Ik heb hier in het studentenhuis de breedbandinternet verbinding gedeeld, met het interne LAN. Er wordt gebruik gemaakt van een Host-computer (Pentium Pro 166, 64 MB) en vanaf daar gaat er een UTP-kabel naar een switch, die de overige computers met elkaar verbindt. Alles werkt naar behoren, op één ding na: de internetverbinding wil zonder enige reden of regelmaat nog wel eens uitvallen op de clients. Dit is vrij irritant. Als dit gebeurd kan er nog wel gewoon worden ge-internet op de hostcomputer. Een redemie hiervoor is door de host opnieuw op te starten en het probleem is verholpen; na de reboot van de host is er weer internetaccess op de clients. Er wordt niet gebruik gemaakt van een Proxy en als er zowel win98SE of win2K op de host draait, doet zich het probleem voor. Het besturingssysteem op de client maakt ook geen verschil (98SE of 2K).
Mijn vraag dus: weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe kan je dit verhelpen?
Mijn vraag dus: weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe kan je dit verhelpen?