'k mag dan misschien heel erg beide hand overkomen maar werk zo'n forum niet beter als je het meer vrijheid geeft als je mensen meer hun eigen gang laat gaan het is niet zoiets als adam en eva die die vrijheid ook krijgen en dan toch die verboden vrucht eten je moet het meer zien als het legaliseren van weed in nederland op de een of andere manier vinden mensen het dan niet meer aantrekkelijk of spannend om de regels te over treden.... tevens het gaat hier wel om vrijheid van menings uiting.
Helaas zijn er hier (tegenwoordig) teveel mensen die met dergelijke vrijheden niet verantwoord om kunnen gaan

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Kun je het zo neerplanten dat ik het ook kan begrijpen 
Lange zinnen zijn mijn sterkste kant namelijk niet
Lange zinnen zijn mijn sterkste kant namelijk niet
Ik moet eerlijk zeggen dat ik verbaasd ben dat je in dat stukje 5 punten gebruikt, een helemaal aan het eind en dan 4 samen...
Kan je het ietsje beter structureren dat anderen mensen het na 1x lezen snappen ipv na 5x?
Anyway, ik geloof dat je puntjes zijn:
- Legaliseren van "alles" -> men overtreed de regels dan niet meer
- Vrijheid van meningsuiting
Punt 1, dat betwijfel ik.
Punt 2, dat is onzin op het moment dat iemand warez post heeft dat niks meer met vrijheid van meningsuiting te maken
Kan je het ietsje beter structureren dat anderen mensen het na 1x lezen snappen ipv na 5x?
Punt 2, dat is onzin op het moment dat iemand warez post heeft dat niks meer met vrijheid van meningsuiting te maken
k k k jullie zijn tof weird maar de eerste menselijke dingen op dit forum,
en dat moet je maar beschouwen als een compliment.
Ik ben nu een paar uurtjes bezich ff met da filosofie aan het checken,
en ik begin bijna het idee te krijgen dat die gasten
het heerlijk vinden om die berichtjes er af te kicken soort van geilen op... nix
persoolijks hoor
en van vrijheid worden mensen volwassen sommige topic's zijn niet zo erg toch worden ze
gesloten. en bij andere berichtjes zelfs van die "zogenaamde "beheerders" worden wel getollereerd..... nie fair
en dat moet je maar beschouwen als een compliment.
het heerlijk vinden om die berichtjes er af te kicken soort van geilen op... nix
persoolijks hoor
en van vrijheid worden mensen volwassen sommige topic's zijn niet zo erg toch worden ze
gesloten. en bij andere berichtjes zelfs van die "zogenaamde "beheerders" worden wel getollereerd..... nie fair
En waar maak je dat uit op?Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 22:39:
persoolijks hoor
Ik vind het persoonlijk vrijwel nooit 'leuk' om een slot oid te zetten en mensen bannen vind ik nog erger.
Meestal zet ik de slotjes wel met een "glimlach-smiley" maar dat is vaak niet omdat ik het zo leuk vind.
Vrijheid is niet het enige waar mensen volwassen worden, verantwoordelijkheid is er ook zo een. Nadeel is dat dat ook vaak pas komt bij wat volwassenheid en de gemiddelde leeftijd hier op GoT is imho wel wat aan de lage kant om veel vrijheid te geven.en van vrijheid worden mensen volwassen sommige topic's zijn niet zo erg toch worden ze gesloten.
Echter vergis je je dat er niet veel vrijheid is, denk ik. Over het algemeen is er erg veel vrijheid, maar er is natuurlijk wel een stel "regels".
Kijk desnoods maar naar Amerika, het land van de vrijheid, maar ondertussen lijken ze meer wetten en regels te hebben dan hier in Nederland (land van de bureaucratie)
en bij andere berichtjes zelfs van die "zogenaamde "beheerders" worden wel getollereerd..... nie fair
Ik denk dat er maar weinig van de beheerders getolereerd wordt dat niet ook van gebruikers (in een vergelijkbare situatie! dat willen mensen nog wel eens vergeten als ze gaan lopen vergelijken) getolereerd wordt.
GoT is nu eenmaal een grote community, en om het forum een beetje interessant te houden, wordt er wel streng opgetreden.... Als nieuwe bezoeker kan je dat misschien wel afschrikken, maar zolang je je aan de basisregels houdt, dan zul je wel zien dat het vanzelf wel los loopt.
Tip: zorg - zoals ACM al aangaf - eens voor wat meer interpunctie en gebruik ook hoofdletters. Dan lezen die zinnen wat makkelijker.
Tip: zorg - zoals ACM al aangaf - eens voor wat meer interpunctie en gebruik ook hoofdletters. Dan lezen die zinnen wat makkelijker.
https://fgheysels.github.io/
Er stond pas een leuk stukkie ergens in de krant als losse flodder. Dat kon natuurlijk ook, want het betrof een satirisch stukje.
Het ging over oplossen van criminaliteit door simpelweg verboden op te heffen. Alhoewel natuurlijk hilarisch, geeft zo'n stukje natuurlijk wel eens een goede blik op de andere weg, dan degene die wij telkens volgen.
Het ging over oplossen van criminaliteit door simpelweg verboden op te heffen. Alhoewel natuurlijk hilarisch, geeft zo'n stukje natuurlijk wel eens een goede blik op de andere weg, dan degene die wij telkens volgen.
