Toon posts:

[OC] VXD error bij OC'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Celeron 633 die normaal op 66x9,5(=633) draait, en ik heb um nu stabiel op 103x9,5(=979) draaien, maar als ik um verder probeer te oc'en komt hij de bios wel door maar windows geeft een vxd error bij het opstarten (en kan dan ook niet verder, er staat ook 'het systeem is gestopt' o.i.d.)
Iemand een oplossing hiervoor?
Proc wordt @979 nog maar 37 graden dus daar zal het niet aan liggen...

Verwijderd

whhhoooooottttttt waar cool je dat ding mee??

Verwijderd

Topicstarter
gewoon een lekker fannetje gekocht en die erop gezet, geen waterkoeling ofzo

Verwijderd

Een celeron kun je toch MP overklokken? Tis duidelijk je fsb die moeilijk doet. Of eigenlijk; je sys doet moeilijk DOOR de hoge fsb. Niet raar ook, want tis nogal een stap naar 103 :D

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:54
wat voor geheugen gebruik je? en type mobo (chipset), denk zelf dattet door een mem error komt, of misschien je pci divider

fewture: nee celerons zijn MP-gelockt, en je kan ze niet unlocken door bruggetjes te verbinden zoals bij een AMD, volgens mij kan je wel voltage tweak doen door bepaalde pinnetjes van je mobo aan de onderkant te verbinden, zul je ff op google moeten zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
jah ik weet dus niet hoe je die multiplier hoger zet, in mu bios kan ut nie, en op de socket iets (kweni pcies welke) > socket 1 converter zit alleen een optie 'auto' en 'manual' ofzoiets, maar da git alleen over de fsb, oftie die lockt op 66 of door het mobo laat bepalen. Ook nog iets over 'coppermine' en nogiets, maar dat heeft hier geen **** mee te maken volgens mij. Het is een jumperless mobo (aopen) dus ik heb echt geen idee hoe da moet met die mp...

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik 1x 64 en 1x 128 pc-133 sdram

edit:
ik bedenk me net, als ik um nu oc naar 133 fsb zouden de pci sloten (& agp) ook nie meer moeilijk moeten doen, maar da durf ik nie aan met mun celeronnetje, kep namelijk liever een iets slomer systeempje dan een celeronnetje in 2 stukjes ;)
BTW die temp is niet van de core want mbm en sisoft sandra lopen allebei vast als ik mobo info opvraag, tis gewoon een thermometertje vrij dicht bij de core aan de onderkant ervan. Zo spectaculair is die 37 graden dus niet.

Kan een celeron-II eigenlijk wel 133 fsb aan? of issie gelockt?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 19:25

scorpionv

This space for rent

Je zit gewoon op 't maximale van je proc denk ik. Aan je FSB zal het niet liggen, 100 of 103 MHz is een minimaal verschil. Iets meer info zou trouwens geen kwaad kunnen; zoals geheugen, moederbord, PCI-kaarten enz. ;)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:54
dr zit een edit-functie, had rare icoontje met het briefje en potloodje.

anyways, wat voor chipset?

Verwijderd

Topicstarter
geheugen: 1x64, 1x128 pc-133 sdram
mobo: Aopen AX63
chipset: VIA VT82C596A (VIA Apollo Pro Plus)
vaag ander chippie: Winbond W83977EF-AW
kaarten: sb live! 1024 & MSI starforce MX (gf2mx) @ 2xagp (mobo ondersteunt geen 4x :()

Verwijderd

Helox-in-a-box schreef op 17 oktober 2002 @ 21:50:
wat voor geheugen gebruik je? en type mobo (chipset), denk zelf dattet door een mem error komt, of misschien je pci divider

fewture: nee celerons zijn MP-gelockt, en je kan ze niet unlocken door bruggetjes te verbinden zoals bij een AMD, volgens mij kan je wel voltage tweak doen door bepaalde pinnetjes van je mobo aan de onderkant te verbinden, zul je ff op google moeten zoeken.
Ik heb nooit gezegd dat je ze kan unlocken zoals een XP hoor..

Ik heb zelf nooit een celeron gehad, maar ik dacht dat ze wel unlocked waren. De oude tenminste. Maar ik kan het mis hebben. Alleen vraag ik me dan wel af hoe je een 100% overklok haalt (want dat haalden sommigen ermee).

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met 'oud'? Celeron-II? Die heb ik namelijk...

Enneeh zou ik um gewoon op 133 kunnen gooien in 1x? De heatsink wordt +/- 35 graden...
Pagina: 1