Ik gebruik momenteel een onboard geluidskaart C-media 5.1 waarop een Jbl simply cinema ESC230 is op aangesloten (asus a7v266er) en ben van plan om een andere geluidskaart aan te schaffen.
Kheb zoal wat rondgezocht mijn oog was gevallen op de Hercules Game Theater XP met de externe rack.
Als ik nu enkele online shops afga zie ik hier verschillende versies van nl. een 6.1versie en 7.1, beide met de externe rack maar als ik dan een revieuw opzoek van beide zie ik geen verschil in de hardware alleen de doos is anders
Ik weet wel dat bij de 6.1versie het extra kanaal via de headphones naar buiten wordt gebracht, en bij 7.1 dan ?
Maar dit maakt mij nie zoveel uit, kheb maar een 5.1set.
Wat ik me afvraag is de geluidskwaliteit echt veel beter dan men huidige cmedia 5.1? in zowel games,mp3muziek en dvd/divx.
Maken ze goede drivers ?
Is deze geluidskaart compatibel met een VIA kt266a chipset ? -> soundblaster

Kheb zoal wat rondgezocht mijn oog was gevallen op de Hercules Game Theater XP met de externe rack.
Als ik nu enkele online shops afga zie ik hier verschillende versies van nl. een 6.1versie en 7.1, beide met de externe rack maar als ik dan een revieuw opzoek van beide zie ik geen verschil in de hardware alleen de doos is anders
Maar dit maakt mij nie zoveel uit, kheb maar een 5.1set.
Wat ik me afvraag is de geluidskwaliteit echt veel beter dan men huidige cmedia 5.1? in zowel games,mp3muziek en dvd/divx.
Maken ze goede drivers ?
Is deze geluidskaart compatibel met een VIA kt266a chipset ? -> soundblaster