Toon posts:

Kun je 2 CD branders tegelijk op USB 2.0 gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Reeds gezocht hier en op internet. Denk dat het te nieuw onderwerp is. Bij drie winkeliers nagevraagd online sites tech diensten wisten het ok niet met zekerheid te zeggen.

Mijn vraag, wat is er mogelijk met USB 2.0 qua cd writen dan?
USB 2.0, kan erg veel aan, hogere snelheid 60 mb/s. Wat ik mij afvroeg kan je zomaar op een usb2.0 kaartjes 2 branders aansluiten. Krijgen ze dan geen conflict met elkaar. Dit heb je wel vaak bij een IDE kanaal. Neem aan dat de vraag duidelijk is..ik wacht af... graag de kenners............ Hardware lijkt allemaal zo simpel....totdat je het gaat belasten tot het uiterste..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je kan met USB2 waarschijnlijk wel 2 cd branders gebruiken, maar je moet wel de bandbreedte delen.
dus dan kan je niet meer zo snel branden als met 1 brander.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit hoort in ieder geval niet in DOC thuis..

DOC => OM dus :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even een titelchange gedaan.. "USB 2.0 en writen" klinkt krom en zegt weinig ;)

Volgens mij moet je ze zeker wel kunnen aansluiten zonder dat ze elkaar conflicteren ;) Maar de vraag is hier kennelijk of je de beide branders wel tegelijkertijd volledig kan benutten. Als je ze op verschillende USB2 poorten aansluit (480Mb/s = 60MB/s per poort - let op: Megabit is niet dezelfde als Megabyte), dan moet het mijns inziens zeker wel lukken. Maar wanneer je ze allebei op één poort hangt, dan zullen ze de bandbreedte moeten delen. Een simpel rekensommetje leert dat het vast ook wel gaat lukken:

In de praktijk is USB2 niet altijd 60MB/s, maar iets lager ivm overhead. Ik neem in dit geval 50MB/s als voorbeeld, wat dus betekent dat elke brander dan 25MB/s tot diens beschikking zou hebben. Wel, dat haalt zelfs de snelste brander van tegenwoordig (48x, ofwel ca. 8MB/s) makkelijk :)

Verwijderd

ja, dat kan daar usb 2.0 480 mega bit bandbreedte heeft, dit is ongeveer 48 mb/s, als je hdd sub systeem en je processor dit trekt ben jij de man en doe je lekker dubbel, software die dit ondersteund is echter wel een vereiste.
FireWurX schreef op 17 oktober 2002 @ 21:52:
je kan met USB2 waarschijnlijk wel 2 cd branders gebruiken, maar je moet wel de bandbreedte delen.
dus dan kan je niet meer zo snel branden als met 1 brander.

Verwijderd

je voeding moet het ook trekken

usb vraagt nogal wat stroom

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja? Volgens mij ligt dat puur aan de apparaten die aan USB hangen en niet aan USB itself..

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:53

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 13:54:

Een externe CD-Writer heeft meestal een externe voeding ==> niet van toepassing. Indien de CD-Writer geen externe voeding heeft kan je inderdaad nat gaan

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-03 22:01

Part

Helemaal niets.....

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 13:54:

Een USB aparaat mag maximaal 500mA van de USB poort trekken. Dat is dus 2,5Watt.

Niet echt een zware belasting voor de voeding.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

BalusC schreef op 18 oktober 2002 @ 08:11:
Even een titelchange gedaan.. "USB 2.0 en writen" klinkt krom en zegt weinig ;)

Volgens mij moet je ze zeker wel kunnen aansluiten zonder dat ze elkaar conflicteren ;) Maar de vraag is hier kennelijk of je de beide branders wel tegelijkertijd volledig kan benutten. Als je ze op verschillende USB2 poorten aansluit (480Mb/s = 60MB/s per poort - let op: Megabit is niet dezelfde als Megabyte), dan moet het mijns inziens zeker wel lukken. Maar wanneer je ze allebei op één poort hangt, dan zullen ze de bandbreedte moeten delen. Een simpel rekensommetje leert dat het vast ook wel gaat lukken:

In de praktijk is USB2 niet altijd 60MB/s, maar iets lager ivm overhead. Ik neem in dit geval 50MB/s als voorbeeld, wat dus betekent dat elke brander dan 25MB/s tot diens beschikking zou hebben. Wel, dat haalt zelfs de snelste brander van tegenwoordig (48x, ofwel ca. 8MB/s) makkelijk :)
Kun je er in principe 6 branders tegelijk aan hangen B) gebruik je ook nog de 2 aparte controllers (meestal 2) dan kun je 12 branders tegelijk gebruiken, mits je 15K scsi schijven het trekken B) B)

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier een artikel over het gebruik van meerdere branders tegelijk:

http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=93

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Pagina: 1