[Illustrator]Dashed strokes outlinenen

Pagina: 1
Acties:

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
kort en krachtig: is er een manier om een dashed stroke te outlinenen?

Ik kom het probleem regelmatig tegen als ik in illustrator wat aan het tekenen ben voor flash:
Ik heb een dashed stroke met vierkante caps. importeer ik deze in flash dan zijn de caps rond. daarom wil ik dus graag de precieze outlines hebben om naar flash te exporteren. maar dat gaat niet... voor zover ik weet uit de help van illustrator

Heeft iemand hier een oplossing of een workaround voor?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Nou, ik kan zo gauw alleen een prutsoplossing bedenken: als je strokes ook rechte lijnen zijn, zou je ze kunnen vervangen door rechthoeken.

• mpegernie
ja dat kan idd. maar das nu net niet de bedoeling van een dashed line denk ik..... tis veel werk maar het is ook de enige oplossing die ik zie. of misschien moet er een ander programma zijn die dit wel kan?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• mpegernie
schiet me nu net ff te binnen:
als ik nu één rechthoek maak, en deze met bepaalde intervallen op een guide laat zetten... is dit te doen? (ik ga zelf nu ff snuffelen maar als iemand hierover iets weet, graag :) )

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mpegernie schreef op 17 oktober 2002 @ 22:15:
schiet me nu net ff te binnen:
als ik nu één rechthoek maak, en deze met bepaalde intervallen op een guide laat zetten... is dit te doen? (ik ga zelf nu ff snuffelen maar als iemand hierover iets weet, graag :) )
is zeer zeker te doen, en volgens mij niet eens zo lastig :)

ik heb hier alleen op 't moment geen illustrator geinstalleerd staan, dus kan 't even niet zelf testen helaas :)

• mpegernie
het zou makkelijk zijn als er een functie is van "place object on guide at XX interval" maar ik kan natuurlijk ook gewoon ff een xtra rechthoekje gebruiken om dit met de hand te doen... :S

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Gewoon je stroke omzetten naar een vlak.. das 1 druk op de knop in illustrator. En dan ga je desnoods die outlinen in Flash of Illustrator en desnoods maak je daar ook weer een vlak van.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• mpegernie
... OzBoz, ik denk niet dat ik je helemaal volg. hoe bedoel je omzetten naar vlak? het probleem is dus dat ik die mooie lijntjes van een dashed stroke niet kan omzetten naar vlakjes. hij maakt gewoon een outline van de hele stroke zonder dashes

• OzBoz

OzBoz

* OzBoz trapt illustrator aan

• OzBoz

OzBoz

Klote programma.. je hebt gelijk.. thank god there's Google hier de oplossing en het werk:

Expanding Dashed Lines in Illustrator 9

There's one thing that Outline Path was never able to do though – outline dash information. When you specified a stroke with a dashed line, running the Outline Path function on it turned it into a solid line. So how do you outline a dashed line? First, make your line, then specify the dash information. Then open the Transparency palette and give the object a transparency of 99.99. The choose Object>Flatten Transparency. You're done!

EDIT:

Nog even een toevoeging, in Illustrator 10 is alleen Flatten Transparancy genoeg, even 'convert all strokes to outlines' aanvinken.

• mpegernie
das een creatieve workaround maar perfect! bedankt!

Pagina: 1