Toon posts:

IBM 730 > kan niet booten van SCSI HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit gekomen van een IBM 730, een oudje uit 1996 denk ik.

Er zit een adaptec aha 2940 scsi controller in en een IBM 2 gig hd.

Nu heb ik het volgende probleem.
De computer start niet meer op vanaf de hd, zelfs al ontkoppel ik de a-drive dan blijf ik de melding krijgen "ongeldige diskette, vervang de diskette en druk een toets".
Stop ik nu een opstartdisk in de drive, ook dan blijf ik deze melding houden.

Zet ik de computer aan met een opstartdisk in de drive dan start de computer wel op!

In het configuratieprogramma zijn de startopties, waar je het 1e t/m het 4e opstartapparaat kunt kiezen, niet te wijzigen. Standaard staat deze nu ingesteld op 1e opstartapparaat diskettestation 0 en 2e opstartapparaat vaste schijf 0.

De hd werk nog wel want als ik van disk opstart, dan is de C-schijf de benaderen.

Wie weet raad.

Verwijderd

je "opstartapparaat vaste schijf 0" is niet je SCSI controler...
kan je ergens anders nog iets vinden over SCSI/RAID control in je 'configuratieprogramma'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Eensch.. Deze moet je via de Adaptec BIOS (druk CTRL+A) instellen :)

Vanwege de I/O controller karakter van de vraag wordt deze verplaatst van [PMG] naar [OM]. Verder heb ik de titel iets verrijkt, "IBM 730" zegt o-zo weinig over de inhoud..

Tot slot misschien een overbodige mededeling, maar altijd nuttig: je kunt op www.pc.ibm.com/support terecht voor boordevol informatie over je nieuwe IBM'tje. Gewoon even de machine type/model invullen en je komt op de 'homepage' van je PC :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, maar hiermee was ik al druk in de weer geweest.
Uiteindelijk heb ik vandaag de hd met fdisk opnieuw gepartioneerd vervolgens geformateerd en windows 98 opnieuw geinstalleerd.
Het opstarten gaat weer goed.