Toon posts:

mobo+cpu overclok vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf thuis een AMD 1700+ met een FSB van 133 op de verpakking staat 266 maar dat is SDRAM en dus gelijk aan 133 DDR maar wat ik niet snap is dat sommige mensen hun fsb met een AMD 1700+ op 184 mhz kunnen krijgen, kan iemand dat mij uitleggen?

Ooh jah, mijn mobo: MSI K7T266Pro 2

Verwijderd

in de BIOS staat dit aangegeven, en daar kan je ook per MHz dat instellen ( of anders via jumpers > zie mobo-boekje

het moederbordboekje is toch wel 1 van de eerste dingen waar je dan aan denkt toch? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar wat ik bedoel is dat ik niet snap dat mensen met dezelfde processor een fsb van 184 kunnen halen terwijl ik blijf zitten op max 166

Verwijderd

de ene heeft geluk en de andere niet... zo simpel is het... het ene mobo = het andere niet... helaas in sommige gevallen :(

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ermm die mensen met 184mhz fsb hebben ddr en een geunlockte multiplier en dat heb jij niet :+

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel ddr en in kan in mn bios ook de multiplier omhoog of omlaag gooien

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 11:33:
ik heb wel ddr en in kan in mn bios ook de multiplier omhoog of omlaag gooien
De multiplier kan je veranderen als je de procesor "unlockt".
En wat voor DDR RAM heb je? PC2100 of PC2700, of zelfs beter?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon nog PC2100 DDR RAM, maar daar ligt t toch niet aan?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ehm, als je dit soort vragen stelt, begin dan niet met overklokken.

Ga eerst eens searchen en topics lezen over overklokken. Of lees de faq, dan kom je een stuk verder. Ga eerst je kennis wat omhoog schroeven, anders word het imo niks.

Nofi verder hoor, maar dit komt zovaak voorbij.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13
Hmm een fsb van 166 met een gelockte XP 1700+ voor iemand die niet verstand heeft van overklokken? Dat is dus echt wel een vette overklok die je bijna niet haalt. Maar hoe weet Catch22 dat ie niet geunlockt is? En verder is het echt niet zo raar dat je niet verder komt als 166, zijn niet veel pc2100 geheugens die dat trekken.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Daacuso schreef op 18 oktober 2002 @ 12:06:
Hmm een fsb van 166 met een gelockte XP 1700+ voor iemand die niet verstand heeft van overklokken? Dat is dus echt wel een vette overklok die je bijna niet haalt. Maar hoe weet Catch22 dat ie niet geunlockt is? En verder is het echt niet zo raar dat je niet verder komt als 166, zijn niet veel pc2100 geheugens die dat trekken.
ik denk dat Catch22 wel gelijk heeft hoor, maar dat nog gelockt zijn.
ik wil niet lullig zijn naar topicstarter, maar hij heeft er totaal geen verstand van volgens mij.

maargoed, ik zal maar eens een OC 4 n00bs handleiding schrijven.

stap1: Unlock je CPU. hoe je dit doet kan je vinden via Google ("AMD XP Unlock" ofzo)

stap2: koop snel geheugen. dus geen PC2100, dat is namelijk 266Mhz (133DDR).
neem dan op zijn minst PC2700 (333Mhz, 166Mhz DDR) of beter.

stap3: overclock je CPU totdat je niet verder komt.
Controleer de temperaturen en test alles intensief! dus draai een setupje voor minstens 4 uur en draai dan Prime95 ofzo

stap4: Zet je CPU weer een paar stapjes lager, en zet de FSB een paar Mhz (stapjes van 1Mhz liefst) hoger.
Controleer de temperaturen en test alles intensief! dus draai een setupje voor minstens 4 uur en draai dan Prime95 ofzo

stap5: probeer zo steeds verder totdat de ideale situatie gevonden is. (oftewel, zo hoog mogelijke benchmarks. testen met bijvoorbeeld Sisoft Sandra)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Zoals ik al zei, lees de faq, daar staat dit ook in, alleen met meer woorden en duidelijker.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Idd een FAQ vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.