Resumerend: Hef alle regels op, dan komt het vanzelf wel goed 
Ik snap je punt niet helemaal. Zo is het vroeger geweest, en zo is het in een klein subforum ook. Maar dat kan onmogelijk goed gaan als er zoveel gebruikers zijn, omdat er altijd wel een aantal zijn die de grens niet weten.
Ik snap je punt niet helemaal. Zo is het vroeger geweest, en zo is het in een klein subforum ook. Maar dat kan onmogelijk goed gaan als er zoveel gebruikers zijn, omdat er altijd wel een aantal zijn die de grens niet weten.
edit:
Ik heb al de hele avond last van een soort van writersblock, dus ik heb de tekst dertig keer gewist voordat ik op send drukte. Maar ik denk niet dat ik m'n punt helemaal duidelijk kan maken
Ik heb al de hele avond last van een soort van writersblock, dus ik heb de tekst dertig keer gewist voordat ik op send drukte. Maar ik denk niet dat ik m'n punt helemaal duidelijk kan maken
Ow?
Doe eens een voorbeeld waar gecensureerd is of waar jij dat vermoed?
Ik zie regelmatig mensen dat soort opmerkingen plaatsen en als er daadwerkelijk gecensureerd wordt is dat natuurlijk een behoorlijk serieus iets.
Cencureer achteraf met waarschuwingen tov verweideren sluiten is een idee
en acm..ik snap heel goed dat het enorm lastig is omzon groot forum in goede banen te leiden..ik uit niet zozeer kritiek als het uiten van een ander gedachtenbeeld
waar trek je de lijn blijft een moeilijk iets.
En ik heb het idee dat ik wel het een en ander van cencuur heb mee gemaakt hier ja.
Ik ga trouwens niets voor je opzoeken
en acm..ik snap heel goed dat het enorm lastig is omzon groot forum in goede banen te leiden..ik uit niet zozeer kritiek als het uiten van een ander gedachtenbeeld
waar trek je de lijn blijft een moeilijk iets.
En ik heb het idee dat ik wel het een en ander van cencuur heb mee gemaakt hier ja.
hij heeft wel gelijk. als er geen regels zijn zal niemand ze meer overtredenACM schreef op 17 oktober 2002 @ 22:34:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik verbaasd ben dat je in dat stukje 5 punten gebruikt, een helemaal aan het eind en dan 4 samen...
ehm als we dat niet doen, wordt het een chaos.. Kijk eens in de HK waar veel meer mag... Die regels zijn er niet voor niets hoor. Als je die niet aanhoudt, wordt het een grote flamezooi en dat willen we niet
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Overigens verbiedt niemand iemand z'n mening te uiten, alleen op ons forum moet je je aan onze regels houden... Je moet je ook eens afvragen hoe het komt dat wij relatief probleemloos erg groot zijn... En waarom we uberhaupt zo groot zijn en mensen het aantrekkelijk vinden om hier te posten.,..
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 23:00:
weetje amc k wee nie maar soms lijkt t gewoon alsof ik weer in/op kindergarden zit
whoami:
Tja, als ik jouw post-history zo bekijk zie ik toch niet dat dit een probleem is dat direct met jou te maken heeft. Dat de moderators hier streng zijn, is nodig gebleken.
Mods sluiten een topic als dat niet voldoet aan de eisen die op GoT gesteld worden, en dat is niet de schuld van de mod, maar van de topicstarter of van de mensen die in het topic reageren.
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 23:00:
weetje amc k wee nie maar soms lijkt t gewoon alsof ik weer in/op kindergarden zit
Je mag er gerust over klagen als je dat ziet hoor
We proberen wel altijd correct te zijn enzo, maar dat lukt natuurlijk niet altijd
Er wordt zeer zelden iets verwijderd dat ook echt als censurering gezien zou kunnen worden.Maiar schreef op 17 oktober 2002 @ 23:00:
Cencureer achteraf met waarschuwingen tov verweideren sluiten is een idee
Ikzelf verwijder bijv alleen maar dingen die echt niet kunnen (bijv iemand die een topic van een jaar geleden omhoog schopt met de opmerking 'lol' ofzo) of zaken als dubbelposts.
Sluiten is sowieso geen censurering, aangezien je dan nog prima kan lezen waar het over ging. Maar wij mogen natuurlijk wel besluiten dat een bepaalde discussie in onze ogen te ver gaat of niet voor onze doelgroep bedoelt is, zie dat als een soort voorzittersrol, die breekt tijdens vergaderingen ook discussies af.
Meer nog de algemene gang van zaken in dat soort topics die we ondertussen wel redelijk goed kunnen inschatten.whoami schreef op 17 oktober 2002 @ 23:02:
Mods sluiten een topic als dat niet voldoet aan de eisen die op GoT gesteld worden, en dat is niet de schuld van de mod, maar van de topicstarter of van de mensen die in het topic reageren.
Wat bedoel je nou eigenlijk precies?Compubiter schreef op 17 oktober 2002 @ 22:58:
Resumerend: Hef alle regels op, dan komt het vanzelf wel goed
edit:
Naaah... hem amc noemen vind ik een flame hoorVerwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 23:00:
Maar kindergarden, jah, misschien is dat wel de reden waarom er af en toe streng opgetreden moet worden, zeker tegen bullshit replys ed.
