ASUS A7V333 RAID + Athlon MP mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik heb net op de site van asus rond gekeken en kwam alleen tegen bij de specs dat hij Athlon XP ready aangaf.

Nu was mij vraag kan er ook een Athlon MP op dat moederbord?

Het is namelijk van een groot belang voor het nieuwe systeem wat voor mijn videobewerkingssysteem gaat werken.

En dan nog een tweede vraag:

Wat voor koeling zou ik het beste op zo'n processor kunnen zetten.
Ik weet dat waterkoeling het beste is maar ik heb weinig zin in zo'n systeem want het is een hoop werk....

Ik heb liever gewoon een stabiele koeler die niet zoveel herrie maakt en prima de temperatuur in de computer dempt.

Alvast bedankt voor alle replies _/-\o_

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

waarom een MP in een single CPU mobo? dat is echt helemaal nergens voor nodig... het enige verschil tussen een MP en een XP is dat in de MP de multi proc mogelijkheid is enabled. dus tenzij je heel binnenkort gaat verkassen naar een dual proc setup heeft het geen enkele zin om een MP te nemen

over koelers is er genoeg te vinden, op het foum en daar buiten

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:02

Lief Adje

Love is in the air

waarom zou je een MP kopen als je toch 'maar' single gaat draaien? hij is echt niet stabieler/ sneller ofzo, en ja het werkt wel (zijn identieke cpu's maar bij de mp is wat minder door gelezerd)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MP = XP. Eigenlijk is er geen verschil. AMD geeft bij de MP garantie dat ie in een dual systeem kan werken, en bij de XP niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1e vraag: Ja, dat kan. Het is algemeen bekend dat een MP is niks anders dan een 'extra geteste' XP (zie de reviewsites). Alleen zal de BIOS hem volgens mij niet correct als een MP herkennen, maar zal hij wel gewoon draaien.

2e vraag: Hier zijn genoeg topics over geweest.. Zie o.a. "Cooler voor Athlon XP".

Moraal: we verwachten wel een beetje research van jouw kant.. Zie FAQ Forumgedrag.

Conclusie: dicht.

Dit topic is gesloten.