Kan mn filmpje niet renderen naar divx + mp3 audio bestand

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een filmpje gecaptured van mijn Videocamera en bewerkt.
Nu is het bestand 286 MB, 7 minuten en 15 seconden lang,
Geluid: PCM 44.100 Hz; 16bit Stero
Video: 352x240,24bits, 24,529fps, 674kB/sec, Indeo Video 5

Dit is natuurlijk erg groot voor zo klein bestand.
Ik krijg het echt niet voor elkaar om zowel het geluid en video te comprimeren. Allerlei programmas waarmee ik het geprobeerd heb, crashen, doen helemaal niks of leveren een filmpje met zwart beeld af. (ik heb geprobeerd: Pinnacle Studio8, Pinnacle Trex, Virtual Dub, Vidomi (Van vcdhelp). Heeft iemand een idee??

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 20:06
De kwaliteit zal niet al te best zijn als je met Indeo hebt gecapped. Daar zijn betere manieren voor. Maar dat vraag je niet :)

Je wil gewoon een kleiner bestand. Dat wordt dan DivX in combinatie met Virtualdub. Hiervoor dien je eerst DivX te installeren, 't makkelijkste is om dat met de Nimo codec pack te doen. Daarna Virtualdub installeren. Een handleiding voor het omzetten kun je o.a. hier vinden: http://www.jhepple.com/support/divxvirtualdub.htm

Verder kun je kijken bij: http://www.doom9.org/ en http://www.divx-digest.com/articles/index.html

• robbertb
  • Niet online
JAVA-Doctor schreef op 18 oktober 2002 @ 02:23:
De kwaliteit zal niet al te best zijn als je met Indeo hebt gecapped. Daar zijn betere manieren voor. Maar dat vraag je niet :)

Je wil gewoon een kleiner bestand. Dat wordt dan DivX in combinatie met Virtualdub. Hiervoor dien je eerst DivX te installeren, 't makkelijkste is om dat met de Nimo codec pack te doen. Daarna Virtualdub installeren. Een handleiding voor het omzetten kun je o.a. hier vinden: http://www.jhepple.com/support/divxvirtualdub.htm

Verder kun je kijken bij: http://www.doom9.org/ en http://www.divx-digest.com/articles/index.html
Ik heb dit allemaal al geprobeerd. Heb zelfs ook de nimo codecs ;)
Maar ik blijf grote bestanden houden

• JAVA-Doctor
robbertb schreef op 18 oktober 2002 @ 02:29:
[...]
Ik heb dit allemaal al geprobeerd. Heb zelfs ook de nimo codecs ;)
Maar ik blijf grote bestanden houden
ONMOGELIJK! Als je die guide precies volgt die ik heb aangeven en je laat em op de standaard waarden van 780 bitrate voor de video en 128 voor mp3 geluid, dan heb jij als resultaat een filmpje van 48 MB.

Virtualdub toch wel op full processing mode gezet, huh :?

• robbertb
  • Niet online
JAVA-Doctor schreef op 18 oktober 2002 @ 02:37:
[...]

ONMOGELIJK! Als je die guide precies volgt die ik heb aangeven en je laat em op de standaard waarden van 780 bitrate voor de video en 128 voor mp3 geluid, dan heb jij als resultaat een filmpje van 48 MB.

Virtualdub toch wel op full processing mode gezet, huh :?
Inderdaad daar kwam ik net achter, dat full processing aan moest :)
En ik heb nu idd een bestand van 44MB
Dat vind ik nog behoorlijk groot voor 7 minuten.
ik wil het filmpje ff naar bekenden sturen en dan denk ik aan 10mb ofzo

• VlasBaard
  • Laatst online: 14-02 23:24
Dan moet je de bitrate lager zetten he. Lees de docs GOED door ipv ze alleen maar vluchtig door te bladeren, het staat er echt allemaal.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• robbertb
  • Niet online
VlasBaard schreef op 18 oktober 2002 @ 02:46:
Dan moet je de bitrate lager zetten he. Lees de docs GOED door ipv ze alleen maar vluchtig door te bladeren, het staat er echt allemaal.
Dat snap ik ook wel maar zag dat meer als noodoplossing. ik meen me gewoon te herinneren van tijd geleden dat ik zonder dat de bestanden veel kleiner kreeg.

• JAVA-Doctor
robbertb schreef op 18 oktober 2002 @ 02:40:
[...]
Inderdaad daar kwam ik net achter, dat full processing aan moest :)
En ik heb nu idd een bestand van 44MB
Dat vind ik nog behoorlijk groot voor 7 minuten.
ik wil het filmpje ff naar bekenden sturen en dan denk ik aan 10mb ofzo
Gelukkig, ik maakte me al zorgen. Hij kan kleiner, maar met 10 MB moet je aan postzegelformaat denken. Zou ik niet doen.

Zet bij Audio->Conversion de Sampling rate op 22050 en Channels op Mono. Kies daarna bij Audio->Compression voor 24 kbit 22050 mp3 mono.
Bij video zet je de bitrate op 350. Dan kom je op 20 MB uit.

Moet ie nog kleiner, voeg dan een 2:1 filter toe bij Video, dit halveert het formaat, en halveer de bitrate dan ook.

• robbertb
  • Niet online
JAVA-Doctor schreef op 18 oktober 2002 @ 02:49:
[...]

Gelukkig, ik maakte me al zorgen. Hij kan kleiner, maar met 10 MB moet je aan postzegelformaat denken. Zou ik niet doen.

Zet bij Audio->Conversion de Sampling rate op 22050 en Channels op Mono. Kies daarna bij Audio->Compression voor 24 kbit 22050 mp3 mono.
Bij video zet je de bitrate op 350. Dan kom je op 20 MB uit.

Moet ie nog kleiner, voeg dan een 2:1 filter toe bij Video, dit halveert het formaat, en halveer de bitrate dan ook.
Hm thanx.
Even een hele andere vraag, ik sync problemen, als ik hem bewerkt heb met Studio (van pinnacle), loopt het geluid ong 1 a 2 sec voor op het beeld. Toch heb ik niet het idee dat nou me hardeschijf het niet aankan

• JAVA-Doctor
robbertb schreef op 18 oktober 2002 @ 03:01:
[...]
Hm thanx.
Even een hele andere vraag, ik sync problemen, als ik hem bewerkt heb met Studio (van pinnacle), loopt het geluid ong 1 a 2 sec voor op het beeld. Toch heb ik niet het idee dat nou me hardeschijf het niet aankan
Lijkt me niet aan je hardware liggen. Bewerken gebeurt niet real-time en is dus niet zo'n zware last voor je systeem als 't cappen zelf. Ik ken Studio niet, maar daar zal iets wel niet goed staan.

Bij het hercoderen met Vdub kun je dit wel corrigeren. Bij Interleaving onder Audio kun je het geluid later of eerder laten beginnen.

• robbertb
  • Niet online
JAVA-Doctor schreef op 18 oktober 2002 @ 03:08:
[...]

Lijkt me niet aan je hardware liggen. Bewerken gebeurt niet real-time en is dus niet zo'n zware last voor je systeem als 't cappen zelf. Ik ken Studio niet, maar daar zal iets wel niet goed staan.

Bij het hercoderen met Vdub kun je dit wel corrigeren. Bij Interleaving onder Audio kun je het geluid later of eerder laten beginnen.
Mja heb ik geprobeerd maar is niet handig, volgens mij is de vertraging niet constant!
Pagina: 1