Wat bedoel je hiermee? Ik snap niet wat je precies met die zin bedoelt, het kan aan mij liggen, maar dat leest niet lekker.Maiar schreef op 17 oktober 2002 @ 23:00:
Cencureer achteraf met waarschuwingen tov verweideren verwijderen sluiten is een idee
waar trek je de lijn is blijft een moeilijk iets.
Als je zegt dat er hier gecensureerd wordt, moet je imho wel met voorbeelden kunnen komen aandraven.
Censuur is imho het verbieden dat mensen hun mening hier mogen zeggen. Op het forum kun je dat uiten in het trashen van topics of replies.
Topics worden enkel naar de trashcan gemoved als ze echt niet kunnen en in strijd zijn met de policy. (Bv, posten van naakt, ...).
Ik heb nog nooit een reply getrashed, behalve als er echt rechtstreeks op iemand gescholden wordt of het een dubbelpost betreft.
Maiar schreef op 17 oktober 2002 @ 23:06:
Ik begrijp het en ben het niet eens zo oneens met je maar het is een `gevaarlijk` iets
Dat zal dan voornamelijk een definitie-kwestie zijn. Ik heb iig niet het idee dat wij echt zaken censureren, maar ik kan niet alles overzien natuurlijk
Hooguit de voorbeelden die ik al noemde en whoami zonet voor me.
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 23:11:
maar jullie zijn dus wel menselijk op de een of andere manier?
In die zin dat ik dit als een flame opvat wel ja.
Ik vind het best meevallen maar in die best lange periode dat ik hier zit vond ik het enclosure beleid nog wel eens duscutabel...is mijn idee..moet je helaas zonder voorbeelden aannemen.
En val aub niet over mn spelling, zie ik niet altijd even goed..jammer dat je dat nodig vond
En val aub niet over mn spelling, zie ik niet altijd even goed..jammer dat je dat nodig vond
Ik veronderstel dat een betreffende mod wel altijd een goede reden heeft om een topic op slot te doen.Maiar schreef op 17 oktober 2002 @ 23:13:
Ik vind het best meevallen maar in die best lange periode dat ik hier zit vond ik het enclosure beleid nog wel eens duscutabel...is mijn idee..moet je helaas zonder voorbeelden aannemen.
Als de topicstarter (of iemand anderse) dat onterecht vind, kan hij de desbetreffende mod daarvoor altijd aanspreken (via mail/ICQ, ...).
Tja, sorry, maar ik vind dat men als Nederlander of Belg toch wel zo foutloos mogelijk moet kunnen schrijven/spellen, maar iedereen kan wel eens fouten maken natuurlijk.
Als je daar niets kunt aandoen (as in dyslexie oid), dan moet je je daar niet voor aangevallen voelen.
nee ik ben een totale robot die eropuit is om mensen zoals jij zo snel mogelijk te bannen en dat doe ik door de regels zo moeilijk mogelijk te maken en ze zo streng mogelijk na te leven
(damn wat een topic toch weer

whaomi..ik doe mn best maar een ei/ij fout lijkt mij niet echt een laksheid fout
en ik ken de policy ook en het fijt dat ik hier nog post maakt duidelijk dat ik het dult maar ik wilde gewoon de discussie voeden vanuit een mening
en ik ken de policy ook en het fijt dat ik hier nog post maakt duidelijk dat ik het dult maar ik wilde gewoon de discussie voeden vanuit een mening
/version Buzzman
Buzzman version response: 5.15 beta
code:
1
2
| del whoami error: can't delete whoami, file in use |
hmm, dus op jou testen ze nieuwe HlpDsK-beta's!Buzzman schreef op 17 oktober 2002 @ 23:18:
[...]
/version Buzzman
Buzzman version response: 5.15 beta
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 22:29:
op de een of andere manier vinden mensen het dan niet meer aantrekkelijk of spannend om de regels te over treden.... tevens het gaat hier wel om vrijheid van menings uiting.
Mensen openen hier geen topics omdat ze het spannend vinden om de regels te overtreden. Als er geen regels meer zijn - en ik reply nu even uit P&W oogpunt - , dan zou iedereen volop scriptrequests, RTFM-vragen ed mogen posten zonder dat iemand er wat op zegt.
Nou, dat zou wel leuk zijn voor de TS als hij daar antwoord ofzo op kreeg, maar dan is het forum totaal niet meer interessant voor de vaste bezoekers die hier komen om anderen iets bij te leren en te discussieren over bepaalde problemen.
Dan krijg je gewoon een zeer groot 'verloop' van bezoekers, terwijl je nu toch wel echt kan zeggen dat GoT een community is. (Hoeveel fora bestaan er waar mensen al jaren aan een stuk komen?).
Als we die regels laten schieten, dan zal GoT gauw verloederen. Vergelijk het een beetje met de 'echte samenleving'. Ook daar heb je bepaalde regels waar je je moet aan houden, anders wordt het al heel gauw een puinhoop.
Verwijderd
Mag ik ff?
er zullen inderdaat mensen zijn met de mening dat meer vrijheid zich vanzelf schikt... en dat als je pr0n en flames toelaat dat vanzelf zal ophouden, omdat het niet meer spanend is. Ben je ooit eens op een "ander" forum geweest? waar die vrijheden wel aanwezig waren?
Dat houd niet vanzelf op... niet alle mensen kunnen zich gedragen, en zeker niet als ze anoniem zijn, want dat ben je nou eenmaal op een forum.
