[winxp] canon mpc c75 werkt niet..

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik heb hier dus een canon c75 staan die aangesloten dient te worden op een xp machine welke voorzien is van de laatsts updates.
De c75 word doormiddel van een usb kabek aangesloten met de computer en comform de handleiding word eerst de driver cd (driver versie 2.13) opgestart waarna de c75 pas word aangesloten. De printer word herkend door XP en er word gevraagt waar de drivers vandaan gehaald dienen te worden comform de handleiding worden de drivers voor win2k en de overige software geinstaleerd waarna de XP patch (die ook op de cd staat) word uitgevoerd.
Na een reboot van de machine echter word de c75 totaal niet meer gezien er blijft een foutmelding komen mbt het niet kunnen initialeren van het apparaat :?
Ik ben nu intussen al 3 uur verder met dat ding (kabels gecheckt, aansluitingen nagelopen, andere drivers vanaf Inet gepakt ect) en nog steeds deze zelfde foutmelding :(
Hoe dit op te lossen de c75 is nl belangrijk voor me.

Verwijderd

RULE NO 1: Don't do it by the rules.....;)

- Verwijder eens alle drivers.....
- Reboot
- Steek USB kabel erin wanneer xp is opgestart.
- drivers zoeken op cd-rom....en wanneer dit succesvol geinstalleerd is....
- xp patch???

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ja er zijn geen echte XP drivers voor de c75 en als ik gewoon de win2000 drivers pak dan geeft hij ook de error dat hij niet kan initialeren :?
Dan dus ook maar de Xp patch eroverheen en ook dat geeft het zelfde resultaat.
Ik maak wel gebruik van de nieuwste drivers aangezien die er verkrijgbaar zijn voor dit apparaat en volgens de website van canon moeten ze in combinatie met de xppatch gewoon werken.

Intussen al meerder kabels geprobeerd van usb tot bidirectionele printerkabels, maar als ik iets wil printen of wil scannen blijft die error opkomen en dat terwijl de printer wel gewoon gezien word, maar niets kan uitprinten.
Onder een win98 machine doet hij het wel goed dus met het apparaat anzich is niets aan de hand.
Wie kan mij hierbij helpen, want internet helpt mij ook niet echt verder met dit probleem ;(