Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] wil een microcontroller op netwerk hebben

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een microcontroller (PIC16f84) laten verbinden met een netwerk via een RJ45 poort. heeft er iemand tips iedeen etc.
als je dit uitwerkt zijn de mogelijkheden grenzeloos. denk aan standalone webservertjes lampjes op afstand aan en uit zetten etc.....
:) :) :) :) :)

Verwijderd

er voor zorgen dat je microcontroler een bestaand netwerk protocol kan lullen lijkt me erg handig ;)

Verwijderd

zoek eens op IPC@chip op google :)

Verwijderd

Denk niet dat je dat in een 16F84 gaat proppen hoor... Er zijn wel (ik dacht van PIC zelf) standalone webservertjes... Voor de AVR serie loopt er al langer een project "ethernut" te bezichtigen op http://www.avrfreaks.com

Verwijderd

Er zijn op het internet ook wel talloze piepkleine TCP/IP implementaties te vinden. Bovendien is er ook iemand geweest die een NE2000 kaart heeft gesloopt om ermee icm een microcontroller een servertje van te maken.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

begin eens met een goeie zoektocht naar een TCP/IP stack zou ik zo zeggen...

ik denk (weet bijna wel zeker) dat je tot de conclusie komt dat je dat niet in een PIC kan krijgen en dat je gewoon een webservertje als IPC@chip nodig hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.