En er wordt op dit forum nouwelijks gecencureerd, het enige dat gecencureerd is in de tijd dat ik hier rondhang is inderdaat pr0n, wat helemaal niet zo gek is als je je bedenkt dat dit geen forum voor volwassenen is, maar voor iedereen die wat met computers heeft.
En ik heb 2 of 3 keer meegemaakt dat er iemand voor een zeer bekend Nazi dictator werd uitgemaakt en dan vind ik het heel redelijk dat dat wordt weg gehaald. Soms wordt er in een topic hier en daar een post verweiderd, omdat het compleet niets met het onderwerp te maken heeft... als je wil ouwehoeren kan je gaan MSNen of ICQen, of je gaat naar Stuffis Generalis of de Huiskamer, gewoon om alles duidelijk te houden.
De modjes mogen zich wel indenken hoe het is om een user te zijn, zoals Maiar sugereerde, maar ik denk dat je je beter eens kan inbeelden hoe het is om modje te zijn... modjes weten wel hoe het is om user te zijn... de helft van de tijd zijn ze user, en voor ze modje waren waren ze fulltime user
Ik ben erg tevreden met het huidige beleid, ik ben het er niet mee eens dat er meer vrijheid moet komen, je kan hier heel veel maken en erg gek doen, als je maar een beetje rekening houd met je mede GoTers
er zullen inderdaat mensen zijn met de mening dat meer vrijheid zich vanzelf schikt... en dat als je pr0n en flames toelaat dat vanzelf zal ophouden, omdat het niet meer spanend is. Ben je ooit eens op een "ander" forum geweest? waar die vrijheden wel aanwezig waren?
Dat houd niet vanzelf op... niet alle mensen kunnen zich gedragen, en zeker niet als ze anoniem zijn, want dat ben je nou eenmaal op een forum.
En er wordt op dit forum nouwelijks gecencureerd, het enige dat gecencureerd is in de tijd dat ik hier rondhang is inderdaat pr0n, wat helemaal niet zo gek is als je je bedenkt dat dit geen forum voor volwassenen is, maar voor iedereen die wat met computers heeft.
En ik heb 2 of 3 keer meegemaakt dat er iemand voor een zeer bekend Nazi dictator werd uitgemaakt en dan vind ik het heel redelijk dat dat wordt weg gehaald. Soms wordt er in een topic hier en daar een post verweiderd, omdat het compleet niets met het onderwerp te maken heeft... als je wil ouwehoeren kan je gaan MSNen of ICQen, of je gaat naar Stuffis Generalis of de Huiskamer, gewoon om alles duidelijk te houden.
De modjes mogen zich wel indenken hoe het is om een user te zijn, zoals Maiar sugereerde, maar ik denk dat je je beter eens kan inbeelden hoe het is om modje te zijn... modjes weten wel hoe het is om user te zijn... de helft van de tijd zijn ze user, en voor ze modje waren waren ze fulltime user
Ik ben erg tevreden met het huidige beleid, ik ben het er niet mee eens dat er meer vrijheid moet komen, je kan hier heel veel maken en erg gek doen, als je maar een beetje rekening houd met je mede GoTers
Ik heb het vooral hier over: Een nieuw private forum voor een aantal vaste bezoekers
Hier wordt weer op een normale manier met elkaar gesproken zonder dat er BS-replies tussendoor komen. Dit komt gewoon omdat het een kleinere hoeveelheid mensen is, en er dus ook weinig 'storing' is. Er zijn ook minder regels nodig, omdat iedereen zich weet te gedragen.
Verder heb ik weer 3 A4-tjes tekst gedelete, omdat ik totaal geen idee heb wat ik allemaal aan het typen ben
* Compubiter gaat slapen

Oh, daar heb je onze GoT-restaurateur ook weer hoorVerwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 23:49:
Mag ik ff?

Maar hij heeft uiteraard wel gelijk, en verwoordt ongeveer wat ik denk ik ook wilde zeggen
Waarom begrijp ik erg weinig van dit topic? Jezus wat een bizar hakopdetak verhalen hier 
Wat is nu psies het probleem? Nieuw lid van de community stoort zich aan de manier van kwaliteitscontrole op dit forum? Enige controle is toch wel nodig, zelfs met recht van vrije meningsuiting. De maatschappij kent ook ECHT wel wat meer regels dan alleen het recht op meningsvrijheid
Of zit ik er nu naast te lullen?
Wat is nu psies het probleem? Nieuw lid van de community stoort zich aan de manier van kwaliteitscontrole op dit forum? Enige controle is toch wel nodig, zelfs met recht van vrije meningsuiting. De maatschappij kent ook ECHT wel wat meer regels dan alleen het recht op meningsvrijheid
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Denk eens na, zou het verstandig zijn als irl alle regels zouden worden afgeschaft... In de trend van "O, ik mag zus en zo nu maar hopen dat het niet een gebruiker is op GoT niet, laat me hem (of haar
) maar in elkaar rossen" het lijkt mij dat dat niet echt werkt 
Ik ben wel 's op boards geweest waar bijna tot geen regels zijn, ik kan je wel zeggen, echt aardig zijn hoort daar niet bij
Ik ben wel 's op boards geweest waar bijna tot geen regels zijn, ik kan je wel zeggen, echt aardig zijn hoort daar niet bij
[ Voor 0% gewijzigd door White Dust op 18-10-2002 18:47 . Reden: Typo :P ]
Ik ben nieuwe soort van "rebel" vinden jullie a & b goed dan ga ik meer voor C en dat is goed je moet niet overal met elke regel eens zijn veranderen, innovatie, mensen!! Anders veranderd er nooit iets, en werkt ergengens tegen in gaan niet nou da kun je tenminste zeggen dat je het geprobeerd hebt.
