Advies Hercules GameTheater XP

Pagina: 1
Acties:

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Ik gebruik momenteel een onboard geluidskaart C-media 5.1 waarop een Jbl simply cinema ESC230 is op aangesloten (asus a7v266er) en ben van plan om een andere geluidskaart aan te schaffen.
Kheb zoal wat rondgezocht mijn oog was gevallen op de Hercules Game Theater XP met de externe rack.

Als ik nu enkele online shops afga zie ik hier verschillende versies van nl. een 6.1versie en 7.1, beide met de externe rack maar als ik dan een revieuw opzoek van beide zie ik geen verschil in de hardware alleen de doos is anders :/ Ik weet wel dat bij de 6.1versie het extra kanaal via de headphones naar buiten wordt gebracht, en bij 7.1 dan ?

Maar dit maakt mij nie zoveel uit, kheb maar een 5.1set.
Wat ik me afvraag is de geluidskwaliteit echt veel beter dan men huidige cmedia 5.1? in zowel games,mp3muziek en dvd/divx.
Maken ze goede drivers ?
Is deze geluidskaart compatibel met een VIA kt266a chipset ? -> soundblaster

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.de/mlf/produkt/bilder/processed/250/113859.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fun.dywa.de/19204_d.gif?nocache=20021017

• The_wave
Sch0p >:)

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 12:09
Aangezien de hoofdtelefoonuitgang stereo is, is het mogelijk om hier 2 extra kanalen op door te geven -> 7.1. Als je dus maar een 5.1 of 6.1 versie hebt kun je deze d.m.v. een nieuwe driver "upgraden" naar 7.1. Hardwarematig zijn de 5.1, 6.1 en 7.1 identiek.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:40

PnD

like in Pinda ^_^

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het enige wat er aan is veranderd in de anderhalf jaar dat ik de XP heb zijn de drivers en de doos. :)

• The_wave
Tele schreef op 18 oktober 2002 @ 21:57:
Het enige wat er aan is veranderd in de anderhalf jaar dat ik de XP heb zijn de drivers en de doos. :)
En bevalt hij je ? Wat voor system heb je ?

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En de geluidskwaliteit is echt super. Na gekloot met de creative live heb ik deze gekocht en wat een verschil zeg. Zowel drivers als geluidskwaliteit is de GTXP superieur

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
The_wave schreef op 18 oktober 2002 @ 23:01:
[...]

En bevalt hij je ? Wat voor system heb je ?
Hij bevalt uitstekend, destijds een goede keus gemaakt :) Ik heb niets te klagen over de geluidskwaliteit en drivers, ook onder linux werkt ie goed, enz.. Het enige minpuntje is dat de USB hub niet powered is, zodat ik geen externe HD erop kan aansluiten.

M'n systeem: MSI K7T Turbo, xp1800 (tot voor kort Duron 800), 512MB sd, Ati Radeon ViVo 64MB, 3com netwerk, scsi, enz.

Gewoon een goede kaart voor een goede prijs!
Pagina: 1