Daacuso schreef op 18 oktober 2002 @ 12:06:
Hmm een fsb van 166 met een gelockte XP 1700+ voor iemand die niet verstand heeft van overklokken? Dat is dus echt wel een vette overklok die je bijna niet haalt. Maar hoe weet Catch22 dat ie niet geunlockt is? En verder is het echt niet zo raar dat je niet verder komt als 166, zijn niet veel pc2100 geheugens die dat trekken.
ik denk dat Catch22 wel gelijk heeft hoor, maar dat nog gelockt zijn.
ik wil niet lullig zijn naar topicstarter, maar hij heeft er totaal geen verstand van volgens mij.
maargoed, ik zal maar eens een OC 4 n00bs handleiding schrijven.
stap1: Unlock je CPU. hoe je dit doet kan je vinden via Google ("AMD XP Unlock" ofzo)
stap2: koop snel geheugen. dus geen PC2100, dat is namelijk 266Mhz (133DDR).
neem dan op zijn minst PC2700 (333Mhz, 166Mhz DDR) of beter.
stap3: overclock je CPU totdat je niet verder komt.
Controleer de temperaturen en test alles intensief! dus draai een setupje voor minstens 4 uur en draai dan Prime95 ofzo
stap4: Zet je CPU weer een paar stapjes lager, en zet de FSB een paar Mhz (stapjes van 1Mhz liefst) hoger.
Controleer de temperaturen en test alles intensief! dus draai een setupje voor minstens 4 uur en draai dan Prime95 ofzo
stap5: probeer zo steeds verder totdat de ideale situatie gevonden is. (oftewel, zo hoog mogelijke benchmarks. testen met bijvoorbeeld Sisoft Sandra)