Ik zie te veel mensen in deze wereld die als een schaapje overal achteraan lopen geen eigen visie van de wereld maken maar ongeacht van waarheid of geen waarheid het aannemen en de moeite niet nemen om, het zelf uit te zoeken.
Als je niet alles aanneemt van mensen en je het zelf uit gaat zoeken zal je best weleens weerstand krijgen van mensen die het niet met je eens zijn, luisteren naar andermans meningen hoemeer meningen, dester grooter jouw wereld en visie op deze wereld word.
Waardoor je tolleranter word naar andere vreemde dingen en mensen toe
respect...
Ik zie te veel mensen in deze wereld die als een schaapje overal achteraan lopen geen eigen visie van de wereld maken maar ongeacht van waarheid of geen waarheid het aannemen en de moeite niet nemen om, het zelf uit te zoeken.
Als je niet alles aanneemt van mensen en je het zelf uit gaat zoeken zal je best weleens weerstand krijgen van mensen die het niet met je eens zijn, luisteren naar andermans meningen hoemeer meningen, dester grooter jouw wereld en visie op deze wereld word.
respect...
éhrm... Dus door regels te overtreden krijg je innovatieVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 18:47:
Ik ben nieuwe soort van "rebel" vinden jullie a & b goed dan ga ik meer voor C en dat is goed je moet niet overal met elke regel eens zijn veranderen, innovatie, mensen!! Anders veranderd er nooit iets, en werkt ergengens tegen in gaan niet nou da kun je tenminste zeggen dat je het geprobeerd hebt.
respect...
Dat is het probleem, wij mensen kunnen niet zonder regels, zonder regels loopt het uit op pure chaos...
nee ik zeg je moet het niet altijd ergens mee eens zijn maar ook tegen ingaan zo dat je misschien je gelijk kan halen waar door er dan weer innovatie is;)
Ik ben dus niet de enigeDarkX schreef op 18 oktober 2002 @ 18:32:
Waarom begrijp ik erg weinig van dit topic? Jezus wat een bizar hakopdetak verhalen hier
bluntly: Wat is nu precies je punt?
Leg het eens een keer uit met:
A:) Interpunctie. Je weet wel, een punt aan het eind van de zin, beetje kommagebruik.
B:) Hoofdletters. Elke nieuwe zin begint met een hoofdletter.
C:) Geef je probleem aan. Wat is de huidige situatie volgens jou, en hoe zou jij het graag willen.
In dit topic lees ik losse flodders, maar ik kan er geen samenhangend verhaal van maken. Als je bovenstaande punten in de gaten houd (schrijf/spelling/typefouten lees ik overheen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken), wordt het volgens mij al een stuk duidelijker
je nickname is wel duidelijk 
Nickname: Bluntly (hier kom ik aan omdat ik redelijk bot kan zijn in me taalgebruik, bluntly is een engels woord (duh) dat betekend; botweg, maar dat merken alleen de mensen die me kennen, of de mensen zoals.......... never mind dat was gisteravond
Maarja wat wil je nou precies? Door al dat gezwam (van iedereen
) hierboven is het me niet helemaal duidelijk. Probeer het eens samen te vatten in een paar kernwoorden. Opbouwende kritiek is altijd goed
Nickname: Bluntly (hier kom ik aan omdat ik redelijk bot kan zijn in me taalgebruik, bluntly is een engels woord (duh) dat betekend; botweg, maar dat merken alleen de mensen die me kennen, of de mensen zoals.......... never mind dat was gisteravond
Maarja wat wil je nou precies? Door al dat gezwam (van iedereen
blunty, ik stel toch echt voor dat je eens gestructureerde post en betere zinnen gaat gaan maken hoor....
ok ik zal het proberen.
Regels zijn er om gebroken te worden. Door tegen de regels in de gaan, kunnen de regels veranderen. Door het veranderen van de regels kan iets beter worden.
Als het beter wordt is er spraken van innovatie, innovatie ook wel vooruitgang, is goed. Door vooruitgang verruim je je horizon, daardoor kun je een betere en vernieuwde levensvisie krijgen. En blijft jouw wereld niet alleen maar zwart en wit.
Regels zijn er om gebroken te worden. Door tegen de regels in de gaan, kunnen de regels veranderen. Door het veranderen van de regels kan iets beter worden.
Als het beter wordt is er spraken van innovatie, innovatie ook wel vooruitgang, is goed. Door vooruitgang verruim je je horizon, daardoor kun je een betere en vernieuwde levensvisie krijgen. En blijft jouw wereld niet alleen maar zwart en wit.
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 19:43:
ok ik zal het proberen.
Je moet dat ook kunnen omdraaien. Soms worden die regels opgesteld als gevolg van bepaalde dingen die hier op GoT gepost werden. Om die dingen tegen te gaan/ te voorkomen/ in de toekomst te vermijden, werden die regels in het leven geroepen -> dat is ook een vorm van innovatie, nl de bullshit uit het forum houden.
En tegen welke specifieke regels zou je dan wel willen ingaan, maw, welke regels op GoT vind je niet goed, voor innovatie vatbaar?
