Toon posts:

Csmos/Gpnv

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
2 maanden geleden had ik een kt333 ultra non aru van msi met athlon 1800 1,53mhz
mijn Amd proc werkte 3 dagen en was opeens defect dus het starte niet meer op alle leds waren rood

dus heb vandaag eindelijk een nieuwe amd proc gehaald dit x de amd duron 1300
dus heb de proc geinstalleerd
nu krijg ik het volgende meldings tijdens het bios post

CMOS/GPNV het lampje van mijn toetsenbord brand niet ,wel die van mijn microsoft intellmouse.
dus ik reset de csmos en
dan ontvang ik het volgende melding checksum bad en het systeem gaat niet verder dan het post..

3 lampjes branden groen behalve 1 die brand rood op het laatst
in het msi boekje gekeken en daar staat de volgende
testing rtc (real time clock)

weten jullie wat het probleem is?

:'( heb altijd pech

Verwijderd

Topicstarter
helpppp !!! alstublieft help :(

Verwijderd

schoppen na 20 minuten, redelijk midden in de nacht :P jij bent lijp ;)

zou denken dat je mobo toch redelijk exit is...

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan me mobo nou defect zijn? me pc stond 2 maanden uit! tot ik gister eindelijk me duron1300 kreeg..
toem me amd xp 1800 toen defect raakte had ik me vriend bij gehaald met zijn duron1300 toen boote alles wel,en na 2 maanden nix doen opeens defect?????????????????????????????????????????

Verwijderd

relax...
kan je nog een keer testen met de proc van die vriend? zou handig zijn... anders ff mailtje naar MSI met de vraag wat die melding precies betekend (of ff googlen als je dat nog niet gedaan hebt)

warom heb je eigenlijk een Duron gehaald? had je geen garantie op je XP1800+? en als je mobo stuk is kan je toch ook gewoon ff nieuwe halen ivm garantie? of zeg ik nu hele gekke dingen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Chill.. Zulk gedrag wordt hier echt niet gewaardeerd :/ Zie de FAQ Forumgedrag

Aangaande je probleem, via de Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics! had je wel de ultieme hangen en opstarten troubleshooter moeten kunnen vinden.

Omdat je overduidelijk de FAQ's niet hebt gelezen: dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.