Toon posts:

Chello delen edimax router

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar staat een stap voor stap uitleg om chelo te delen met edimax 6104 router.

Search is of brak of levert niks bruikbaars op

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2002 12:51 . Reden: type nummer edimax ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 12:08

T.T.

Sowieso

probeer dan eerst even de alternatieve search, want ik kom bergen informatie tegen met de extra searchengine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ligt het an mij maar toch vind ik met beide tips geen duidelijke uitleg.
Graag iemand die wil en kan helpen.

Ik heb dit gelezen in de FAQ:
Extra: Chello en routers

Over het werken met een router met een Chello verbinding kunnen we je het volgende zeggen: op zich kan elke router gebruikt worden, mits hij de juiste functies ondersteunt. Deze functies zijn:

Telnet access
Remote IP lease control

IP packet forwarding
Om alles goed te snappen eerst eens hoe iemand bij chello een verbinding krijgt.
......
Wat je kunt doen is het volgende. Je hangt een computer en de modem aan de router en met IP packet forwarding kun je gewoon op de computer de procedure doorlopen, alsof de computer zelf dat IP adres heeft. Zo gauw de router een 10.63.*.* of 10.194.*.* IP adres krijgt, moet je dus de provisioning procedure doorlopen. Omdat het provisioning systeem het MAC ...

Maar nu snap ik nog niet hoe ik het in de EDIMAX 6104 moet invullen.

Hier is de link naar edimax 6104http://www.edimax.com/Product/IAS/BR600x/BR6104_E.htm

Ik heb dus echt veel doorgelezen en doorgezocht dus aub een klein beetje hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
gewoon edimax site natuurlijk voor de standaard dingen je hebt site's die voor je router een special faq hebben zoals GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-10 11:45
staat allemaal in deze PDF en in boekje die je bij de router kreeg. Heb vorige week nog zo'n ding bij vrienden geinstalleerd en het was binnen 2 minuten klaar. Gewoon met een webbrowser connecten op 192.168.2.1 en de bende instellen, moet lukken!

dus in 2 stappen: elke pc in netwerk op DHCP zetten en het MAC adres van originele Chello pc instellen in de Edimax, de rest hoef je in eerste instantie niet eens instellen.

ps. als je je e-mailadres nou in je profile zet kunnen mensen je evt. prive helpen, dat gaat zo niet lukken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_MaLa_ schreef op 18 oktober 2002 @ 13:14:
gewoon edimax site natuurlijk voor de standaard dingen je hebt site's die voor je router een special faq hebben zoals GOT
Nee, dat snap ik ook wel.

Volgens de FAQ op GOT moet ik dus IP packet forwarding inschakelen. Deze optie staat niet letterlij in mijn menu. De vorige versie 6004 kon dit wel ik neem dus aan dat deze dat ook kan.

De br6104 is de goedkoopste router die er is momenteel, ik neem dus ook aan dat honderden mensen deze hebben. Vast zit er iemand op chello en vast is het iemand gelukt.

Mij lukt het dus echt niet, op de een of andere manier. Ik zoek dus een faq over chello en die router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 13:23:
[...]

Nee, dat snap ik ook wel.

Volgens de FAQ op GOT moet ik dus IP packet forwarding inschakelen. Deze optie staat niet letterlij in mijn menu. De vorige versie 6004 kon dit wel ik neem dus aan dat deze dat ook kan.

De br6104 is de goedkoopste router die er is momenteel, ik neem dus ook aan dat honderden mensen deze hebben. Vast zit er iemand op chello en vast is het iemand gelukt.

Mij lukt het dus echt niet, op de een of andere manier. Ik zoek dus een faq over chello en die router
werk je met dhcp server van chello of gewoon vast ip ?

je hebt vast ook al dik lopen googlen denk ofnie ?

ik heb zelf nog geen editmax geinstald maar hij moet het wel kunnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wheeler schreef op 18 oktober 2002 @ 13:22:
staat allemaal in deze PDF en in boekje die je bij de router kreeg. Heb vorige week nog zo'n ding bij vrienden geinstalleerd en het was binnen 2 minuten klaar. Gewoon met een webbrowser connecten op 192.168.2.1 en de bende instellen, moet lukken!

dus in 2 stappen: elke pc in netwerk op DHCP zetten en het MAC adres van originele Chello pc instellen in de Edimax, de rest hoef je in eerste instantie niet eens instellen.

ps. als je je e-mailadres nou in je profile zet kunnen mensen je evt. prive helpen, dat gaat zo niet lukken |:(
Beest1@hotmail.com

Wat jij hebt beschreven heb ik gedaan. Ook bij mij thuis met kabelfoon en ja 3 minuten en werkend.

Nu doe ik het bij vrienden met chello en die doet erg moeilijk. Direct op de lijn zonder router doet hij het.
Wanneer ik doe router er tussen zet en het mac adres kloon dan werkt hij niet meer. Het hoort dus wel op dze manier te kunnen.
Ik las iets in de faq van got dat je dit moet doen:
Je hangt een computer en de modem aan de router en met IP packet forwarding kun je gewoon op de computer de procedure doorlopen, alsof de computer zelf dat IP adres heeft. Zo gauw de router een 10.63.*.* of 10.194.*.* IP adres krijgt, moet je dus de provisioning procedure doorlopen.

Dit gedeelte begrijp ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_MaLa_ schreef op 18 oktober 2002 @ 13:28:
[...]

werk je met dhcp server van chello of gewoon vast ip ?

je hebt vast ook al dik lopen googlen denk ofnie ?

ik heb zelf nog geen editmax geinstald maar hij moet het wel kunnen :X
DHCP, zeker a lopen googlen en zeker al wel 5000000 post snel gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

Predator

Suffers from split brain

Begin eens met de handleiding die bij je router zit of de online handleiding te volgen:
http://www.edimax.com/DocLib/Manual/English/BR6104_ME.pdf

en lees dit volledig maar eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.