Geen CS met meerdere computers tegelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Erikbobo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:29
Ik heb een netwerk met als router de Draytek Vigor 2200E
Deze heeft firmware V2.1a
Als ik met meerdere computers tegelijk Half-Life over internet wil spelen (we hebben CS geprobeerd) dan disconnect hij de al spelende client.

Weet iemand of en hoe ik de router kan/moet configureren om CS met meerdere personen te gelijk over internet wil spelen? Bij een vriend van me (met een getweakd Alcatel modem op MxStream met een switch) werkt het wel...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarschijnlijk moet je poorten forwarden ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik speel ook vaak met meerdere mensen tegelijk van achter een router, maar ik hoef helemaal niets aan te passen aan Half Life of m'n router, alles werkt al meteen prima!

Je kan wel proberen de default client port van elke Half Life client te veranderen. Die is standaard 27005, maar die zou je dus bij elke client anders kunnen zetten.

Wees consequent, maar niet altijd

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 14:08
Best vreemd, ik heb een HP Procurve 8 poorts switch, die loopt naar mijn draytek vigor 2200E en die is weer verbonden met mijn MXstream modem (ongehacked).
Regelmatig spelen we met 3 of 4 man CS op dit netwerk zonder problemen.
Raar dat het niet werkt. Het je de suggestie van Ook (zie boven) al eens geprobeerd.

• Erikbobo
als ik dat doe zou ie prima moeten werken (met port redirection), maar ik vond het gewoon vreemd dat het niet vanzelf al werkte, terwijl die het bij die vriend van me wel doet. Misschien is het omdat ik Chello heb en hij MxStream :/

Verwijderd

ligt het niet aan de serials? dezelfde?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30

Epsilon

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 19:48:
ligt het niet aan de serials? dezelfde?
nee,want dan kan je gewoon niet connecten met de foutmelding "key allready in use"

• white_rabbit
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Computer ( A )
C:\Sierra\Half-Life\hl.exe -console -zone 4096 -dev -nocdaudio +clientport 27004

Computer ( B )
C:\Sierra\Half-Life\hl.exe -console -zone 4096 -dev -nocdaudio +clientport 27005

Ik heb dezelfde router en met deze opstart-instellingen werkt het perfect!

Oh en er is ook nog een nieuwe firmware 2.2 op de draytek site te downen, is echter niet noodzakelijk hiervoor.

Life is what happens while your making other plans..

Verwijderd

Heey

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en ook gepost op tweakers, de oplossing was dat je de firmware van je router moet downgrade naar versie v2.00a, dan werkt het wel gewoon goed.

Succes

• white_rabbit
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Firmware hoef je helemaal niet te downgraden, gewoon de bovenstaande instellingen gebruiken en dan werkt het prima!

Life is what happens while your making other plans..

• Erikbobo
ik denk toch niet dat ik veel met 2 computers tegelijk zal spelen, maar ik gebruik gewoon de instellingen van white_rabbit (was ik toch al van plan).

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hehe als je effe zoek functie gebruikt had, had je pcies het zelfde gevonden :)

Gamen + Vigor2200e met meerdere pcs

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De oplossing is ondertussen al voorbij gekomen, en was dus ook met de zoekfunctie te vinden. Volgende keer een beetje meer eigen initiatief tonen aub :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.