Oproep aan DURON gebruikers...

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort(komende week dus) een AMD Duron halen, maar weet niet welk mobo ik moet kiezen, of die van MSI of die van ASUS. Oftewel de K7T Pro of A7V.

Kan iemand de voordelen noemen van deze mobo's. Of raad iemand mij een andere aan...

Please give some info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
als je tussen die twee moet kiezen, zou ik de A7V nemen. met die kan je je duron goed overclocken (ik heb een duron 650@900 met standaard koeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJee93
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08-2015
Tja ik heb de MSI K7T Pro.Werkt als een tiet en komt als meest stabiele bordje uit de test. Maar als je er mee wilt gaan OC'en dan kan je beter een Asus of Abit nemen.. is maar net wat je bedoeling er mee is.

 Fanboy | Code monkey | Occasional speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:59

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb een abit kt7 zonder raid.. bevalt uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

tjah, Altijd kiezen tussen Abit of Asus.. ik heb de KT7-raid en bevalt prima mits je een goeie hebt ontvangen.. bij Athlon borden moet je er altijd vanuit gaat dat 1 op de 10 verkeerd is.
Wat overclockability betreft zijn de Asus en Abit vrijwel hetzelfde. Hoever je Duron komt heeft grotendeels nog altijd met je Duron zelf te maken! Haal nu een Duron en check ff uit welke week hij komt.. de meest nieuwe halen met gemak 1000Mhz, alleen moet je daarbij wel vanuitgaan dat je ff met je potlood moet knutselen.

Het komt vaak voor dat mensen een mobo gaan afkraken als hij bij hun toevallig niet goed werkt... mij is dit ook overkomen met de KT7-raid alleen ga ik hem niet afkraken. Bij de 1e die ik had viel het beeld steeds uit na 5 minuten power-on. Houd daar rekening mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets gelezen in de laatste computer totaal dat je behalve de L1 bridges te verbinden ook nog allerlei andere verbindingen kunt maken. Hiermee kun je de multiplier instellen. Ik zou zeggen: neem dan de MSI K7TPro, die is stabieler en kan met wat extra moeite net zo goed overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de asus, ik zou niet weten wat voor een nadeel dat plankje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03 12:11
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 21:12 schreef mrT het volgende:
de asus, ik zou niet weten wat voor een nadeel dat plankje heeft.[/quote]hij werkt niet met sommige geluids kaarten.
maar dat heeft de msi ook dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:44
(jarig!)
Ik heb een Chaintech 7AJA zonder multiplier-zooi , maar mijn duron 600 loopt toch op 1000 MHz...Die truc van Computertotaal (eigenlijk tomshardware) heb ik ook toegepast.

Ik heb flink geweld uitgeoefend op mijn duron, dus als dit niet een optie is (garantie enzo) dan zou ik voor de asus/abit gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 21:16 schreef johnny.xxx het volgende:
hij werkt niet met sommige geluids kaarten.
maar dat heeft de msi ook dus...[/quote]Ja, m'n sounblaster live werkt niet :(:(:(:(:(:(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJee93
  • Laatst online: 06-08-2015
Hoeze werkt je SB live niet ?? Heb een SB128 PCI en had eerst wat probleempjes.. maar nu werkt alles toppie ;)

 Fanboy | Code monkey | Occasional speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Abit KT7, ben ik heel tevreden mee. mijn duron 600 loopt nu op 800, and counting.. Ik zou niet weten hoe die Asus of Msi mobo's zijn, ik denk dat er maar weinig verschil tussen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helldesker
  • Laatst online: 16-09 14:15
* Helldesker heeft een perfect werkend SB Live!je in zijn Asus A7V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:49
Soltek heeft nu ook een bord met multiplier mogelijkheden en de MSI K7T pro2 heeft deze ook. Die soltek is ieder geval 50 gulden goedkoper en die versie zonder multip mogelijkheden komt ook overal als zeer goed en stabiel uit de test.

Die Soltek heb ik bij SWW giezien in de pricewatch, de K7T 2 heb ik in NL nog niet gezien.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

IK zou eerder voor de MSI K7TPr Kiezen.
de Asus heeft wel een extra UDMA100 Controller maar deze vreet alweer een IRQ van de PCI ! Waardoor er maar een enkel PCI slot is dat IRQ-Conflict vrij kan draaien !! als alle resources op het mobo gebruikt worden.
Dit is wel makkelijk om te weten als je veel IRQ etende apparaten hebt die niet zo lekker aan IRQ-sharing doen.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips jongens... Ik heb nu wel zo'n beetje genoeg info... Nu alleen nog ff shoppen:). Als ik m'n beslissing heb genomen, horen jullie het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 13:33

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zoals het er nu naar uit ziet draait mijn duron 700 op 918 mhz stabiel !
De ASUS roeleerd gewoon ! schopt keihard kont ! ASUS zou ik zeggen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

ik heb mijn duron 750 @ 950 op een msi k7t turbo hangen en ben er tevreden over. zeer stabiel.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 29 oktober 2000 21:00 schreef THeRuLeR het volgende:
Ik wil binnenkort(komende week dus) een AMD Duron halen, maar weet niet welk mobo ik moet kiezen, of die van MSI of die van ASUS. Oftewel de K7T Pro of A7V.

Kan iemand de voordelen noemen van deze mobo's. Of raad iemand mij een andere aan...

Please give some info...
geen k7t pro daar zitten geen oc opties op......k7t pro 2 wel......koop die dan.trouwens word de k7t pto nog gemaakt.ik d8 dat ie vervangen was voor de k7t pro 2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey deze is al van oktober |:(

Mzzls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 22:19

reapher

Z POWER

Same here een MSI K7T-raid.

Loopt een duren 700@1015 op. Super stabiel bordje. Had hiervoor een asus ! Vondt het nogal een kut board, super onstabiel

maar dat zijn mijn ervaringen

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Epox 8K7A+ nemen ..erg goedkoop (475 piek oid) en super fijn overclock bordje, unlimited MHz'jes busclocks tot 166 stabiel, raid onboard ..voltage tweaks ook np.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 29 oktober 2000 21:16 schreef johnny.xxx het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 21:12 schreef mrT het volgende:
de asus, ik zou niet weten wat voor een nadeel dat plankje heeft.
hij werkt niet met sommige geluids kaarten.
maar dat heeft de msi ook dus...
[/quote]

Geen problemen hier. Gewoon een MSI nemen. Retestabiel en niet duur. Overclocken gaat beter omdat de spanning tot max 1.96V kan opgeschroeft worden tegenover de normale 1.85V

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
  • Laatst online: 28-09-2023
Op maandag 30 oktober 2000 13:15 schreef Helldesker het volgende:
* Helldesker heeft een perfect werkend SB Live!je in zijn Asus A7V.
/me A 2
Geen problemen mee eigenlijk, nooit problemen mee gehad ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

En toch allemaal reacties geven aan iemand die z'n spullen al meer dan 9 MAANDEN IN HUIS HEEFT!
Kijk nou toch eerst eens naar de datum voordat je gaat posten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie mijn SIG!

ps.. ik heb een A7V dus niet een A7V133

maar hij is zo stabiel als een tiet ben er tevreden mee 300Mhz for free :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb twee msi mobo's en beide zijn erg stabiel en fijn in het gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

A7V133, m'n SBLive Platinum werkt toppie onder win2k en win98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001