werken. Je klachten wijzen echter meer naar een te warme CPU.

Meh ...

Pagina: 1