[wereldreis] hoe met digitale camera foto's omgaan?

Pagina: 1
Acties:

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 21:01
Vrienden van mij gaan binnenkort voor een jaar naar Australië. Ik hou voor ze een site bij over het verloop van die reis.
Ze hebben een redelijk nieuwe Sony camera bij zich (met een soort memory stick). Nu willen ze in internetcafés steeds plaatjes naar mij emailen. Maar het lijkt me lastig om in die cafés de drivers voor de camera te installeren.
Zijn hier andere goedkope oplossingen voor?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 20:49
laptop meenemen als je die hebt :?
Of als er bijv photoshop op zo'n pc staat die leest (als het goed is) de foto's direct van de camera af :)

• wace
Nope, laptopje hebben ze niet ;)
en ik ga er van uit dat op de computer's in het internetcafé geen photoshop staat.

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:28

magneet

Magnetic enhanced

sterker nog je kan waarschijnlijk helemaal niet aan de pc's zelf komen alleen aan de controls, misschien iemand in de plaats waar ze zijn lief aankijken of het even vanaf de pc thuis mag ofzow of in het hotel ( ALS ze daar pitten ) vragen

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:32

DarkSide

theres no place like ::1

En ook al staat er PS op. Dan nog moet de PC de camera herkennen. En zolang er geen XP opstaat zal dat niet gaan. Dus moet deze ook nog geinstallaard worden. Als ze al USB aan hebben staan. Verder is de snelheid in de meeste I-net cafe's niet bijzonder hoog. En als op de max res foto's gaan nemen zijn ze denk ik iig zo'n 1 MB per foto kwijt (als het niet meer is ik ben al 2-2,5 MB kwijt). Ookal nemen ze op een dag niet meer dan 10 á 15 foto's betekend dat nog steeds een redelijk aantal MB's.
Kan nog knap lastig worden. Misschien kunnen ze gewoon ergens een dealtje maken oid met iemand met een breedband verbinding.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 22:06

scorpionv

This space for rent

Dan koop je toch een el-cheapo flaptopje? Zag net in 'wat is dit nog waard' een P166 die werd getaxeerd op 250 Euro. Daar heb je ruim genoeg aan.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• wace
Een laptop is geen optie. Die drivers zijn idd het probleem. Is het niet zo dat er van die nep-floppies verkrijgbaar zijn, waar je een memory stick in kan doen, welke de pc dan als floppy leest? Zijn hier geen drivers voor nodig?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:32

DarkSide

theres no place like ::1

Ja die zijn er. Maar er moet nog steeds een driver voor worden geinstalleerd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:06

talin

ES-MA

kun je niet een paar van die sticks kopen en per post steeds opsturen ?

en dan rouleren ?

tis maar een ideetje .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

talin schreef op 17 oktober 2002 @ 23:10:
kun je niet een paar van die sticks kopen en per post steeds opsturen ?

en dan rouleren ?

tis maar een ideetje .
Even een stick a 200 piek op de post doen... ;)

Sony heeft toch wel van die standalone branders die vanaf camera CDs kunnen fikken? Doe je die op de post...

Verwijderd

Zoals eerder al is gezegd, zo'n adapter?

Moet je daar echt een driver voor installen?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:45

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 23:43:
Zoals eerder al is gezegd, zo'n adapter?

Moet je daar echt een driver voor installen?
Ja, Sharp heeft van die dingen, en daar moet je een driver voor downloaden.

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:37
je hebt zogenaamde imagetanks, zoek maar eens op google naar imagetank

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Zo'n Pocketec Pockey of hoe dat ding ook heet, zag ik laatst op de frontpage.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Mijn Sony digicam wordt door windows XP direct herkend als je de bijgeleverde datakabel in een USB poort plugged (je krijgt een station erbij), dus als je in een internet cafe komt waar ze XP hebben dan kan je er vanuit gaan dat je de data zonder veel moeite op de pc krijgt.

Maar het probleem blijft dat je dan toch bijvoorbeeld 64 MB moet verstouwen wat aardig veel is. Via een mailbox zal dat niet gaan ben ik bang, dus zal je het bijvoorbeeld via FTP moeten doen (die moet dus aanstaan als je eraan begint, en je moet een FTP client hebben). Dan zal het ook nog een tijdje duren. Ook zou je het via MSN kunnen versturen, alleen heb je dan geen "resume" functie voor het geval dat het misgaat. (dit heb je met ICQ wel).

Het zou wellicht handiger zijn als ze ter plekke iets vinden waar je een CD'tje kan branden, deze kan je makkelijk opsturen of meenemen. Ik zou wel goed checken of de CD leesbaar is voordat de MS gewist wordt, en ook zou ik een goed merk CDR's nemen die tegen een stootje kunnen... kortom er zijn meerdere wegen, via CD'tjes lijkt mij het veiligste.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

mijn nikon is heel makkelijk aan te sluiten als extra hdd via usb... mocht dat bij de camera in kwestie ook kunnen.. laat ze iig een usb kabel meenemen :)

veel internetcafe's (vooral sydney/ cairns/ melbourne/ brisbanne etc) hebben op zich wel aardige faciliteiten. ik heb er niet echt op gelet omdat ik in ausi nog geen digitale camera had :)
in sydney heb je denk ik wel kans dat je je stick kunt laten uitlezen

misschien hier:
http://www.dcity.com.au/store/internetcafe.asp
Pagina: 1