Toon posts:

Wie heeft er een idee !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met winroute 4.1.
Hoe en wat moet je allemaal instellen om met de andere computer te internetten.

Please help me...........

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:00
welke windows heb je??
Als je Me hebt dat kan je beter de internet sharing van me gebruiken die werkt bij mij het allerbeste. Winroute heb ik nog nooit gebruikt maar dat moet toch echt niet moeilijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 98...

• Pc123
  • Laatst online: 16:00
ah dan is winroute geen slechte keuze denk ik, maar zoals ik al eerder zei heb ik nog nooit met winroute gewerkt wel met vele andere dus ik kan je geen kant en klare instructies geven. probeer het gewoon, gebruik anders de help en als het niet lukt dan post je toch even een berichtje.

Verwijderd

heb het net zelf ook geprobeerd, draait nu perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik de andere computer aan de gang.
Maar mijn icq doet het niet op die computer, hoe kan dat nu weer.
Moet ik hier ook iets speciaals invullen.....

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

heb je nat aangezet op de modem/netwerkkaart die aan 't internet hangt?

Verwijderd

nee, je hoef helemaal niks voor winroute te doen! dat is het mooie eraan, het kan overigens wel...

goh, wat ben ik toch in een goede bui ;)
want je kan nu hier een hele uitgebreidde .pdf (adobe acrobat) handleiding neerhalen (2,1mb)

Winroute roeleert echt zwaar

Greetz,

Jasper

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je bij winroute-interface/nat..
Er staan dus twee kaarten en alleen de bovenste staat op NAT on.
Maar moet je dan ook ethernet-properties-settings de hokjes alle twee aanvinken ?

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
probeer eens 'BrowseGate', dat is
nogeens in te stellen qua tijdsrestricties,
blocked sites en meer.

haal het op:

www.pbreevaart.myweb.nl

Succes.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet NAT aanzetten op de netwerkkaart die op je kabelmodem zit. Dit kan je doen bij "Interface Properties", dus aanvinken:

"Perform NAT with the IP address of this interface on all communication passing through"

"Exclude this computer from NAT" NIET aanvinken.

De netwerkkaart die naar je HUB gaat:

"Perform NAT with the IP address of this interface on all communication passing through" NIET AANVINKEN

"Exclude this computer from NAT" NIET aanvinken.

ICQ etc zou nu gewoon moeten werken. O ja, zet file en printersharing uit op het TCP/IP protocol van je netwerkkaart die naar je kabelmodem gaat. Anders kunnen anderen op je HDD rondbladeren.

Als je veilig achter je firewall wilt zitten moet je ook aanvinken bij Advanced ==> Security Options:

drop request
drop packet
can pass trough NAT only .....

Suc6

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles zo ingevult, maar helaas hij doet het nog niet.
Zou het ook uitmaken of je een com21 of terayon modem heb.
Want ze hebben namelijk wel een andere modem hier neer gezet.
Zou het daar aan liggen, zo ja wat moet ik dan veranderen zodat hij het wel doet ???

Ik weet het onderhand niet meer.....

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ik heb zelf in het verleden altijd sygate gebruikt. die werkt erg goed.

nu gebruik ik (natuurlijk) ics. maar goed dat is ook weer niet ideaal als je wat meer controle wil hebben.

I wish I had a cool signature like everybody else

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

het mooie van winroute pro is nou juist dat je (als je wilt) volledige controle hebt over wat er allemaal wel of niet doorgelaten wordt. als je er tijd in wilt steken en wat van tcp/ip weet kun je het pakket ook als firewall laten werken door een stel filter-rules in te stellen.

Verwijderd

Je moet in icq bij de connection properties opgeven (het is even zoeken, maar het kan ;)) dat icq bijv. poort 2000 to 2019 mag gebruiken, vervolgens maak je een portmapping bij winroute die poort 2000 t/m 2019 doorstuurd naar de zelfde poorten, maar dan op een client (bijv 192.168.0.5)

owja, je moet in icq zeggen dat je GEEN proxy gebruikt, trouwens, met winroute heb ik nog nooit problemen gehad met icq, alleen files sturen wou niet maar dat heb ik opgelost door het bovenstaande... :):):)

suc6!

en: DOWNLOAD de manual voor winroute ff, het is maar 5mb, en VET HANDIG!

Greetz,

Jasper
Pagina: 1