[.htaccess] Wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Het zou zo makkelijk moeten zijn, maar werken doet het hier (uiteraard) niet :(

Ik maak eerst een .htaccess file die ik plaats in de folder die ik wil beveiligen:

.htaccess
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
AuthUserFile c:/windows/.htpasswd
AuthGroupFile c:/windows/.htgroup
AuthName Voer uw naam en wachtwoord in
AuthType Basic

<LIMIT GET>
require group allowed
</LIMIT>

Vervolgens plaats ik een .htpasswd en een .htgroup in c:\windows

.htgroup
code:
1
allowed: jan gert bart bram

.htpasswd
code:
1
2
3
4
jan:pa5rz6Eh4rJVQ
gert:1nn9ZKhj2tEJU
bart:6e4c2g38q6k9S
bram:6gxMo0d5IrJjO

Bij elke website die ik opzoek krijg ik dezelfde uitleg. Maak .htaccess en plaats die in de map die je wilt beveiligen en maak een .htpasswd met daarin usernames en MD5-passwords.

Ook heb ik in httpd.conf van de Apache server het volgende ingesteld (en de server gerestart)

code:
1
2
3
4
5
6
7
# This controls which options the .htaccess files in directories can
# override. Can also be "All", or any combination of "Options", "FileInfo", 
# "AuthConfig", and "Limit"
#
    AllowOverride All

#

Ik heb als pad ook al /windows/.htpasswd geprobeerd... ook de andere slash leverde geen succes op. Ook heb ik .htpasswd en .htgroup in andere folders gezet en vervolgens de nodige aanpassingen in .htaccess gemaakt. Again: Zonder succes.

De error die ik krijg:
"Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request"

Haal ik .htaccess uit de betreffende folder weer weg, dan werkt het allemaal weer (zonder paswoord)

't zal wel weer een kwestie van 1 puntje, kommaatje of spatietje zijn, maar dat is het natuurlijk ALTIJD bij dit soort dingen... zucht....

Wie verlost me? ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Wat ik me afvraag is of AuthName wel spaties mag bevatten zonder quotes.. heb je al geprobeerd daar even één woord neer te zetten?

Voor de rest zie ik eigenlijk zo snel geen fouten. Aan je wachtwoorden ligt het niet, want anders zou je wel netjes je popup moeten krijgen. md5 is trouwens niet hetzelfde als crypt, maar dat terzijde ;).

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

You're right!

Waarom zeggen ze DAT NOU IN GODSNAAM NIET BIJ DIE TUTORIALS ERBIJ!!!! Argh....

Tnx again!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Graag gedaan - kon me zoiets vaag herinneren toen ik een hele tijd geleden zelf zoiets opzette :) (heb het toen overigens wel in een tutorial ergens gevonden uiteindelijk)

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
had je dit btw niet beter neer kunnen zetten bij WOS ?

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Verwijderd

SuperKoej schreef op 18 oktober 2002 @ 11:24:
Nee, want het gaat over Apache (die dan toevallig onder windows draait). Onder
elk ander OS waar Apache op draait is dit geldig.

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 21:44
SuperKoej schreef op 18 oktober 2002 @ 11:24:
Nee ok maar software a;lgemeen was beter op zijn plaats geweest :)

Leeg

Pagina: 1