Ik ben debian aan het installeren, en ik heb dus een probleem om mijn netwerk kaart aan de praat te krijgen. Als ik nog in de installer zit, dan kan ik mijn netwerk kaart instellen. Dit is een intel kaart met een dec 21041 chipset en daar hoort de de4x5 module bij (general dec network interface). Deze selecteer ik. Daarna moet ik mijn essent hostname opgeven (zodat ik via de kabel het internet opkan) Daarna worden de basis bestanden van het internet afgehaald (dus hij kan dan wel het internet op). Daarna moet ik een reboot doen, zodat het 'echte' systeem geinstalleerd kan worden, maar dan kan hij dus helemaal niets meer resolven.
Bij dat opstarten is hij trouwens wel enorm lang bezig om die kaart te initializeren en ik vermoed dat hij door een timeout gewoon verder gaat (alhoewel ik dus geen foutmelding te zien krijg). Mijn vraag is dus wat hier fout gaat.
ps: ik heb wat ervaring met mandrake en wil nu debian proberen, maar ik ben nog wel een enorme noob.
Bij dat opstarten is hij trouwens wel enorm lang bezig om die kaart te initializeren en ik vermoed dat hij door een timeout gewoon verder gaat (alhoewel ik dus geen foutmelding te zien krijg). Mijn vraag is dus wat hier fout gaat.
ps: ik heb wat ervaring met mandrake en wil nu debian proberen, maar ik ben nog wel een enorme noob.