Toon posts:

[Wireless]Problemen met trage verbinding door afstand :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis al een tijdje een draadloos netwerk wat best lekker werkt. Het is onder andere bedoeld om te internetten (Via ADSL Advanced).
Nu heb ik op mijn eigen pc een probleem :
Als ik op de begane grond zit op zo'n 3 meter van het accespoint gaat het internetten perfect en trekt ie de 100 kb/s wel.
De signalquality en signalstrength zijn dan ook zo goed als optimaal.
Maar zet ik mijn pc op m'n eigen kamer op zo'n 10 meter (wel 1 hoog) van het accespoint komt ie nauwelijks boven de 20 kb/s uit. Als ik bijvoorbeeld 200x ping naar het accespoint heb ik een gemiddelde van 250. Best veel dus :(
Wat ook opvallend is is dat ik 'boven' veel meer PLCP en MAC CRC Errors krijg dan beneden (beneden krijg ik er bijna geen, boven zit ik rond de 2000-zoveel na 1 uur)
De signalstrength is op m'n kamer zo'n 60% en de quality zo'n 80% . Dat lijkt me wel ok dus.

Ik heb een Cisco 350 series (PCMCIA) in een Sitecom PCMCIA PCI kaarthouder.
Het accespoint is ook van sitecom.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen ?

Verwijderd

Ik denk dat het "signiaal" door te veel metaal of iets dergelijks moet en dat gaat ten koste van de verbinding. en daar kun je niet echt veel aan doen. (behalve de muren er uit te slopen :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Maar is hetdan niet gek dat de signalquality en signalstrength in orde zijn ?

• Imre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:48
Denk dat de signalstrength misschien toch niet hoog genoeg is om ervoor te zorgen dat je op 1 hoog nog steeds met 100kb/s kan surfen. Probeer anders je acces point te verplaatsen.