Toon posts:

[usb2] Hd werkt op USB 1 snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een usb2 freecom harde schijf en een trust usb2 pci kaart
en wanneer ik kopieer naar deze schijf gaat dit +/- op usb 1 snelheid.
Ik heb al de nieuwste drivers voor de usb2 kaart geinstalleerd en voor de HD is dit niet nodig met win2000.
Iemand enig id hoe dit mogelijk is?

thnx.

btw, kan dit misschien zijn omdat mijn usb2 kaart op hetzelfde irq zit als m'n
raid controller?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

IRQ sharing PCI kaart? Al een ander slot geprobeerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 17 oktober 2002 @ 22:11:
IRQ sharing PCI kaart? Al een ander slot geprobeerd?
oops net te laat :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als dat niet werkt: heb je misschien een usb 1.1 apparaat op de 2.0 kaart?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

leg eens exact uit. Heb jij een usb2pci kaart, of een usb2.0 pci kaart?
in elk geval hebben alle USB2.0 kaarten tot nu toe nog steeds een NEC controller chip en bovendien moet je wel in apparaatbeheer kunnen zien wat voor hardware je precies hebt gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Magic schreef op 17 oktober 2002 @ 22:17:
als dat niet werkt: heb je misschien een usb 1.1 apparaat op de 2.0 kaart?
nee, daar dacht ik ook aan, maar ik had m'n muis er al voor m'n post uitgetrokken.
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 22:18:
leg eens exact uit. Heb jij een usb2pci kaart, of een usb2.0 pci kaart?
in elk geval hebben alle USB2.0 kaarten tot nu toe nog steeds een NEC controller chip en bovendien moet je wel in apparaatbeheer kunnen zien wat voor hardware je precies hebt gekocht.
is er verschil dan tussen usb2pci of usb2.0 pci, is mijn ogen toch echt hetzelfde hoor, maar het is iig 2.0 pci
En wat boeit 't dat er een NEC controller op zit en wie zegt dat ik niet weet wat voor een hardware ik heb gekocht, ik had het toch best duidelijk in de eerste post gezet hoor.

Kan misschien aan mij liggen hoor maar dit antwoord slaat echt nergens op, sorry dat ik het zeg.

btw, een andere pci poort werkt ook niet, maar ze zitten nog wel op hetzelfde irq (11)

• The Third Man
  • Laatst online: 17:32

The Third Man

The Third Jellyfish

Met usb2pci bedoelt hij USB-to-PCI, oftewel usb 1.1 naar pci. Heb je niet meer pci-sloten om te proberen? Misschien zat het 2e slot op dezelfde INT.

Verwijderd

Topicstarter
ahzo, ik zal es ffkes kieken

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Dat is waarschijnlijk een insteekkaart met een oude versie van de NEC USB2.0 controller.
Die controller haalt maximaal 15MB/s.

Als je die 15MB/s niet eens haalt, dan loopt ie op USB1.1.

De nieuwe versie van die NEC chip haalt de 45MB/s, de intel i845 southbridge haalt 55MB/s zelfs.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 22:36:
is er verschil dan tussen usb2pci of usb2.0 pci, is mijn ogen toch echt hetzelfde hoor, maar het is iig 2.0 pci
En wat boeit 't dat er een NEC controller op zit en wie zegt dat ik niet weet wat voor een hardware ik heb gekocht, ik had het toch best duidelijk in de eerste post gezet hoor.

Kan misschien aan mij liggen hoor maar dit antwoord slaat echt nergens op, sorry dat ik het zeg.
Sorry, dat ik het zeg, maar je bent zo wel erg brutaal bezig. Die gozer wilde enkel behulpzaam zijn en vroeg jou enkel of het om een "USB2PCI" of om een "USB 2.0 PCI" kaart gaat.. Als je het verschil niet eens weet, dan slaat jóuw opmerking echt nergens op :/

Maargoed, ontopic verder..

Topicstarter, heb je niet een linkje naar de website waar je hem had besteld? Of, nog beter, een linkje naar de specspage van de fabrikant (trust). Zo kunnen we precies zien om wat voor een controller het precies gaat :)

En verder: problemen rond IRQ deling hebben eerder invloed op de stabiliteit dan de snelheid, dus dat zal in dit geval weinig mee te maken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 'm al in een 3e pci slot hangen, maar dat verrekte ding blijft maar op irq 11 hangen.
iig, hier is het linkje naar trust : http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=13083

Verwijderd

Topicstarter
hallo!?!

Verwijderd

ook hallo?! :(
geduld is een schone zaak.
Vertel eens welke chips er op dat ding zitten. In device maangement kun je dat zien.

Verder, geef eens een exact link naar de drivers die je gebruikt.
*Voor mijn usb2.0 kaart gebruik ik tot nu toe de drivers van www.orangemicro.com
*Verdere keus is er uit officiele Windows 2000 of XP usb2.0 driver via WindowsUpdate

een linkje naar de productspecificaties van het externe frame dat je gebruikt voor de harddisk is ook wel fijn.

Tenslotte, post eens een screenshot van DeviceManagement. Er dienen zaken zoals bijv USB2 root hub/controller in te staan.

Als je hier de verwachte hulp niet kunt krijgen dan bel je maar naar FreeCOM of Trust op. Gathering of Tweakers is nog steeds geen helpdesk. Noch kun je een antwoord/oplossing eisen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 16:47:
ook hallo?! :(
geduld is een schone zaak.
Vertel eens welke chips er op dat ding zitten. In device maangement kun je dat zien.