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 19:43:
ok ik zal het proberen.
Compubiter schreef op 18 oktober 2002 @ 19:13:
C:) Geef je probleem aan. Wat is de huidige situatie volgens jou, en hoe zou jij het graag willen.
Ik ben het niet met je eens dat regels er zijn om gebroken te worden. Regels zijn er om het voor iedereen leuk te houden, en niet om iemand dwars te zitten. De regel dat jij niet door het rode licht mag rijden is er niet omdat ze jou graag willen pesten, maar voor jouw veiligheid en die van je medeweggebruiker.
Geef dus gewoon aan welke regels je het niet mee eens bent, en hoe je dit zou willen veranderen. Zit de regel je bijvoorbeeld dwars dat je eerst zelf moet zoeken voordat je een topic mag openen
Ik zie dat je begonnen bent in W&L, waarschijnlijk omdat dit je het meeste aanspreekt. In dit subforum geldt bijvoorbeeld de regel dat je geen huiswerk mag posten. Deze regel is er omdat huiswerk bedoeld is om zelf iets van te leren, en niet om anderen jou werk te laten doen.
Nogmaals: Welke regels wil jij graag veranderen en waarom
Goed, zo is het nog enigzins te doenVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 18:47:
respect...
[Revised interpuctie & enhanced spelling version]
Ik ben nieuwe soort van "rebel". Wanneer jullie A & B goed vinden dan ga ik meer voor C. Dat is goed: je moet niet overal met elke regel eens zijn. Veranderen, innovatie, mensen!! Anders verandert er nooit iets. En werkt ergens tegen in gaan niet, dan kun je tenminste zeggen dat je het geprobeerd hebt.
Ik zie te veel mensen in deze wereld die als een schaapje overal achteraan lopen en geen eigen visie van de wereld maken. Ze nemen ongeacht van waarheid of onwaarheid alles aan, en nemen niet de moeite om zelf iets uit te zoeken.
Als je niet alles aanneemt van mensen en je het zelf uit gaat zoeken zal je best weleens weerstand krijgen van mensen die het niet met je eens zijn. Luister naar andermans meningen! Hoe meer meningen, deste groter jouw wereld en visie op deze wereld wordt.
Daardoor word je toleranter naar andere vreemde dingen en mensen.
Respect...
[/Revised interpuctie & enhanced spelling version]
Maar ik snap je punt evengoed niet geheel, maar laat ik het even langslopen, misschien dat je het wat kunt toelichten. Op welke manier ben je een nieuwe rebel? Wat is er anders dan de ouwe rebellen, die waren toch net zo goed tegen de mainstream?
Daarna, volgens jou is het in oppositie treden tov de regels een vorm van innovatie? Regels zijn vaak en zeker hier aanwezig voor duidelijke redenen, in dit geval het verbannen van illegale activiteiten uit het forum, het versoepelen van de onderlinge omgang en het uitfilteren van reacties die het doel van het forum voorbijgaan. Ik zie niet in hoe het negeren, buigen of doorbreken van deze regels kan leiden tot enige innovatie?
Vervolgens gaat je verhaaltje verder over meelopers, mainstreamers meer van dat volk, maar op elke manier is dat relevant? Wanneer je de regels volgt ben je niet hip ofzo? Dus wanneer je niet af en toe wat jat dan ben je fout bezig. Right on.
Het verhaaltje over dingen zelf uitzoeken vind ik wel op z'n plaats, dat is iets wat hier ERG gewaardeerd wordt
Respect voor andermans meningen is natuurlijk een mooie gedachte die zeker toegepast moet worden, alleen niet zo relevant verder in je verhaal.
//edit//
Over je nieuwe stukje: De regels hebben al een behoorlijk darweniaans process doorstaan, en het kan altijd wel wat beter, maar verbetering komt er sneller door suggestie als door doorbreking.
*KUCH* Nieuw Forum Topic tijdje geleden *KUCH*ACM schreef op 17 oktober 2002 @ 22:59:
[...]
Ow?
Doe eens een voorbeeld waar gecensureerd is of waar jij dat vermoed?
Ik zie regelmatig mensen dat soort opmerkingen plaatsen en als er daadwerkelijk gecensureerd wordt is dat natuurlijk een behoorlijk serieus iets.

En bluntly: Sorry maar ik begrijp echt niets uit jouw taalgebruik. Misschien is een zelfstudie Nederlands iets ? Want 'da Nederlans' (om het in jouw taaltje te zeggen) is toch iets anders dan A.B.N.
En dan zeg ik toch dat het anarchistische ideeën zijn... En dit is verder niet negatief bedoeld, het is een voorkeur waar men aan toegeeft...Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 19:43:
ok ik zal het proberen.
Bluntly, ik denk dat je nog niet veel van GoT hebt gezien. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. Er zijn stukken waar er minder regels zijn, maar ook minder mensen. Dat kun je dus in zekere zijn zien als een permanent experiment. Dingen die daar fout gaan, hoef je niet met 60000 man te proberen.
Als je at random regels verandert, gaan dingen meestal achteruit. Er is over de huidige regels nagedacht, en waarschijnlijk zijn er 10000 posts over hoe dingen zouden moeten zijn (ook geen overdrijving). Sowieso zou je je dan moeten focussen op regels die ongewenste bijwerkingen hebben, maar ik heb zelfs die ongewenste bijwerkingen nog niet gehoord. Die slotjes, move->trashcan's en de enkele ban zijn m.i. gewenste effecten.
