LiteOn LTD163 leest DVD-R's niet meer

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb altijd (lees: een week) gewoon mijn zelfgebrande DVD-R's kunnen lezen (heb de brander pas een week, Pioneer DVR A04). Maar nu werkt het in eens niet meer. Als ik de beschreven DVD-R er in doe, dan spint 'ie op, tikt wat, spint weer terug, en dat blijft zich herhalen... De DVD-R's worden wel gelezen in mijn laptop, in de brander, en in andere PC's.

DVD+RW werkt wel...

Ik heb niets met de firmware gedaan (ben ik nu wel van plan), het is gewoon een originele LiteOn LTD163 16x48... Waar kan het aan liggen dat 'ie ze niet meer leest ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

iets geinstaleerd rond het moment dat ie het niet meer deed? je weet nooit wat voor'n DRM dingen software kan flikken

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Nee, geen nieuwe software geinstalleerd voor zover ik me herinner... weet ik eigenlijk wel zeker omdat ik daar sinds die tijd dat 'ie het niet meer doet geen tijd voor heb gehad... Het enige wat ik heb gedaan is DVD's branden...

'k Zal in ieder geval vanavond 'ff de firmware updaten, misschien dat dat scheelt.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
***** OPLOSSING *****

Okay, ik heb nu de firmware geupdate, en het probleem is opgelost ! Ik heb regiovrije firmware gebruikt, en de drive wordt aangegeven als een JLMS LTD-163, maar who gives a fuck :D Hij leest weer DVD-R's !!

Dus, even voor mensen die dit ook willen doen wat links :

De firmware die ik heb gebruikt

Mktflash.exe voor het flashen

Begeleidende handleiding :

Creeer een Win98/ME bootdisk, en maak daarbij liefst een directory, bijvoorbeeld 'Flash'. Pak daarin de twee bestanden hierboven uit, een .bin en een .exe. Zorg dat je weet of welke PCI-bus je DVD-rom zit.

Boot vanaf de disk, kan met een minimaal boot. Ga naar de directory 'Flash' en vul het volgende in op de command-line :

MTKFLASH X W /B filename.BIN

Op de plaats van de X voer je in :

1 voor primary master
2 voor primary slave
3 voor secundary master
4 voor secundary slave

Mocht er iets niet lukken ofzo, mail me maar, always willing to help :)

disclaimer ik voel me niet verantwoordelijk voor wat voor schade dan ook ontstaan door het flashen van je firmware :)

edit ik zie dat de links al dood zijn.... mocht je de firmware niet kunnen vinden, ik heb 'em hier nog :P

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
@lunatic: je had ook gewoon een officiele firmware update kunnen doen.
www.liteonit.com ;)

(Ook regiovrij maken kan altijd nog achteraf via een utility ;))