Verder, geef eens een exact link naar de drivers die je gebruikt.
*Voor mijn usb2.0 kaart gebruik ik tot nu toe de drivers van www.orangemicro.com
*Verdere keus is er uit officiele Windows 2000 of XP usb2.0 driver via WindowsUpdate

een linkje naar de productspecificaties van het externe frame dat je gebruikt voor de harddisk is ook wel fijn.

Tenslotte, post eens een screenshot van DeviceManagement. Er dienen zaken zoals bijv USB2 root hub/controller in te staan.

Als je hier de verwachte hulp niet kunt krijgen dan bel je maar naar FreeCOM of Trust op. Gathering of Tweakers is nog steeds geen helpdesk. Noch kun je een antwoord/oplossing eisen!
de trust is net toevallig offline, maar ik gebruik de nieuwste trust drivers, en op de freecom site zijn de producht speceficaties ook offline, dit is het dichtsbij mogelijk :
http://www.freecom.nl/ecC...06&type=CLASSIC%5FCD%2DRW

en ik kan wel een screenshot maken maar die kan ik nergens uploaden, maar van die kaart staat er :

USB 2.0 Root hub device &
VIA USB 2.0 enhanced host controller

en ik weet dat ik ongeduldig ben, maar ik ben momenteel niet thuis bezig, dus ik heb haast... sorry...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat had ik gezegd? Gedraag je je nou niet zo brutaal en dit is de laatste waarschuwing.. De volgende keer levert je een OW op :/
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:15:
en ik weet dat ik ongeduldig ben, maar ik ben momenteel niet thuis bezig, dus ik heb haast... sorry...
Dat is absoluut geen excuus om zich zo puberaal te uiten op een hoogwaardig techforum als GoT. Je zit hier onderhand wel lang genoeg om de FAQ Forumgedrag te kennen..

Verwijderd

Anders relax jij es gewoon even BalusC...

hij mag toch wel zeggen wat hij van een reply vind in z'n eigen topic, ik denk niet dat BBL beledigt is door zijn reactie en anders zou dat een beetje triest zijn.

Op dit 'hoogwaardige' forum moeten mensen op een normale (lees: fatsoenlijke) manier met elkaar omgaan dat ben ik met je eens, maar één van de verpestende factoren vind ik nog altijd de modjes die hun 'power' zonodig even willen uiten...

no offence

ps: en over dat 'hallo?!' was al iets gezegt door iemand anders en dat was naar mijn idee duidelijk genoeg voor de topicstarter. Beetje onnodig om met een OW te dreigen...

ik weet dat dit offtopic en een late reactie is maar ik erger me heel vaak aan dit soort dingen en ik vind dat dit gezegt kan/moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 18 oktober 2002 @ 20:18:

[...]
Wat had ik gezegd? Gedraag je je nou niet zo brutaal en dit is de laatste waarschuwing.. De volgende keer levert je een OW op :/
[...]
Dat is absoluut geen excuus om zich zo puberaal te uiten op een hoogwaardig techforum als GoT. Je zit hier onderhand wel lang genoeg om de FAQ Forumgedrag te kennen..
blablablabla, hebbie nix beters te doen dan mensen voor puberaal uit te maken?
wat dus echt nergens op slaat...
en hoezo brutaal??? wat een onzin zeg. Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/usericons/14108/11shot.gif

(en jah, ik ben laat met m'n reactie)

• The Third Man
  • Laatst online: 17:32

The Third Man

The Third Jellyfish

Gottegottegot, wat kunnen jullie snel op jullie teentjes getrapt zijn zeg! Ookal reageert BalusC wat overdreven, gelijk heeft hij wel degelijk. Hebben jullie daar moeite mee, dan kan je beter naar een ander forum gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Mnemonic schreef op 05 november 2002 @ 17:48:
Gottegottegot, wat kunnen jullie snel op jullie teentjes getrapt zijn zeg! Ookal reageert BalusC wat overdreven, gelijk heeft hij wel degelijk. Hebben jullie daar moeite mee, dan kan je beter naar een ander forum gaan...
JA tuuurlijk heeft BalloosC gelijk, jullie 'tweakertjes' zouden het eens een x niet met elkaar eens zijn zeg, jezus wat een zielig zooitje hier man...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 18:14:
[...]

JA tuuurlijk heeft BalloosC gelijk, jullie 'tweakertjes' zouden het eens een x niet met elkaar eens zijn zeg, jezus wat een zielig zooitje hier man...
Nou, de groeten dan maar Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif

een beetje fatsoen kan, ook op internet, geen kwaad, of ben ik nu te ouderwets?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oké, bubbie bij deze krijg je jouw eerste officiële waarschuwing!
Hou je mailbox in de gaten.

Verwijderd

MREn -> 9427 postings ???? aarghhh is dat het enige wat je de hele dag doet ofzo man???

en aan MneMonic: "wat kunnen jullie snel op jullie teentjes getrapt zijn zeg!" dat was nou dus JUIST het motto van mijn reply: dat de modjes snel op hun tenen getrapt zijn door kleinigheden om dan kun bevoegdheden te kunnen gebruiken.

dus ga de zaken nou aub niet omdraaien, dank je

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik doe hem toch maar dicht, dit topic is toch al jammerlijk verneukt. Bubbie kan een nieuwe topic starten met alle relevante info in de openingspost :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.