Overigens is vrijheid van meninguiting in dit verband onzin. GoT houd je niet tegen om op jouw website te zetten wat jij wil, net zoals de GoT crew op hun website mag zetten wat zij willen.
Als je at random regels verandert, gaan dingen meestal achteruit. Er is over de huidige regels nagedacht, en waarschijnlijk zijn er 10000 posts over hoe dingen zouden moeten zijn (ook geen overdrijving). Sowieso zou je je dan moeten focussen op regels die ongewenste bijwerkingen hebben, maar ik heb zelfs die ongewenste bijwerkingen nog niet gehoord. Die slotjes, move->trashcan's en de enkele ban zijn m.i. gewenste effecten.
Overigens is vrijheid van meninguiting in dit verband onzin. GoT houd je niet tegen om op jouw website te zetten wat jij wil, net zoals de GoT crew op hun website mag zetten wat zij willen.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Ik krijg eerlijk gezegd het gevoel dat we hier in de zeik worden genomen maar goedan*ar*?chis*me (het ~)
1 leer die alle staatsgezag afwijst
2 het streven naar anarchie
an*ar*?chie (de ~ (v.))
1 het ontbreken van een geordend bestuur
2 wanorde
Nu ook zonder stropdas
Hagar schreef op 19 oktober 2002 @ 03:15:
[...]
Ik krijg eerlijk gezegd het gevoel dat we hier in de zeik worden genomen maar goed
Ik heb dat vermoeden al van redelijk in het begin van 't topic.
Ja, alsof er zomaar vrouwen op got komen

[nohtml]
Doe eens een URL en leg eens uit wat daaraan gecensureerd is? Of bedoel je dat we het herhalen zat waren en dat er een slotje op ging, omdat een topic zichzelf maar bleef herhalen? Volgens mij hebben we daar namelijk alles behalve gecensureerd... Dat jij een topic opvat als een censuur, moet je zelf weten, maar over dat nieuwe forum hebben we alles gewoon openlijk uitgelegd.. Een beetje apart om dat censuur te noemen

JvS schreef op 19 oktober 2002 @ 13:05:
[nohtml]
[...]
Doe eens een URL en leg eens uit wat daaraan gecensureerd is? Of bedoel je dat we het herhalen zat waren en dat er een slotje op ging, omdat een topic zichzelf maar bleef herhalen? Volgens mij hebben we daar namelijk alles behalve gecensureerd... Dat jij een topic opvat als een censuur, moet je zelf weten, maar over dat nieuwe forum hebben we alles gewoon openlijk uitgelegd.. Een beetje apart om dat censuur te noemen
CyberSnooP schreef op 01 april 2002 @ 16:19:
Het beleid is: Bek houden over het nieuwe forum.
Schijnt...
Peertje schreef op 01 april 2002 @ 17:03:
[modbreak]
check je mailbox, we blijven het niet vriendelijk vragen
Verwijderd schreef op 01 april 2002 @ 17:07:
[...]
We zijn er mee bezig. Blijkbaar zijn er dingen gezegd, die niet helemaal bedoeld waren om in het openbaar mede te delen.
Bjorker schreef op 01 april 2002 @ 17:15:
oh.... dit is freaky man... Ik zie post op post gewijzigd worden door sinterklaas.. Delete het dan helemaal zeg...
edit:
hmmm waarom worden mijn posts niet gewijzigd..... discriminatie
Peertje schreef op 01 april 2002 @ 17:43:
Ik heb echt het gevoel dat de users aan het lijntje worden gehouden. Alles wordt geedit en er worden met bans gedreigd voor de gene die niet hun mond houden. Ik wil gewoon duidelijkheid want uit LuNatiC's post (die nu dus weg is gehaald) maak ik op dat er helemaal geen nieuw forum komt.
Dat jullie mijn posts editen vind ik al laf, maar dat mailtje van zeef en mods die via ICQ contact met mij zoeken gaat mij toch te ver.
Ik was van plan om uit beleefdheid dit mailtje niet te posten maar ik heb besloten het toch te posten omdat ik niet van censuur hou. Als dit mij een (temp)ban opleverd jammer dan, ik heb iig de andere user laten zien hoe jullie werken...
[...]
geheimzinnig gedoe over nieuwe forum??? -->Operations schreef op 01 april 2002 @ 17:53:
[...]
Waarom zou hij dat moeten doen, en (over de inhoud van die mail) waarom zou hij aangesproken moeten worden over deze 'vertrouwelijke informatie'?
Peertje/Matthijs is zo te zien geen lid van de tweakers.net crew, dus eventueel door hem geposte info lijkt me eerst door iemand van de crew te zijn 'gelekt' Lunatic als ik me niet vergis.
En als er nou inderdaad vertrouwelijke info is gelekt (wat nou eenmaal kan gebeuren), zeg dat dan gewoon hier, ipv alles weg te editten (censureren) en een nieuwsgierige gebruikers, die volgens mij toch geen kwade bedoelingen heeft' dergelijke dreigmails te versturen.
Ik denk dat als je gewoon *duidelijk* meld dat die info vertrouwelijk is, eventueel met een reden *waarom* die info vertrouwelijk is, dan heeft lijkt me iedereen daar begrip voor en is deze paniek (want daar lijkt het op, alsof de crew enigszins in paniek vanalles wegedit) nergens voor nodig.
