Debug consoles zijn hetzelfde als omgebouwde?

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:54

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ok, ik werk bij een website voor games. We reviewen en previewen allemaal spul. Maar nu gaan we binnenkort van een uitgever ook previewmateriaal voor consoles krijgen, dus PS/2 en XBoX. Ze vertellen mij dat ik daar een 'Debug' versie console voor nodig heb. Die kunnen we niet betalen en ook niet krijgen. Is het voldoende dat de console omgebouwd is? Dan kunnen we voorlopig verder en gaan we later wel weer bij Microsoft en Sony zeuren om een debugconsole.

Verwijderd

heh. Debugconsoles zijn duuuuuuuuuuuuuur. En eigenlijk alleen voor developers bedoeld. Vind het ook erg stom van die publisher dat ze materiaal niet gewoon goed aanleveren. Ik ga NU even kijken wat bijvoorbeeld een debugconsole voor de Cube kost....hmm valt mee NDPD console kost $330..dat is volgens mij de kit die je zou moeten hebben. Deze kun je trouwens alleen bij Nintendo zelf bestellen, dus ik geef je weinig kans (daarbij zal het toch wel te duur zijn).

Maar goed, om je vraag de beantwoorden. De debug kits die wij hebben van de PSX zijn in principe "normale" Playstations zonder regiolock en zonder CD check, geloof dat ze alleen een speciale header checken die je met speciale brandsoftware erop zet. Ik *denk* dus dat een omgebouwde console de test disc's ook wel kan draaien.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Ja precies, debugs zijn stervesduur. Ik vind die van de Cube nog meevallen. Dan snap ik niet wat Nintendo Benelux loopt te miepen dat ze hem geeneens hebben.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
sebastius schreef op 18 oktober 2002 @ 01:12:
Ja precies, debugs zijn stervesduur. Ik vind die van de Cube nog meevallen. Dan snap ik niet wat Nintendo Benelux loopt te miepen dat ze hem geeneens hebben.
Omdat het in principe voor developers bedoeld is en het niet de bedoeling is dat jan en alleman ze gaat verkopen/verhandelen, meestal worden dit soort dingen centraal geregelt, en vaak moet je ook nog een bepaalde overeenkomst tekenen.

Verwijderd

ik vind het eigenlijk heel normaal dat ze hun preview games debug only maken... alleen al om illegale distributie tegen te gaan

Verwijderd

sebastius schreef op 18 oktober 2002 @ 01:12:
Nintendo Benelux heeft ze ook niet. Het Nintendo hoofdkantoor in Duitsland heeft ze niet eens. Je kunt ze alleen bij NOA of Nintendo Japan bestellen. En je moet een licentie hebben om ze te kunnen bestellen.

• raptorix
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 02:59:
[...]

Nintendo Benelux heeft ze ook niet. Het Nintendo hoofdkantoor in Duitsland heeft ze niet eens. Je kunt ze alleen bij NOA of Nintendo Japan bestellen. En je moet een licentie hebben om ze te kunnen bestellen.
Kijk eens op sites als ebay, daar kan je dat soort hardware nog wel eens op de kop tikken.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Nou, voor die site bewandel ik liever de legale wegen.

• raptorix
sebastius schreef op 18 oktober 2002 @ 16:48:
Nou, voor die site bewandel ik liever de legale wegen.
Je mag gewoon legaal dit soort spul 2e hands kopen hoor.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De vraag is waarom je die dinge legaal 2de hands kan kopen van 1 persoon (en NIET van een bedrijf)... denk je echt dat die persoon er LEGAAL aan is gekomen?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1