[LAN internet] verbinding valt uit

Pagina: 1
Acties:

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 20:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik heb hier in het studentenhuis de breedbandinternet verbinding gedeeld, met het interne LAN. Er wordt gebruik gemaakt van een Host-computer (Pentium Pro 166, 64 MB) en vanaf daar gaat er een UTP-kabel naar een switch, die de overige computers met elkaar verbindt. Alles werkt naar behoren, op één ding na: de internetverbinding wil zonder enige reden of regelmaat nog wel eens uitvallen op de clients. Dit is vrij irritant. Als dit gebeurd kan er nog wel gewoon worden ge-internet op de hostcomputer. Een redemie hiervoor is door de host opnieuw op te starten en het probleem is verholpen; na de reboot van de host is er weer internetaccess op de clients. Er wordt niet gebruik gemaakt van een Proxy en als er zowel win98SE of win2K op de host draait, doet zich het probleem voor. Het besturingssysteem op de client maakt ook geen verschil (98SE of 2K).

Mijn vraag dus: weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe kan je dit verhelpen? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

het ligt niet aan de kabels?
kan je als de verbinding uitvalt wel de host pingen?

valt de verbinding weg als er een client bij komt of maakt dat niet uit?

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Het ligt niet aan de kabels. Ik kan de host pingen, ik zie de host in de netwerkomgeving. Het maakt niet uit of er een client bijkomt. Ook als er maar 1 client aan switch is bevestigd doet het probleem zich voor.

Verwijderd

alle clients tegelijk of een voor een ?

Verwijderd

ah laat maar niet goed gelezen :) misschien moet je juist wel een proxy inrichten op de hostpc ?

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Het moet toch ook gewoon zonder proxy kunnen? Ik wil er niet teveel gedonder mee hebben, heb het al druk zat.

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Niemand een idee? :?

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Ech niemand? I'm desperate... ;(

Verwijderd

Ander programma gebruiken om internet mee te delen??

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Gewoon een simpel proxy programmaatje dr op zetten.
Ga naar www.download.com en zoek op "proxy" ofzo, vind je vast wel iets simpels...

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Staat er misschien iets geplanned (virusscanner of zo) dat een conflict maakt met de router software?

Verwijderd

UTP Kabel al getest? Weet je zeker dat ie 100% werkt? Soms kan een kabel brak zijn, zodat op gegeven ogenblik verbinding gedeeltelijk wegvalt. Vooral als kabel zelf is gemaakt is dat goed mogelijk.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zou heel goed aan de kabel kunnen liggen of aan je switch??? Als het daar niet aan ligt, probeer Winroute es. Winroute draait bij mij erg goed!!

Verwijderd

Denk niet dat het aan de bekabeling ligt, want dan zou het wel erg toevallig zijn dat de kabel het na rebooten weer goed doet.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik weet nog wel iets. Heb dit ook mee gemaakt. Ik kan niet goed redeneren waarom het zou werk of juist niet, maar goed don't shoot the messenger! :)

Heb jij misschien op je netwerkkaart (van host) naar het interne netwerk een gateway op gegeven? of dns?

Zet deze dan uit... dat is namelijk niet nodig..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Nope, geen gateway, geen DNS... Het staat allemaal goed. Ik sluit de hardware uit. Het moet de software somehow zijn. Het is ook geen firewall oid want die zit er nog niet op en probeer nou niet de zooi te hacken. Ich weiss es nicht... :(

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wat voor OS en internet deel software gebruik je ? want dat kan ik 123 niet terug vinden...

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Gewoon internetdeling met Win2K professional en op de clients draait zowel win2k als 98SE, waarbij het probleem zich voordoet.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Ik heb 't probleem hier ook, alleen dan met winroute pro, dat draait op W2K Prof...

Soms, en dat kan na 1 dag zijn, of 2 weken, werkt winroute gewoon niet goed meer... Server is nog wel te pingen dan, maar hostnames resolven e.d. gaat niet meer, winroute reageert gewoon niet meer...

Even de winroute engine disablen, en weer enablen helpt dan, maar is natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling...

Waar het aan ligt heb ik ook nog niet kunnen vinden, maar het is wel vreemd dat dit probleem dus ook bij de standaard internet-verbinding delen van windows voorkomt, alleen kun je daar niet ff de engine dis/enablen...

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Check eens je powermanagement. ik heb een bakkie gebouwd van een 486 en daar in het bios de powermanagement aan gezet, zodat ie na een bepaalde tijd mooi rustiger aan gaat doen als ik hem niet meer nodig hebt. Heb nu win98SE NL er op, deze geeft een ! bij de 'ondersteuning voor geavanceerd stroombeheer' en winroute er op. Het rare is nu, en ik verdenk de powermanagement daarvan, is dat de verbinding blijft hangen. als ik een toets op dat bakkie aanraak (dus hij gaat weer op volle toeren draaien) loopt de verbinging wel ineens. Moet nog eens verder onderzoeken met winNT 4.0 of smoothwall of een variant daarvan, dat komt nog wel.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
almightyarjen schreef op 17 oktober 2002 @ 22:39:
na de reboot van de host is er weer internetaccess op de clients. Er wordt niet gebruik gemaakt van een Proxy en als er zowel win98SE of win2K op de host draait, doet zich het probleem voor
:?
roepen dat je unix moet gebruiken omdat je windows steeds moet rebooten is zo flauw, maar voor gateway/router toepassing is een oud unix bakje wel wat betrouwbaarder.

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
arikkert schreef op 22 oktober 2002 @ 22:56:
[...]

roepen dat je unix moet gebruiken omdat je windows steeds moet rebooten is zo flauw, maar voor gateway/router toepassing is een oud unix bakje wel wat betrouwbaarder.
Ben ik helemaal met je eens: maar dan moet ik zelf eerst er wat tijd in gaan stoppen (wat ik niet heb) en dan begrijpen mijn huisgenoten er al helemaal niets meer van... :)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb ooit eens gelezen dat de inet provdiers op een of andere manier je router of ie dergelijk blokkeren, en dat zoals je zelf zegt na een reset het dan weer werkt.
dit doen ze "illegale" internet gedeelde netwerken tegen te gaan.

iRacing Profiel

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Maaruh... Bij @home is het tegenwoordig toch weer legaal? Je kan namelijk geen extra IP meer aanvragen, en daarom mag je (geloof ik) tot 3 compu's op een aansluiting aansluiten... Tenminste, dat dacht ik ooit gelezen te hebben...

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 21:52

maontje

better off Playing

almightyarjen schreef op 23 oktober 2002 @ 01:05:
Maaruh... Bij @home is het tegenwoordig toch weer legaal? Je kan namelijk geen extra IP meer aanvragen, en daarom mag je (geloof ik) tot 3 compu's op een aansluiting aansluiten... Tenminste, dat dacht ik ooit gelezen te hebben...
Je mag bij @home inieder geval een netwerk aansluiten alleen verlenen ze geen ondersteuning op dat gebied. Helaas...... :(

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

ja das waar (heb ook @bagger) misschien dat ze zijn vergeten de beveiliging eraf te halen, anders hun ff mailen ofzo en vragen of ze dat ff doen :D

iRacing Profiel

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Ja, kan ik proberen...

Pagina: 1