Just my € 0.02
onderwerp 455308
Én dan beweren dat er niet gecensureerd is daar ? Sorry hoor.
Duncan schreef op 19 oktober 2002 @ 20:21:
geheimzinnig gedoe over nieuwe forum??? -->
onderwerp 455308
Serieus, heb je gekeken naar de datum van dat topic

Peertje heeft nooit een OW/ban gegeven. dat kan ik je garanderen
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[NOHTML]onderwerp 455308[/NOHTML]
dat is wel het beste voorbeeld wat je kunt vinden zeker, aangezien dat een 1 april grap was
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Inderdaad, maar er is dus wel degelijk in het GoT verleden gecensureerd.Buzzman schreef op 19 oktober 2002 @ 20:22:
Nu heb je het ook wel over een erg oud topic...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/455308 -> waarom is dit onbereikbaar ?
Edit: Hmm, was dat de 1 april grap
Is waarschijnlijk een topic in Schop een Modje, kun jij inderdaad niet in tenzij het je eigen topic is.
[ Voor 0% gewijzigd door Compubiter op 19-10-2002 20:34 . Reden: Bold eruit gesloopten :P ]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[NOHTML]onderwerp 455308[/NOHTML]
ehm, combinatie van een geintje en bedrijfsgevoelige info waar mensen slecht tegen kunnen
Daarnaast zie ik nota bene in datzelfde topic dit staan:
DE censuuur!!! NOU!Daniel
Nouja, laat ik er dan maar een eind aan maken Alles wat hierboven door crewleden wordt gezegd kun je gewoon vergeten. Het is allemaal onzin.
De situatie is exact zoals we al een aantal maanden zeggen: Topix wordt op korte termijn vervangen, maar wanneer precies, door welke software en op welke manier wordt pas openbaar gemaakt op het moment dat het ook daadwerkelijk zover is.
Overigens onze excuses aan mensen die zich op enige wijze beledigd dan wel genomen voelen door deze komedie
Nu een echt voorbeeld?
Duncan schreef op 19 oktober 2002 @ 20:25:
[...]
Inderdaad, maar er is dus wel degelijk in het GoT verleden gecensureerd.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/455308 -> waarom is dit onbereikbaar ?
Edit: Hmm, was dat de 1 april grap![]()
Nee, dat kan ik niet zeggen, dat is gecensureerd
Verwijderd
nou Duncan, ze bieden zelfs hun excuses aan je aan 
Overigens onze excuses aan mensen die zich op enige wijze beledigd dan wel genomen voelen door deze komedie
Ken je 'Mannen van de radio - Writer's Block' ??Compubiter schreef op 17 oktober 2002 @ 22:58:
...
edit:
Het voordeel van 'iemand's' forum is dat 'iemand' de dienst dan kan uit maken.
Casus: Ik heb een eigen CS server, daar spelen mensen op. Op een gegeven moment zijn er mensen aan het spelen die ik niet aardig vind. Die kick ik dan. Daarna komen ze terug, of sturen ze mail dat ze dat maar nep vinden enzo. Dan denk ik: Zeik niet. Mijn server, mijn regels dus tjah dan ben ik maar een lul.
Dus.. alle modjes zijn hier met liefde een lul om de regels te handhaven.. tis namelijk geen gemeengoed.. grenzen aan meningsuiting niet. Grenzen aan onderwerpen wel. Anders weet ik het goed gemaakt: Start je eigen forum -> zonder regels. Kijk hoe goed het zal lopen. Zie voor de grap ook mijn forum uit m'n onderschrift. (Zal niet snel gaan btw
)
Dus.. wellicht beetje maffe vergelijking, maar ik snap het wel. Of je het er mee eens moet zijn is een tweede.. maar daar hebben de modjes geen boodschap aan zolang iedereen het hier leuk vind. Tis wel zo dat ik momenteel alleen maar mensen hoor zeuren over het beleid.. wellicht moet er dan ook wel ietsie veranderen.. misschien ook niet. Alles wat altijd wel mocht en nu niet meer valt altijd zwaarder dan dat het meteen al niet mocht.
Casus: Ik heb een eigen CS server, daar spelen mensen op. Op een gegeven moment zijn er mensen aan het spelen die ik niet aardig vind. Die kick ik dan. Daarna komen ze terug, of sturen ze mail dat ze dat maar nep vinden enzo. Dan denk ik: Zeik niet. Mijn server, mijn regels dus tjah dan ben ik maar een lul.
Dus.. alle modjes zijn hier met liefde een lul om de regels te handhaven.. tis namelijk geen gemeengoed.. grenzen aan meningsuiting niet. Grenzen aan onderwerpen wel. Anders weet ik het goed gemaakt: Start je eigen forum -> zonder regels. Kijk hoe goed het zal lopen. Zie voor de grap ook mijn forum uit m'n onderschrift. (Zal niet snel gaan btw
Dus.. wellicht beetje maffe vergelijking, maar ik snap het wel. Of je het er mee eens moet zijn is een tweede.. maar daar hebben de modjes geen boodschap aan zolang iedereen het hier leuk vind. Tis wel zo dat ik momenteel alleen maar mensen hoor zeuren over het beleid.. wellicht moet er dan ook wel ietsie veranderen.. misschien ook niet. Alles wat altijd wel mocht en nu niet meer valt altijd zwaarder dan dat het meteen al niet mocht.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Pagina: 1